Segregowanie odpadów – szczególnie gdy nie wiemy, do którego pojemnika wrzucić opakowanie po produkcie – może sprawić pewne trudności. W tym celu Lidl Polska zamieszcza na opakowaniach specjalne oznaczenia, które pomagają w łatwym oraz efektywnym segregowaniu odpadów. Obecnie już ponad 400 produktów sieci posiada nowe piktogramy dotyczące recyklingu.
Recykling odpadów zaczyna się już w naszych domach. Poprawnie przeprowadzona segregacja pozwala na uzyskanie najbardziej pełnowartościowego surowca i jego ponowne wykorzystanie. Jednak by efektywnie rozdzielać odpady, powinniśmy najpierw wrzucić je do odpowiedniego pojemnika do segregacji. Źle wrzucony produkt po prostu nie zostanie poddany recyklingowi.
Lidl ułatwia segregację odpadów
Aby ułatwić klientom segregowanie odpadów, Lidl Polska zamieszcza specjalne oznaczenia na opakowaniach produktów marek własnych. Znajdują się na nich ikony podpowiadające, do którego pojemnika trzeba wrzucić opakowanie.
Obecnie w sklepach Lidl Polska znajdziemy już ponad 400 produktów z nowymi piktogramami, a ich liczba ma dalej sukcesywnie się zwiększać. Instrukcje zamieszczone są m.in. na artykułach marki Pilos, Pikok, Rzeźnik, Vemondo, Cien, Floralys, Saguaro oraz Grill&Fun.
Przeczytaj także: Lidl zamienia papierowe gazetki na elektroniczne
Dzięki nowym etykietom klienci dowiedzą się, jak należy rozdzielić opakowanie, aby segregacja odbyła się naprawdę skutecznie. Znajdą oni również informację, do jakiego kontenera trzeba wrzucić pojedyncze części opakowania takie jak np. etykieta (papier) czy zakrętka (plastik).
Przedsiębiorstwa mają ogromny wpływ na środowisko naturalne, dlatego powinny podejmować działania, które je chronią oraz zapewniają zrównoważoną konsumpcję zasobów. Cieszymy się, że firma Lidl Polska podejmuje proekologiczne działania. Umieszczenie piktogramów ułatwiających recykling odpadów jest praktycznym i potrzebnym „na wczoraj” rozwiązaniem, ponieważ dzięki prawidłowej segregacji, odzyskamy jak najwięcej surowca, który da się wykorzystać ponownie – komentuje Katarzyna Karpa-Świderek, Rzeczniczka Prasowa WWF Polska.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.