- Urząd miasta w Zielonej Górze stawia na elektryki i zamawia 4 pojazdy elektryczne
- Mercedes-Benz eCitaro zapewnia najwyższą efektywność energetyczną
- Urząd miasta w Zielonej Górze włącza się w wizje bezemisyjnego transportu
Urząd miasta w Zielonej Górze stawia na elektryki. 16 marca b.r. podpisał umowę na dostawę 4 szt. Mercedes-Benz eCitaro G dla Zielonej Góry. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele Miasta Zielonej Góry – Urzędu Miasta Zielonej Góry, Miejskiego Zakładu Komunikacji Sp. z o.o. w Zielonej Górze oraz EvoBus Polska Sp. z o.o. Do jeżdżących po mieście modeli Conecto z napędem Diesla, dołączą w przyszłym roku, a zamówione dziś, bezemisyjne, elektryczne eCitaro G.
Urząd miasta w Zielonej Górze stawia na elektryki – to kolejne miasto decydujące się na zakup Mercedes-Benz eCitaro G.
W tym miesiącu umowa na 11 takich modeli została podpisana z MPK Wrocław. Autobusy dla Zielonej Góry różnią się jednak innym ładowaniem baterii. W przedniej części autobusów umieszczone będą szyny kontaktowe umożliwiające ładowanie pojazdu pantografem odwróconym. Rozwiązanie to pomaga zmniejszyć masę pojazdu oraz zapewnia możliwość szybkiego ładowania jak tradycyjny pantograf.
Przeczytaj także: Czym jest elektromobilność?
Do zalet modelu eCitaro G należy zarządzanie termiką magazynów energii zarówno w okresie letnim jak i zimowym. Układ zarządzania temperaturą baterii jest integruje się w pełni z inteligentnym i automatycznym system sterowania temperaturą wnętrza w autobusie. Silniki eCitaro G zasilają litowo-jonowe akumulatory, typu NMC drugiej generacji (baterie niklowo-manganowo-kobaltowe) o łącznej mocy do 258 kWh. Mają one budowę modułową: akumulatory zostały podzielone na osiem modułów, z których każdy dostarcza około 32,5 kWh. Operatorzy transportu publicznego mogą dostosować swoją strategię użytkowania i ładowania pojazdów do swoich indywidualnych potrzeb dzięki dużej pojemności zastosowanych baterii.

Zintegrowany system ogrzewania i klimatyzacji z pompą ciepła opiera się na czynniku chłodniczym CO2. Zapewnia najwyższą efektywność energetyczną i pozwala na zaoszczędzenie do około 40 % energii w stosunku do klasycznych układów. Ciepło odprowadzane z urządzeń elektrycznych i baterii trafia do systemu ogrzewania i klimatyzacji autobusu.
Maksymalną energooszczędność zapewnia też elektrohydrauliczny układ kierowniczy Inteligent Eco Steering. System AVAS ostrzega przechodniów o nadjeżdżającym, cichym pojeździe, a system detekcji zapewnia bezpieczeństwo pożarowe.
Mercedes-Benz eCitaro zmierza ku elektryfikacji lokalnego transportu publicznego
Mercedes-Benz eCitaro to podstawa innowacyjnej ofensywy zmierzającej ku elektryfikacji lokalnego transportu publicznego. Podejmowane działania Daimler Buses zmierzają do spełnienia wizji bezemisyjnego transportu. Strategia elektryfikacji pojazdów zakłada dostępność w ciągu najbliższych lat kompletnej oferty z neutralnym bilansem CO2 w seryjnej produkcji.
Konstrukcję bazową dla eCitaro dostarczył model Citaro, który za sprawą blisko 60 000 sprzedanych egzemplarzy jest absolutnym bestsellerem wśród autobusów miejskich na świecie.
Przeczytaj także: Jaworzno testuje wodorowe solarisy.
Nowe pojazdy będą podtrzymywać wysoki standard podróżowania dotychczasowymi autobusami z gwiazdą oferując pasażerom m.in. ergonomiczny rozkład siedzeń i poręczy, miejsca na wózki dziecięce oraz wózek inwalidzki, klimatyzację, rozbudowany system informacji pasażerskiej z licznymi monitorami wewnątrz pojazdu, 2 biletomaty, a także porty USB do ładowania smartfonów.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.