Lidl Polska już po raz drugi został wybrany jako sieć z najlepszą ofertą zdrowych produktów w kategorii dyskontów w ramach ogólnopolskiego programu „Blix Awards – Wybór Konsumentów”. To niejedyne wyróżnienie zdobyte w tegorocznej edycji. Wcześniej Lidl Polska został doceniony w kategorii dyskontów jako „Prospołeczna sieć roku”.
W ankiecie głos oddało blisko 110 tys. Polaków, oceniając sieci handlowe pod kątem atrakcyjności oferty zdrowych i ekologicznych produktów.
Docenione starania
Lidl wielokrotnie pokazał, że jakość i bezpieczeństwo produktów oraz ich wpływ na zdrowie to dla niego istotne kwestie. Sieć stale poszerza swoją ofertę o nowe artykuły z upraw ekologicznych oraz produkty roślinne. Aby zmniejszyć ślad węglowy Lidl Polska oferuje produkty od polskich dostawców. Ponadto w ofercie dostępnych jest kilkaset produktów oznaczonych symbolem „Produkt polski”. W ramach Ryneczku Lidla klienci znajdą ponad 200 świeżych warzyw i owoców. W Wege Strefie Lidla natomiast dostępnych jest kilkadziesiąt roślinnych artykułów.
Nasi kontrahenci są zobligowani do stosowania się do polityk zakupowych Lidl Polska oraz przestrzegania surowych norm jakościowych. Np. w warzywach i owocach wymagamy o 2/3 mniejszej zawartości pozostałości środków ochrony roślin, niż dopuszczają regulacje UE. Naszą ofertę nieustannie rozszerzamy o nowe produkty z ekologicznych, BIO upraw oraz produkty roślinne oferowane w ramach Wege Strefy Lidla. Poprzez rozszerzanie asortymentu artykułów BIO i wege budujemy nie tylko zdrowe nawyki żywieniowe. Ale też wpływamy na zmniejszenie śladu węglowego, do którego przyczynia się produkcja mięsa. Cieszymy się, że klienci doceniając nasze starania, wskazali Lidl Polska jako sieć oferującą zdrową żywność – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR.
Lidl i WWF – razem dla środowiska
Jednym z najnowszych działań promujących zdrowe odżywianie przez Lidl Polska jest trwająca obecnie kampania edukacyjna stworzona we współpracy z Fundacją WWF Polska. Jej celem jest promowanie diety przyjaznej planecie Ziemi.
Jak stosować tę dietę? Odpowiednio modyfikując dietę. Wystarczy zacząć od ograniczania ilości spożywanego mięsa przy równoczesnym wprowadzeniu do naszej diety większej liczby porcji warzyw i owoców. Częstsza konsumpcja warzyw i owoców ma również dobry wpływ na zdrowie człowieka. Według głównych zaleceń Europejskiego Kodeksu Walki z Rakiem należy każdego dnia spożywać co najmniej 5 porcji różnych warzyw i owoców. Powinniśmy ograniczyć także spożycie produktów zawierających tłuszcze zwierzęce. Warto jednak podkreślić, że by faktycznie chronić naszą planetę, należy sięgać po sezonowe oraz lokalne warzywa i owoce.
Lidl prospołeczną siecią roku
Wcześniej – również w programie „Blix Awards – Wybór Konsumentów” sieć Lidl Polska została wyróżniona jako „Prospołeczna sieć roku” w kategorii dyskontów.
Lidl Polska podejmuje wiele działań mających pozytywny wpływ na otoczenie. Zarówno lokalnie, jak i w skali całego kraju. Sieć przede wszystkim podejmuje aktywności w ważnych obszarach, takich jak zasoby i rolnictwo, przetwarzanie i łańcuch dostaw oraz klienci i społeczeństwo. Pod hasłem „W trosce o lepsze jutro” kryją się nie tylko jakość oraz zrównoważone pochodzenie produktów, walka z marnowaniem żywności oraz promocja dobrych nawyków żywieniowych, ale również społeczne zaangażowanie.
Przeczytaj także: Lidl nagrodzony w Niemczech
Lidl Polska od wielu lat wspiera swoich strategicznych partnerów w organizowaniu akcji społecznych. Jest wieloletnim partnerem takich organizacji społecznych, jak: Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy (WOŚP), Caritas Polska, Federacja Polskich Banków Żywności czy Fundacja „Mam Marzenie”. Ponadto z myślą o komforcie osób ze spektrum autyzmu, jak i ich rodzin oraz opiekunów, we wszystkich sklepach Lidl Polska funkcjonują tzw. „ciche godziny”. Inicjatywa została opracowana przy współpracy z Fundacją JiM, która wspiera osoby ze spektrum autyzmu i ich bliskich.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.