Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj się
  • Załóż konto
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • FMCG
  • Mobilność
  • Budownictwo
  • Retail
  • Energia
  • Wege biznes
  • Kosmetyki
  • Finanse
  • Ecommerce
  • Więcej
    • Moda
    • Gastronomia
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • FMCG
  • Mobilność
  • Budownictwo
  • Retail
  • Energia
  • Wege biznes
  • Kosmetyki
  • Finanse
  • Ecommerce
  • Więcej
    • Moda
    • Gastronomia
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • FMCG
  • Mobilność
  • Budownictwo
  • Retail
  • Energia
  • Wege biznes
  • Kosmetyki
  • Finanse
  • Ecommerce
  • Więcej
Strona główna Mobilność

Premiera polskiego autobusu wodorowego – NesoBus od Grupy Polsat Plus i ZE PAK

Autobus jest ekologiczny i zeroemisyjny

przez Redakcja
30 maja 2022
0
Polski autobus wodorowy NesoBus

Polski autobus wodorowy NesoBus

NesoBus to całkowicie nowy, wyprodukowany w Polsce zeroemisyjny miejski autobus wodorowy. Stworzyli go polscy konstruktorzy i inżynierowie przy współpracy z partnerami z Europy i całego świata. Ma 12 m długości, do 93 miejsc, w tym do 37 miejsc siedzących. Jego zasięg to około 450 km, nie emituje spalin, oczyszcza powietrze. Jedyne co emituje to para wodna. NesoBus produkować będą: Grupa Polsat Plus i ZE PAK.

Neso-Bus – konstrukcja od podstaw wodorowa

Konstruktorzy stworzyli konstrukcję NesoBus – polskiego autobusu wodorowego – od podstaw jako wodorową. Nie jest przeróbką czy modyfikacją autobusu spalinowego czy na baterie. Rozpoczęcie produkcji seryjnej Grupa Polsat i ZE PAK planują na 2023 rok w powstającej w Świdniku fabryce. NesoBus zasila zielony wodór przez co jest najbardziej ekologicznym autobusem dla mieszkańców miast i transportu miejskiego.

Podobne artykuły

Mobilna stacja tankowania wodoru – ORLEN uruchomił pierwszą w Krakowie

BMW przedstawiło w pełni elektryczne BMW iX1

NOXO. otwiera 100 ultraszybką stację ładowania

„Postawiliśmy sobie bardzo ambitny cel” – mówi Janusz Grądzki, CEO Eleport, który wraz z Bolt ma wybudować 300 stacji ładowania

Tauron wybuduje 200 stacji ładowania w 10 gminach

Najbardziej ekologiczny autobus

Komunikacja miejska ekstremalnie zanieczyszcza powietrze w miastach. Każde zanieczyszczenie powietrza może być przyczyną chorób – nie tylko układu oddechowego, ale też udarów, nowotworów, zawałów serca, alergii itp. Autobus wodorowy napędzany zielonym wodorem nie emituje spalin, a dodatkowo oczyszcza powietrze.

NesoBus nie emituje trujących substancji. Poza CO2 to przede wszystkim tlenki azotu czy pyły, w szczególności drobne pyły PM 2,5.

Polski autobus wodorowy NesoBus

Jak działa autobus na wodór?

NesoBus, polski autobus wodorowy jest autobusem elektrycznym – ma silnik elektryczny. Wytwarza prąd na bieżąco z zatankowanego wodoru przy użyciu ogniwa paliwowego. Posiada własną „mini-elektrownię”.

Fizycznie wodór ze zbiornika łączy się z tlenem pobranym z powietrza i wytwarzana jest energia elektryczna zasilająca silnik elektryczny. Nie ma żadnego procesu spalania. W wyniku połączenia wodoru z tlenem w ogniwie paliwowym, autobus emituje z rury wydechowej parę wodną. Ta woda jest w pełni destylowana.

Jak autobus na wodór oczyszcza powietrze?

NesoBus wytwarza na bieżąco energię elektryczną pobierając tlen z powietrza i łącząc go z wodorem ze zbiorników przy użyciu ogniwa paliwowego. Nie ma żadnego procesu spalania. Pobierane powietrze musi być w pełni oczyszczone przez specjalne filtry, by ogniwo paliwowe otrzymało czysty tlen. Wówczas tlen łączy się z wodorem i powstaje energia, która napędza silnik elektryczny. Nesobus użytkowany na zielony wodór nie emituje spalin i oczyszcza powietrze.

Co oznacza nazwa Nesobus?

Marka autobusu „Neso” wodorowego to skrót od „Nie Emituje Spalin i Oczyszcza” powietrze. NesoBus ma zasięg do 450 km. Tankowanie trwa tylko 15 minut. Dzięki temu NesoBus nie traci wielu godzin na ładowanie baterii. Zamiast stać i ładować się wiele godzin, cały czas może jeździć.

Przeczytaj także: Gospodarka wodorowa jako szansa

NesoBus jest bardzo efektywny – zużywa średnio około 8 kg wodoru na 100 km. Zbiorniki mają pojemność 37,5 kg wodoru, co pozwala na przejechanie ok. 450 km. W teście SORT-2 uzyskał zużycie 5,5 kg wodoru na 100 km.

NesoBus ma również świetne parametry fizyczne. Ma 12 m długości, 2,55 m szerokości, 3,4 m wysokości. Jego masa własna to niespełna 13 ton, pomieści do 93 pasażerów, w tym do 37 na miejscach siedzących.

