Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj się
  • Załóż konto
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • FMCG
  • Mobilność
  • Budownictwo
  • Retail
  • Energia
  • Wege biznes
  • Kosmetyki
  • Finanse
  • Ecommerce
  • Więcej
    • Moda
    • Gastronomia
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • FMCG
  • Mobilność
  • Budownictwo
  • Retail
  • Energia
  • Wege biznes
  • Kosmetyki
  • Finanse
  • Ecommerce
  • Więcej
    • Moda
    • Gastronomia
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • FMCG
  • Mobilność
  • Budownictwo
  • Retail
  • Energia
  • Wege biznes
  • Kosmetyki
  • Finanse
  • Ecommerce
  • Więcej
Strona główna Biznes spożywczy - Food Moving Consumer Goods

Co najmniej 98% oferty produktowej pochodzenia roślinnego, 20% energii elektrycznej z OZE –  Maspex wdraża strategię esg

Maspex zwiększa zaangażowanie w zrównoważony rozwój dzięki nowej strategii „Efekt Kolibra”

przez Redaktor
4 kwietnia 2022
0
siedziba firmy

ESG w Maspex – Grupa wdraża strategię ,,Efekt Kolibra”

  • ESG w Maspex – Grupa wdraża strategię ,,Efekt Kolibra”
  • Strategia ma zostać zrealizowana do 2030 roku
  • Firma wyznaczyła 37 celów do osiągnięcia, wśród nich m.in. wyeliminowanie cukru z napojów dedykowanych dzieciom

ESG w Maspex to jedna z największych polskich firm z branży spożywczej. Spółka w komunikacie prasowym wysłanym do mediów ogłosiła właśnie nową Strategię Zrównoważonego Rozwoju: „Efekt Kolibra”. Spółka wyznaczyła w niej cele, które mają zostać zrealizowane do 2030 r. Działania obejmą pięć obszarów: Ekologię, Innowacje, Środowisko Pracy, Otoczenie Społeczne i Biznesowe oraz Zdrowy Styl Życia.

ESG w Maspex

Maspex na działania związane z ekologią i społeczną odpowiedzialnością biznesu przeznaczył do tej pory blisko 250 milionów złotych. Od 2007 roku, w programach CSR realizowanych przez Maspex, które edukują i zachęcają do sportu, uczestniczyło ponad 14 milionów dzieci. Strategia Zrównoważonego Rozwoju „Efekt Kolibra” wyznaczy kierunki działania firmy na najbliższe osiem lat.

Podobne artykuły

Too Good To Go uratowało 3 miliony posiłków przed wyrzuceniem

Orlen Południe będzie produkował innowacyjny bioprodukt

Lidl publikuje pierwszy ogólnobranżowy standard ochrony bioróżnorodności. Czym jest?

Butelki zwrotne w Biedronce – sieć zaczyna ich przyjmowanie

Carrefour wprowadza pierwszą w Polsce wegańską ladę

Co obejmuje Efekt Kolibra firmy Maspex?

Całkowite wyeliminowanie cukru z napojów dedykowanych dzieciom oraz z produktów farmaceutycznych

  • Co najmniej 98% oferty produktowej pochodzenia roślinnego
  • 20% energii elektrycznej z OZE w zakładach produkcyjnych
  • 25-procentowy poziom redukcji CO2 w logistyce magazynowej
  • 80% odpadów z produkcji i dystrybucji odzyskanych do ponownego wykorzystania.

To  niektóre z 37 celów zadeklarowanych w ogłoszonej strategii. Działania Maspexu na rzecz zrównoważonego rozwoju obejmą pięć ekosystemów: Zdrowy Styl Życia, Ekologię, Innowacje, Środowisko Pracy oraz Otoczenie Społeczne i Biznesowe, w ramach których określono działania do roku 2030.

Zdecydowaliśmy się ogłosić Strategię Zrównoważonego Rozwoju, którą opatrzyliśmy piękną metaforą „Efektu Kolibra”, ponieważ chcemy uporządkować to, co przez ponad trzy dekady robiliśmy i osiągnęliśmy w tym zakresie. Od wielu lat, każda nasza inwestycja, była przenalizowana z punktu widzenia jej oddziaływania na środowisko. Podchodziliśmy do tego tematu w sposób świadomy i wynikający z modelu biznesowego naszej firmy. Mamy ambitne plany, aby nie tylko kontynuować rozpoczęte projekty, ale realizować nowe działania w każdym obszarze naszego biznesu, zgodnie z celami, które sobie wyznaczyliśmy w strategii – mówi Krzysztof Pawiński, CEO Grupy Maspex.

„Efekt Kolibra” to także plan biznesowy

Strategia Zrównoważonego Rozwoju Maspeksu jest zarazem naszym planem biznesowym. Odpowiedzialność, o której mówimy w misji i wizji, nie jest tylko dodatkiem, ale integralną częścią prowadzenia oraz rozwoju firmy. Tworzymy wysokiej jakości produkty, które towarzyszą ludziom na co dzień. Jest to spójne z potrzebami naszych konsumentów. Wiem, że w pełni zgadzamy się w tej mierze także z naszymi partnerami handlowymi i biznesowymi – powiedział Robert Wawro, Dyrektor Operacyjny Grupy Maspex.

