„Przez ostatnich kilka lat wszyscy jesteśmy świadkami negatywnych zmian klimatycznych i w mniejszym bądź większym stopniu te zmiany dotknęły każdego z nas. Niestety, o ile hasło „ekologia” społecznie kojarzy się z czymś generalnie pozytywnym, to przedsiębiorcom na ogół już nie, gdyż w praktyce zawsze wiąże się ono z dodatkowymi kosztami, które każdy inwestor stara się minimalizować” – mówi w komentarzu dla Ekobiznes Robert Żurek, Business Development Director, Cream Property Advisors.
Komentarz publikujemy w ramach autorskiego cyklu „Ekotydzień branży retail”.
Przedsiębiorcy zmieniają swoje podejście
Jednakże stale rosnąca presja społeczna, a tym samym oczekiwania klientów oraz wsparcie państwowe dla rozwiązań proekologicznych, zmieniają punkt widzenia coraz większej liczby przedsiębiorców. Dostrzegają oni, że niektóre rozwiązania ekologiczne są dla nich wręcz opłacalne – z taką sytuacją spotykamy się m.in. na rynku nieruchomości handlowych. Korzyść z posiadania certyfikatów typu: BREEAM, LEED, DGNB, HQE, WELL daje przewagę konkurencyjną m.in. przy wynajmie powierzchni przez międzynarodowe marki, ma również pozytywny wpływ na wycenę wartości obiektu.
Ten artykuł dostępny jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do ARTYKUŁÓW PREMIUM oraz newslettera.