Opcje dopasowane do potrzeb poszczególnych miast i przewoźników

Konstrukcja NesoBus jest stworzona od podstaw jako wodorowa. Nie jest przeróbką czy modyfikacją autobusu spalinowego czy na baterie. Autobus jest zbudowany od podstaw z myślą o technologii wodorowej. Dzięki czemu bardzo łatwo jest np. zamienić zbiorniki na wodór o wyższym ciśnieniu i zwiększyć zasięg.

Autobus jest zbudowany modułowo. Dlatego można go dopasować do potrzeb konkretnych miast. NesoBus zatrudnia 25 konstruktorów, którzy mają za zadanie dostosować autobus do potrzeb poszczególnych miast i przewoźników.

Autobus zbudowany z wysokiej jakości komponentów

Autobus jest zbudowany z bardzo wysokiej jakości komponentów. Wygląd zewnętrzny oraz wnętrze zostało zaprojektowane przez włoską firmę Torino Design. Specjalizuje się ona w branży automotive. Ogniwa paliwowe pochodzą od światowego lidera w tej dziedzinie, firmy Ballard. Zbiorniki wodorowe zaś od firmy Hexagon, specjalizującej się w produkcji zbiorników na wodór.

Nowoczesny design połączony z najnowszymi technologiami pozwala uzyskać maksymalne parametry techniczne przy zachowaniu komfortu podróżujących.

Homologacja

Po 65 dniach intensywnych badań „poligonowych” i laboratoryjnych, obejmujących 40 różnego rodzaju testów realizowanych zarówno w kraju jak i za granicą, NesoBus autobus w kwietniu 2022 roku otrzymał europejską homologację typu pojazdu.

Produkcja seryjna w Polsce – na potrzeby rynku polskiego i na eksport do innych krajów

W przyszłym roku do użytku ma zostać oddana fabryka NesoBus. Budowana jest w Świdniku. W fabryce ma być produkowanych do 100 autobusów rocznie.

Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.

ShareTweet

Podobne artykuły

Program „Mój elektryk”: ponad 100 wniosków klientów VW FS rozpatrzonych pozytywnie
Mobilność

Program „Mój elektryk”: ponad 100 wniosków klientów VW FS rozpatrzonych pozytywnie

Toyota sprzedała w Polsce ponad 2 000 hybrydowych Highlanderów
Mobilność

Toyota sprzedała w Polsce ponad 2 000 hybrydowych Highlanderów

„Rozwiązaniem, które może przyspieszyć rozbudowę infrastruktury ładowania są stacje ładowania zintegrowane z oświetleniem ulicznym” – mówi dr inż. Maciej Gis, PSPA
Mobilność

„Rozwiązaniem, które może przyspieszyć rozbudowę infrastruktury ładowania są stacje ładowania zintegrowane z oświetleniem ulicznym” – mówi dr inż. Maciej Gis, PSPA

Ruszył pierwszy w Polsce automatyczny podziemny parking rowerowy
Mobilność

Ruszył pierwszy w Polsce automatyczny podziemny parking rowerowy

BMW i7, elektryczna limuzyna marki BMW
Mobilność

BMW przedstawia luksusową elektryczną limuzynę – model BMW i7

Volvo punkty ładowania samochodów elektrycznych, ładowanie elektryka na stacji Volvo
Mobilność

U dealerów Volvo powstaną punkty szybkiego ładowania samochodów elektrycznych

Następny artykuł
We Władysławowie powstanie baza serwisowa morskiej farmy wiatrowej Ocean Winds

We Władysławowie powstanie baza serwisowa morskiej farmy wiatrowej Ocean Winds

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Ustawa wiatrakowa z zasadą 500 m. PSEW nie kryje zadowolenia

TAURON buduje swoją największą farmę fotowoltaiczną

Pierwsza bateryjna wirtualna elektrownia od SolarEdge

Wind Farm Łada z kredytem od PKO BP na farmę wiatrową

Strategiczna współpraca Enea i PKO TFI. Wspólnie mają zainwestować w oze

Global Hydrogen ma wybudować pierwszą biogazownię. Jej koszt wyniesie 15,5 mln zł

Reklama
Ekobiznes

Eko Biznes to serwis informacyjny poświęcony ekologicznym rozwiązaniom i przedsięwzięciom w różnych gałęziach biznesu, tworzony przez profesjonalnych dziennikarzy. Dostarczamy najświeższe informacje i publikujemy najciekawsze wywiady.

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Ważne

moje ciepło 2022

Kategorie

  • Artykuł patnera
  • Artykuł sponsorowany
  • Biznes spożywczy – Food Moving Consumer Goods
  • Budownictwo
  • Ekologia w ecommerce
  • EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata
  • Energia
  • Finanse
  • Gastronomia
  • Kosmetyki
  • Mobilność
  • Moda
  • Retail
  • Wege biznes
  • Wywiady

Informacje

  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Biznes spożywczy – Food Moving Consumer Goods
  • Retail
  • Energia
  • Budownictwo
  • Mobilność
  • Wege biznes
  • Moda
  • Kosmetyki
  • Finanse
  • Ekologia w ecommerce
  • Gastronomia
  • Zaloguj się
  • Załóż nowe konto

© 2021 ekoBiznes.pl

Logowanie

Uzupełnij poniższe pola, aby się zalogować

nie pamiętasz hasła? Załóż nowe konto

Załóż konto z dostępem do wielu treści premium

Uzupełnij poniższe pola

Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła?

Uzupełnij poniższe pole, aby odzyskać hasło. Otrzymasz od nas wiadomość email.

Zaloguj się
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
Go to mobile version