Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj się
  • Załóż konto
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Strona główna Wywiady

„Zdecydowanie nie możemy traktować kosmetyków naturalnych jako chwilowego trendu” – mówi Zuzanna Mierzejewska, Ekocuda

Z organizatorką targów Ekocuda rozmawiamy o polskim rynku kosmetyków ekologicznych i naturalnych, a także o tym, czy jest na nim jeszcze miejsce na nowe marki

przez Redakcja
4 kwietnia 2022
0
Zuzanna Mierzejewska, właścicielka i dyrektor kreatywna w Ekocuda.com

Zuzanna Mierzejewska, właścicielka i dyrektor kreatywna w Ekocuda.com

Blanka Dżugaj: Rynek kosmetyków naturalnych stale rośnie – nie wydaje się już, że  zainteresowanie tymi kosmetykami stanowiło wyłącznie przejściowy trend. Czy to może się zmienić?

Zuzanna Mierzejewska: Zdecydowanie nie możemy traktować kosmetyków naturalnych jako mody czy chwilowego trendu. Popularność tego rodzaju kosmetyków znacznie wzrosła, a wiele czynników i zmian pokazuje, że trzeba się z nimi liczyć. Ilość naturalnych polskich marek na rynku i coraz większa dostępność produktów w dużych, sieciowych drogeriach pokazuje, że takie są oczekiwania konsumentów. Zwiększająca się dystrybucja zagranicznych produktów ujawnia jak bardzo rozwija się ten rynek. I oczywiście mówimy tu o trwałej zmianie.

Podobne artykuły

„Rozwiązaniem, które może przyspieszyć rozbudowę infrastruktury ładowania są stacje ładowania zintegrowane z oświetleniem ulicznym” – mówi dr inż. Maciej Gis, PSPA

WYWIAD: „Energetyka wiatrowa jest najtańszym źródłem pozyskiwania energii elektrycznej w Polsce” – mówi Janusz Gajowiecki

„Obawiamy się tego, czego nie znamy” – mówi Andrzej Głowacki, Wiceprezes Państwowej Agencji Atomistyki

„Dzięki mądrej strategii zrównoważonego rozwoju, firmy oszczędzają” – mówi Ewelina Antonowicz, która trafiła na listę 25under25 Forbesa

„Biznes w pewnych obszarach nie nadąża za oczekiwaniami społecznymi” – mówi dr hab. Bolesław Rok

Co przekonuje Polaków do sięgnięcia po kosmetyki naturalne? Czy kwestie ekologii mają tu znaczenie?

Myślę, że to kwestia ostatnich paru lat, w ciągu których rynek i marki uległy postępowi. Kosmetyki to kolejna zmiana w naszym podejściu do ekologii i zdrowia. Od dawna mówi się o jedzeniu przetworzonym, które niekoniecznie nam służy. Skoro zaczęliśmy zwracać uwagę na składy produktów spożywczych, naturalnie zaczęliśmy interesować się również tym, co kładziemy na skórę. I znów, skoro dysponujemy alternatywą w postaci produktów naturalnych, bez syntetycznych składów, to wybór wydaje się oczywisty.

Przeczytaj także: Jak na co dzień możemy zapobiegać zmianom klimatu?

Według mnie szeroka oferta producentów (produkty antiaging, do różnych rodzajów cery, kolorówka, produkty premium) sprawa że wybór jest prostszy, przez co częściej sięgamy po produkty naturalne. Ostatnio jest o nich głośniej, temat ekologii jest systematycznie podnoszony, a to wszystko się łączy. Ewidentnie zwracamy się ku naturze i dostrzegamy jak jest ważna.

Raporty pokazują, że rynek ten prężnie rozwijał się także w czasie pandemii koronawirusa. Czy Pani zdaniem mogła na to wpłynąć ogólna tendencja do zdrowszego i bardziej ekologicznego stylu życia?

To zależy, myślę że pandemia nie była specjalnie łaskawym czasem dla branży, bo kilka firm tej próby nie przetrwało. Niemniej powstało minimum kilkadziesiąt nowych marek produkujących kosmetyki naturalne. Początek pandemii sprzyjał refleksjom.

Praca z domu zaoszczędziła nam czas na dojazdy, zaczęliśmy poświęcać go więcej na pielęgnację, a mniej na make-up – stąd tak duży spadek sprzedaży kosmetyków kolorowych. Powstawanie wielu nowych przedsiębiorstw pokazuje też jak ten rynek jest postrzegany – jako miejsce na świetny biznes.

Konsumenci często kojarzą „naturalne” z „bezpieczne” i „ekologiczne”. Czy faktycznie tak właśnie jest?

Tak, produkty naturalne nie zawierają syntetycznych zapachów, barwników itp., które nie zawsze, ale często mogą być drażniące bądź uczulające. Składy zazwyczaj są krótkie i czyste, więc te skojarzenia są jak najbardziej słuszne.

Jakie kanały dystrybucji sprawdzają się najlepiej?

To zależy od marki i od tego, ile lat jest ona na rynku, czy jest już znaną firmą kojarzoną przez każdego, czy dopiero zaczyna. Pomimo pandemii i jej negatywnego wpływu na branżę eventową to właśnie targi stacjonarne pozostają jedną z lepszych form sprzedaży. A przede wszystkim promocji i reklamy marek młodych i tych, które dopiero startują. Przetestowanie produktów, a więc możliwość doświadczenia zapachu i konsystencji na żywo oraz rozmowy z producentami, nadal pozostają niezastąpione.

