Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj się
  • Załóż konto
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Strona główna Wywiady

„Z okazji Tłustego Czwartku po raz pierwszy wprowadzimy do oferty Lidl wegańskiego pączka” – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Lidl

Robaszkiewicz opowiada o prośrodowiskowych działaniach Lidl Polska, wegańskiej ofercie sieci oraz współpracy z WWF

przez Urszula Szewczyk
21 lutego 2022
0
Aleksandra Robaszkiewicz, Lidl

Aleksandra Robaszkiewicz, Lidl

Urszula Szewczyk: Lidl w ostatnim czasie podjął szereg proekologicznych inicjatyw. Za niektóre z nich został wyróżniony. Zacznijmy zatem od tej najnszej – elektronicznych gazetek reklamowych. Wprowadzili je Państwo testowo w kilkuset placówkach, głównie na Kujawach i w Wielkopolsce. Jakie mają Państwo pierwsze wnioski po wprowadzeniu tego rozwiązania?

Aleksandra Robaszkiewicz: Head of Corporate Communications & CSR w Lidl Polska: Mniejsze zapotrzebowanie na papierowe gazetki to mniejsza emisja CO2 oraz ochrona zasobów leśnych, dlatego chcemy przypominać naszym klientom, podczas ich wizyt w sklepach, że naszą ofertę mogą sprawdzić w łatwy, wygodny i szybki sposób za pomocą naszych aplikacji i strony internetowej. Komunikację rozpoczęliśmy w pierwszych dniach lutego. Aby zobaczyć efekty tych działań potrzeba jeszcze więcej czasu oraz powielania przekazu. Natomiast papierowe gazetki równolegle cały czas funkcjonują. Liczymy jednak, że klienci będą się wymieniać wiedzą i doświadczeniami oraz osoby korzystające z wersji elektronicznej będą przekonywać do takiego rozwiązania innych.

Podobne artykuły

„Rozwiązaniem, które może przyspieszyć rozbudowę infrastruktury ładowania są stacje ładowania zintegrowane z oświetleniem ulicznym” – mówi dr inż. Maciej Gis, PSPA

WYWIAD: „Energetyka wiatrowa jest najtańszym źródłem pozyskiwania energii elektrycznej w Polsce” – mówi Janusz Gajowiecki

„Obawiamy się tego, czego nie znamy” – mówi Andrzej Głowacki, Wiceprezes Państwowej Agencji Atomistyki

„Dzięki mądrej strategii zrównoważonego rozwoju, firmy oszczędzają” – mówi Ewelina Antonowicz, która trafiła na listę 25under25 Forbesa

„Biznes w pewnych obszarach nie nadąża za oczekiwaniami społecznymi” – mówi dr hab. Bolesław Rok

Przeczytaj także: Elektromobilność w Polsce – jak będzie się rozwijała w tym roku?

Nie funkcjonuje już za to stary rodzaj paragonów. Wymienili Państwo bowiem w swoich sklepach papier do paragonów na ten bardziej przyjazny środowisku. Z jakimi wyzwaniami wiąże się wprowadzenie takiego rozwiązania na dużą skalę?

Tak, papier termiczny „niebieskiego” paragonu jest wykonany z materiału przyjaznego dla środowiska i posiada certyfikat FSC. Oznacza to, że materiał pochodzi ze zrównoważonej gospodarki leśnej, a więc przyczynia się do ochrony zasobów naturalnych. Klienci mogą więc przechowywać paragon przez długi czas, ponieważ materiał, z którego został wykonany jest odporny na światło, olej i wodę.

Przeczytaj także: Jak segregować śmieci? Lidl wprowadza oznaczenia

Jeśli paragon nie jest już potrzebny, można go bezpiecznie wyrzucić do pojemnika na papier, ponieważ nadaje się do recyklingu. Jeśli „niebieski” paragon zetknie się z zakupioną żywnością, nie stanowi to żadnego problemu – materiał jest całkowicie bezpieczny dla zdrowia.

Wprowadzenie nowego, przyjaznego dla środowiska paragonu stanowi dla nas kolejny istotny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju. Jak każda zmiana w firmie naszej wielkości, wprowadzenie tego rozwiązania poprzedzały miesiące przygotowań oraz testów. Istotne było także wyczerpanie zapasów poprzedniego materiału, aby wprowadzić zmianę w maksymalnie racjonalny środowiskowo sposób.

Wiosna jest już na horyzoncie, ale ja chciałabym wrócić na chwilę do Świąt Bożego Narodzenia i wegańskich świąt Lidla. Po akcji promującej wege Wigilię pojawiły się głosy, również na wśród naszych Czytelników, że „Lidl jak zwykle wyprzedza trendy”. Jakie są Państwa doświadczenia w tej kwestii – jak klienci zareagowali na wegańską propozycję świąt? Czy teraz czeka nas wegańska Wielkanoc Lidla?

