- ESG w Maspex – Grupa wdraża strategię ,,Efekt Kolibra”
- Strategia ma zostać zrealizowana do 2030 roku
- Firma wyznaczyła 37 celów do osiągnięcia, wśród nich m.in. wyeliminowanie cukru z napojów dedykowanych dzieciom
ESG w Maspex to jedna z największych polskich firm z branży spożywczej. Spółka w komunikacie prasowym wysłanym do mediów ogłosiła właśnie nową Strategię Zrównoważonego Rozwoju: „Efekt Kolibra”. Spółka wyznaczyła w niej cele, które mają zostać zrealizowane do 2030 r. Działania obejmą pięć obszarów: Ekologię, Innowacje, Środowisko Pracy, Otoczenie Społeczne i Biznesowe oraz Zdrowy Styl Życia.
ESG w Maspex
Maspex na działania związane z ekologią i społeczną odpowiedzialnością biznesu przeznaczył do tej pory blisko 250 milionów złotych. Od 2007 roku, w programach CSR realizowanych przez Maspex, które edukują i zachęcają do sportu, uczestniczyło ponad 14 milionów dzieci. Strategia Zrównoważonego Rozwoju „Efekt Kolibra” wyznaczy kierunki działania firmy na najbliższe osiem lat.
Co obejmuje Efekt Kolibra firmy Maspex?
Całkowite wyeliminowanie cukru z napojów dedykowanych dzieciom oraz z produktów farmaceutycznych
- Co najmniej 98% oferty produktowej pochodzenia roślinnego
- 20% energii elektrycznej z OZE w zakładach produkcyjnych
- 25-procentowy poziom redukcji CO2 w logistyce magazynowej
- 80% odpadów z produkcji i dystrybucji odzyskanych do ponownego wykorzystania.
To niektóre z 37 celów zadeklarowanych w ogłoszonej strategii. Działania Maspexu na rzecz zrównoważonego rozwoju obejmą pięć ekosystemów: Zdrowy Styl Życia, Ekologię, Innowacje, Środowisko Pracy oraz Otoczenie Społeczne i Biznesowe, w ramach których określono działania do roku 2030.
Zdecydowaliśmy się ogłosić Strategię Zrównoważonego Rozwoju, którą opatrzyliśmy piękną metaforą „Efektu Kolibra”, ponieważ chcemy uporządkować to, co przez ponad trzy dekady robiliśmy i osiągnęliśmy w tym zakresie. Od wielu lat, każda nasza inwestycja, była przenalizowana z punktu widzenia jej oddziaływania na środowisko. Podchodziliśmy do tego tematu w sposób świadomy i wynikający z modelu biznesowego naszej firmy. Mamy ambitne plany, aby nie tylko kontynuować rozpoczęte projekty, ale realizować nowe działania w każdym obszarze naszego biznesu, zgodnie z celami, które sobie wyznaczyliśmy w strategii – mówi Krzysztof Pawiński, CEO Grupy Maspex.
„Efekt Kolibra” to także plan biznesowy
Strategia Zrównoważonego Rozwoju Maspeksu jest zarazem naszym planem biznesowym. Odpowiedzialność, o której mówimy w misji i wizji, nie jest tylko dodatkiem, ale integralną częścią prowadzenia oraz rozwoju firmy. Tworzymy wysokiej jakości produkty, które towarzyszą ludziom na co dzień. Jest to spójne z potrzebami naszych konsumentów. Wiem, że w pełni zgadzamy się w tej mierze także z naszymi partnerami handlowymi i biznesowymi – powiedział Robert Wawro, Dyrektor Operacyjny Grupy Maspex.
Jeden z głównych filarów strategii stanowią zobowiązania proekologiczne Grupy Maspex w Polsce
Do priorytetów, które wyznaczył sobie Maspex, jak podkreślają przedstawiciele spółki, należą działania na rzecz ochrony klimatu. Wśród nich znalazły się: ograniczenie emisji dwutlenku węgla, zmniejszenie liczby wprowadzanych na rynek opakowań z tworzyw sztucznych, wsparcie upowszechnienia recyklingu, zmniejszanie ilości odpadów, ograniczenie zużycia wody oraz energii, walka z marnotrawstwem żywności oraz edukacja ekologiczna dzieci.
Przeczytaj także: Wojna na Ukrainie a elektromobilność w Polsce
Jak w wyniku przyjętych celów zmieniać się będą produkty Maspexu? Wdrożenie strategii ma przynieść pozytywne zmiany w tym obszarze. Mowa o podwyższaniu walorów zdrowotnych produktów poprzez: prostszy skład, redukcję zawartości cukru i rozwijanie portfolio produktów roślinnych. Dodany cukier całkowicie zniknie w napojach adresowanych do dzieci i produktów farmaceutycznych. Stopniowo ograniczane mają być również produkty zawierające składniki pochodzenia zwierzęcego – do 2025 r. co najmniej 98% oferty produktów żywnościowych Maspexu będzie miało pochodzenie roślinne. W 2020 r. Lubella należąca do Grupy Maspex, całkowicie wycofała się z wykorzystywania jaj z chowu klatkowego.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.