Czy targi takie jak Ekocuda cieszą się popularnością? Pomagają w podjęciu decyzji o zakupie, wyborze konkretnej marki?

Pierwsza edycja Ekocudów odbyła się w listopadzie 2016 r. w Warszawie. Odwiedziło ją około 7 tysięcy osób. Każda kolejna odsłona gromadziła coraz większą liczbę wystawców i odwiedzających. W kolejnych latach zaczęliśmy działać w Gdańsku czy Poznaniu, a w marcu tego roku debiutowaliśmy we Wrocławiu.

Nawet w obliczu pandemii nasze targi cieszyły się bardzo dużą frekwencją, edycję wrześniową odwiedziło w Warszawie ponad 10 000 osób pomimo wciąż panujących wtedy restrykcji. Tak jak wspomniałam, targi są świetną okazją do sprzedaży i promocji nowych marek, wiele osób na wydarzeniu poznaje brandy stając się ich stałym klientem w późniejszym czasie lub sięgając po odkryte kosmetyki regularnie. Mimo że Ekocuda to targi B2C, goszczą one również wielu przedstawicieli branży czy właścicieli sklepów, co skutkuje udanymi relacjami biznesowymi.

Czy na polskim rynku kosmetyków naturalnych jest jeszcze miejsce dla nowych graczy? Łatwo jest się przebić?

Rynek kosmetyków naturalnych w Polsce jest bardzo nasycony. Nie powiedziałabym, że jest przesyt i nie ma miejsca dla nowych graczy, ale na pewno nie jest łatwo się przebić. Marek jest dużo, do tego dochodzą te, zagraniczne, które są w Polsce dystrybuowane. Wymaga to nie tylko świetnego produktu, który będzie się wyróżniał, ale dużo pracy związanej z reklamą i promocją. Bez tej świadomości żadna nowa marka nie będzie w stanie zaistnieć.

Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.

Tags: EkocudaWywiad
ShareTweet

Podobne artykuły

Mariusz Rogowski
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

„Bez zrozumienia czym jest wdrożenie ESG w firmie, bez wsparcia na szczeblu zarządu, zmiany nie przyniosą oczekiwanych wyników” – mówi Mariusz Rogowski

Tomasz Pelc, gospodarka wodorowa w Polsce
Energia

„Gospodarka wodorowa to dla nas olbrzymia szansa” – mówi Tomasz Pelc, przewodniczący Rady Klaster Technologii Wodorowych

Jan Wiśniewski PSPA
Energia

„Wojna w Ukrainie wpływa na podaż i ceny wszystkich pojazdów, nie tylko elektrycznych” – mówi Jan Wiśniewski, PSPA

„Musimy zerwać z uzależnieniem energetycznym od Rosji, jeśli nie chcemy dalej finansować Putina” – mówi Małgorzata Tracz, Zieloni
Wywiady

„Musimy zerwać z uzależnieniem energetycznym od Rosji, jeśli nie chcemy dalej finansować Putina” – mówi Małgorzata Tracz, Zieloni

„Książkę drukowaną można poddać recyklingowi. Natomiast czytniki generują elektrośmieci” – mówi Łukasz Kierus, TaniaKsiążka.pl
Wywiady

„Książkę drukowaną można poddać recyklingowi. Natomiast czytniki generują elektrośmieci” – mówi Łukasz Kierus, TaniaKsiążka.pl

Aleksandra Robaszkiewicz, Lidl
Wywiady

„Z okazji Tłustego Czwartku po raz pierwszy wprowadzimy do oferty Lidl wegańskiego pączka” – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Lidl

Następny artykuł
siedziba firmy

Co najmniej 98% oferty produktowej pochodzenia roślinnego, 20% energii elektrycznej z OZE –  Maspex wdraża strategię esg

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Superfoods – które produkty z Polski i zagranicy zaliczają się do tej grupy?

Olej z czarnuszki – właściwości, zalety, zastosowanie

Jak prawidłowo oddychać i jak ważne jest to dla organizmu?

12 sposobów na ograniczenie starzenia się skóry

Jak wzmocnić odporność? Poznaj 12 sprawdzonych sposobów

Medytacja na stres – zalety regularnej praktyki, korzyści i jak medytować?

Reklama
ekobiznes logo

Eko Biznes to serwis informacyjny poświęcony ekologicznym rozwiązaniom i przedsięwzięciom w różnych gałęziach biznesu, tworzony przez profesjonalnych dziennikarzy. Dostarczamy najświeższe informacje i publikujemy najciekawsze wywiady.

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Ważne

moje ciepło 2022

Kategorie

  • Artykuł patnera
  • Artykuł sponsorowany
  • Ekologia w ecommerce
  • EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata
  • Energia
  • INNE
  • Mobilność
  • Wywiady
  • ZDROWIE

Informacje

  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Energia
  • Mobilność
  • Ekologia w ecommerce
  • Zaloguj się
  • Załóż nowe konto

© 2021 ekoBiznes.pl

Logowanie

Uzupełnij poniższe pola, aby się zalogować

nie pamiętasz hasła? Załóż nowe konto

Załóż konto z dostępem do wielu treści premium

Uzupełnij poniższe pola

Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła?

Uzupełnij poniższe pole, aby odzyskać hasło. Otrzymasz od nas wiadomość email.

Zaloguj się
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
Go to mobile version