Wegańskie alternatywy dla rozmaitych dań stają się powoli zupełnie normalną i dostępną rzeczą. Dotyczy to również Świąt. W grudniu zaproponowaliśmy klientom wegańskie zamienniki produktów oraz polecaliśmy przygotowanie świątecznych potraw w wersji wegańskiej. Zrobiliśmy to, ponieważ wiemy, że pewna część naszych klientów jest na diecie wegańskiej lub zwyczajnie chętnie sięga po wegańskie odpowiedniki.

Przeczytaj także: Czym jest ekologia?

Warto podkreślić, że w naszych sklepach na co dzień udostępniamy szeroki wybór produktów wegańskich marek własnych: Vemondo oraz My Best Veggie. Dodatkowo organizujemy czasowe akcje, w ramach których jeszcze bardziej rozszerzamy asortyment. Warto także dodać, że wiele inspiracji kulinarnych, w tym pomysłów na przygotowanie wegańskich Świąt Bożego Narodzenia oraz Wielkanocy udostępniamy na naszej stronie.

Przed nami Tłusty Czwartek, który w tym roku przypada 24.02. Specjalnie z tej okazji po raz pierwszy wprowadzimy do oferty naszych sklepów wegańskiego pączka.

Natomiast wkrótce rozpoczniemy w naszych sklepach przygotowania do Wielkanocy i również zapewnimy z tej okazji liczne wegańskie zamienniki.

Jak dziś dokładnie wygląda wegańska oferta Lidla?

Na stałe oferujemy ponad 100 produktów wegańskich oraz dodatkowo ok. 70 wegetariańskich w ramach naszych marek własnych Vemondo oraz My Best Veggie. Do tego dochodzą czasowe oferty w ramach tygodni akcyjnych. Kuchnia wegańska ma swoje zamienniki już niemal w każdej kategorii produktowej. W dalszym ciągu będziemy rozwijać ofertę produktów wegańskich. W tym miejscu warto także podkreślić rolę Ryneczku Lidla oraz ponad 200 rodzajów owoców i warzyw, które stanowią podstawę diety roślinnej.

Namawiali Państwo ostatnio, wspólnie z WWF, do jedzenia większej ilości warzyw i owoców, a mniejszej mięsa. Zostali Państwo też docenieni przez tę organizację za działania na rzecz redukcji użycia plastiku. Jakie akcje udało się Państwu wspólnie zorganizować i co jeszcze Lidl zorganizuje wspólnie z WWF?

W styczniu razem z WWF rozpoczęliśmy kampanię edukacyjną poświęconą tzw. diecie planetarnej, czyli diecie przyjaznej planecie. Była to nasza pierwsza wspólna akcja na taką skalę.

Kampania została dobrze przyjęta przez większość klientów. Natomiast idea z niej wynikająca jest bardzo istotna i uniwersalna. W dalszym ciągu będziemy promować większe spożycie warzyw i owoców, mniejszą konsumpcję mięsa oraz szczególne zwracania uwagi na pochodzenie produktów, czyli możliwie dokonywanie zakupów produktów, które były też wytworzone w okolicy miejsca zakupu. W ramach diety planetarnej zaplanowany jest także program pilotażowy dla szkół, poświęcony kształtowaniu dobrych nawyków żywieniowych u najmłodszych.

Realizacja zobowiązań Lidl Polska mających na celu eliminację plastiku zostały sprawdzone przez Fundację WWF Polska, która za pomocą narzędzia Plastic Scorecard for Business Assessment przeprowadziła ocenę zarządzania odpadami z tworzyw sztucznych w Lidl Polska.

Narzędzie to umożliwia dogłębną analizę celów strategicznych firmy w zakresie opakowań z tworzyw sztucznych, praktyk związanych z opakowaniami, ich projektowaniem i oznakowaniem, działań zwiększających świadomość dostawców, pracowników i konsumentów na temat opakowań oraz zaangażowanie branżowe a także międzysektorowe firmy mające na celu zminimalizowanie problemów środowiskowych związanych z tworzywami sztucznymi. Lidl Polska zdobył maksymalną liczbę możliwych punktów w kategoriach: Strategia, zobowiązania i polityka firmy oraz Szkolenia Pracowników i Zaangażowanie międzysektorowe.

Skoro wspomniała Pani o redukcji plastiku przez Lidl Polska – jakie dokładnie działania podjęła na tym polu Państwa sieć?