Jeden z głównych filarów strategii stanowią zobowiązania proekologiczne Grupy Maspex w Polsce

Do priorytetów, które wyznaczył sobie Maspex, jak podkreślają przedstawiciele spółki, należą działania na rzecz ochrony klimatu. Wśród nich znalazły się: ograniczenie emisji dwutlenku węgla, zmniejszenie liczby wprowadzanych na rynek opakowań z tworzyw sztucznych, wsparcie upowszechnienia recyklingu, zmniejszanie ilości odpadów, ograniczenie zużycia wody oraz energii, walka z marnotrawstwem żywności oraz edukacja ekologiczna dzieci.

Przeczytaj także: Wojna na Ukrainie a elektromobilność w Polsce

Jak w wyniku przyjętych celów zmieniać się będą produkty Maspexu? Wdrożenie strategii ma przynieść pozytywne zmiany w tym obszarze. Mowa o podwyższaniu walorów zdrowotnych produktów poprzez: prostszy skład, redukcję zawartości cukru i rozwijanie portfolio produktów roślinnych. Dodany cukier całkowicie zniknie w napojach adresowanych do dzieci i produktów farmaceutycznych. Stopniowo ograniczane mają być również produkty zawierające składniki pochodzenia zwierzęcego – do 2025 r. co najmniej 98% oferty produktów żywnościowych Maspexu będzie miało pochodzenie roślinne. W 2020 r. Lubella należąca do Grupy Maspex, całkowicie wycofała się z wykorzystywania jaj z chowu klatkowego.

Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.

Tags: ESGMaspex
ShareTweet

Podobne artykuły

Neutralność klimatyczna miast dzięki wsparciu ekspertów
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Neutralność klimatyczna miast dzięki wsparciu ekspertów

Odpowiednia segregacja śmieci - rysunek poglądowy
Biznes spożywczy - Food Moving Consumer Goods

Jak sortować śmieci w domu?

Przygotowywanie posiłku wegańskiego z warzyw przez mężczyznę i kobietę
Biznes spożywczy - Food Moving Consumer Goods

Na czym polega weganizm? Poznaj jego historię i główne założenia

Carrefour zobowiązuje swoich dostawców do obniżenia emisji CO2
Biznes spożywczy - Food Moving Consumer Goods

Carrefour zobowiązuje swoich dostawców do obniżenia emisji CO2

Lidl ma już ponad 400 produktów z oznaczeniem dot. segregacji odpadów
Biznes spożywczy - Food Moving Consumer Goods

Lidl ma już ponad 400 produktów z oznaczeniem dot. segregacji odpadów

Intermarche
Biznes spożywczy - Food Moving Consumer Goods

Intermarché zdobył ekocertyfikat dla wielu swoich produktów spożywczych

Następny artykuł
Holendrzy obniżają temperaturę, żeby walczyć z Putinem

Holendrzy będą walczyć z Putinem w swoich domach. Obniżając temperaturę

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Ustawa wiatrakowa z zasadą 500 m. PSEW nie kryje zadowolenia

TAURON buduje swoją największą farmę fotowoltaiczną

Pierwsza bateryjna wirtualna elektrownia od SolarEdge

Wind Farm Łada z kredytem od PKO BP na farmę wiatrową

Strategiczna współpraca Enea i PKO TFI. Wspólnie mają zainwestować w oze

Global Hydrogen ma wybudować pierwszą biogazownię. Jej koszt wyniesie 15,5 mln zł

Reklama
Ekobiznes

Eko Biznes to serwis informacyjny poświęcony ekologicznym rozwiązaniom i przedsięwzięciom w różnych gałęziach biznesu, tworzony przez profesjonalnych dziennikarzy. Dostarczamy najświeższe informacje i publikujemy najciekawsze wywiady.

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Ważne

moje ciepło 2022

Kategorie

  • Artykuł patnera
  • Artykuł sponsorowany
  • Biznes spożywczy – Food Moving Consumer Goods
  • Budownictwo
  • Ekologia w ecommerce
  • EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata
  • Energia
  • Finanse
  • Gastronomia
  • Kosmetyki
  • Mobilność
  • Moda
  • Retail
  • Wege biznes
  • Wywiady

Informacje

  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Biznes spożywczy – Food Moving Consumer Goods
  • Retail
  • Energia
  • Budownictwo
  • Mobilność
  • Wege biznes
  • Moda
  • Kosmetyki
  • Finanse
  • Ekologia w ecommerce
  • Gastronomia
  • Zaloguj się
  • Załóż nowe konto

© 2021 ekoBiznes.pl

Logowanie

Uzupełnij poniższe pola, aby się zalogować

nie pamiętasz hasła? Załóż nowe konto

Załóż konto z dostępem do wielu treści premium

Uzupełnij poniższe pola

Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła?

Uzupełnij poniższe pole, aby odzyskać hasło. Otrzymasz od nas wiadomość email.

Zaloguj się
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
Go to mobile version