Podejmujemy wiele działań w trosce o środowisko naturalne i dążymy do gospodarki obiegu zamkniętego. Nasza firma regularnie eliminuje plastik wszędzie tam, gdzie jest to możliwe. Jednocześnie nieustannie dążymy do wypełniania wizji „mniej plastiku – obiegi zamknięte”, poprzez realizację międzynarodowej strategii Grupy Schwarz – REset Plastic oraz przyjęte zobowiązania. Należą do nich: zmniejszenie zużycia plastiku do 20% w opakowaniach jednostkowych oraz zbiorczych produktów marek Lidla do 2025 roku, dążenie do tego, aby 100% opakowań marek własnych Lidla maksymalnie nadawało się do recyklingu, również do 2025 roku, a także dążenie do tego, aby wykorzystanie recyklatu w plastikowych opakowaniach produktów marek własnych Lidla wyniosło średnio 25% do 2025 roku.

Ponadto postawiliśmy sobie za cel wyeliminowanie czarnego plastiku z opakowań marek własnych do końca 2021 roku, a tym samym znaczne zwiększenie możliwości recyklingu swoich opakowań.

Zgodnie ze strategią REset Plastic nieustannie dążymy do tego, aby zmniejszyć ilość plastiku, dlatego wprowadziliśmy do oferty woreczki wielokrotnego użytku na owoce i warzywa. Decydując się na ich zakup, klienci mają możliwość zrezygnowania z tzw. zrywek oraz tym samym włączenia się w redukcję plastiku. Jako pierwsza firma w branży wprowadziliśmy znakowanie owoców oraz warzyw naturalnym światłem, dzięki czemu rozpakowaliśmy z plastikowych opakowań wybrane BIO owoce i warzywa. Informację o tym, że są to produkty BIO klienci znajdą bezpośrednio na skórce.

Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.

Tags: Wywiad
ShareTweet

Podobne artykuły

Mariusz Rogowski
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

„Bez zrozumienia czym jest wdrożenie ESG w firmie, bez wsparcia na szczeblu zarządu, zmiany nie przyniosą oczekiwanych wyników” – mówi Mariusz Rogowski

Tomasz Pelc, gospodarka wodorowa w Polsce
Energia

„Gospodarka wodorowa to dla nas olbrzymia szansa” – mówi Tomasz Pelc, przewodniczący Rady Klaster Technologii Wodorowych

Zuzanna Mierzejewska, właścicielka i dyrektor kreatywna w Ekocuda.com
Wywiady

„Zdecydowanie nie możemy traktować kosmetyków naturalnych jako chwilowego trendu” – mówi Zuzanna Mierzejewska, Ekocuda

Jan Wiśniewski PSPA
Energia

„Wojna w Ukrainie wpływa na podaż i ceny wszystkich pojazdów, nie tylko elektrycznych” – mówi Jan Wiśniewski, PSPA

„Musimy zerwać z uzależnieniem energetycznym od Rosji, jeśli nie chcemy dalej finansować Putina” – mówi Małgorzata Tracz, Zieloni
Wywiady

„Musimy zerwać z uzależnieniem energetycznym od Rosji, jeśli nie chcemy dalej finansować Putina” – mówi Małgorzata Tracz, Zieloni

„Książkę drukowaną można poddać recyklingowi. Natomiast czytniki generują elektrośmieci” – mówi Łukasz Kierus, TaniaKsiążka.pl
Wywiady

„Książkę drukowaną można poddać recyklingowi. Natomiast czytniki generują elektrośmieci” – mówi Łukasz Kierus, TaniaKsiążka.pl

Następny artykuł
Puma wprowadza wegańskie korki. Z czego są wykonane?

Puma wprowadza wegańskie korki. Z czego są wykonane?

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Superfoods – które produkty z Polski i zagranicy zaliczają się do tej grupy?

Olej z czarnuszki – właściwości, zalety, zastosowanie

Jak prawidłowo oddychać i jak ważne jest to dla organizmu?

12 sposobów na ograniczenie starzenia się skóry

Jak wzmocnić odporność? Poznaj 12 sprawdzonych sposobów

Medytacja na stres – zalety regularnej praktyki, korzyści i jak medytować?

Reklama
ekobiznes logo

Eko Biznes to serwis informacyjny poświęcony ekologicznym rozwiązaniom i przedsięwzięciom w różnych gałęziach biznesu, tworzony przez profesjonalnych dziennikarzy. Dostarczamy najświeższe informacje i publikujemy najciekawsze wywiady.

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Ważne

moje ciepło 2022

Kategorie

  • Artykuł patnera
  • Artykuł sponsorowany
  • Ekologia w ecommerce
  • EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata
  • Energia
  • INNE
  • Mobilność
  • Wywiady
  • ZDROWIE

Informacje

  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Energia
  • Mobilność
  • Ekologia w ecommerce
  • Zaloguj się
  • Załóż nowe konto

© 2021 ekoBiznes.pl

Logowanie

Uzupełnij poniższe pola, aby się zalogować

nie pamiętasz hasła? Załóż nowe konto

Załóż konto z dostępem do wielu treści premium

Uzupełnij poniższe pola

Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła?

Uzupełnij poniższe pole, aby odzyskać hasło. Otrzymasz od nas wiadomość email.

Zaloguj się
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
Go to mobile version