Elektryczny model BMW X1 w klasie premium
W momencie wprowadzenia na rynek w październiku 2022 r. do wyboru będą dwa silniki benzynowe i dwa wysokoprężne. Będą one współpracować standardowo z 7-stopniową skrzynią Steptronic z podwójnym sprzęgłem. W zależności od modelu będą oferować napęd przedni lub inteligentny napęd na wszystkie koła BMW xDrive.
Przeczytaj także: BMW przedstawia elektryczną limuzynę
Niedługo potem pojawi się w pełni elektryczne BMW iX1 xDrive30. Zużycie energii w cyklu mieszanym w tym modelu wynosi: 18,4–17,3 kWh/100 km. Emisja natomiast CO2: 0 g/km – jest to prognoza na podstawie dotychczasowego stanu rozwoju pojazdu. BMW zaprezentuje wówczas także dwa modele hybrydowe plug-in oraz dwa inne warianty z konwencjonalnym napędem i 48-woltową technologią mild hybrid.
3 rodzaje silników montowane będą produkowane na jednej linii
Nowe BMW X1 produkowane będzie w zakładach BMW Group w Regensburgu. Po raz pierwszy na jednej linii montowane będą modele z napędem spalinowym, hybrydowymi plug-in oraz elektrycznym.
Przeczytaj także: BMW chce uprościć ładowanie elektryków
Kompaktowy SAV z najnowszą technologią BMW eDrive będzie silnym bodźcem do przyspieszenia rozwoju elektromobilności w BMW. Postęp w dziedzinie zrównoważonego rozwoju w porównaniu z poprzednim modelem to oprócz konsekwentnej elektryfikacji, większe wykorzystanie zielonej energii elektrycznej w produkcji i łańcuchu dostaw oraz większe wykorzystanie surowców wtórnych i materiałów naturalnych.
Design: nowoczesna stylistyka powierzchni, mocniejsza prezencja i solidny wygląd w typowym stylu BMW X
W trzeciej generacji stylistyka powierzchni, kontury i detale w wyglądzie zewnętrznym BMW X1 bardziej niż kiedykolwiek dotąd podkreślają jego tożsamość jako samochodu typu Sports Activity Vehicle. Jego charakterystyczne cechy to atletyczne proporcje, niemal kwadratowe nadkola oraz stylistyka przodu i tyłu typowa dla modeli BMW X.
Przeczytaj także: Wojna w Ukrainie a rozwój elektromobilności w Polsce
Pionowy przód sprawia, że nowe BMW X1 znacznie zyskuje na prezencji. Wyróżnia się płaskimi reflektorami diodowymi, dużą, niemal kwadratową atrapą chłodnicy BMW, liniami w kształcie X biegnącymi na zewnątrz i chromowanymi wstawkami w dolnym wlocie powietrza.
Dynamicznie wydłużoną sylwetkę nowego BMW X1 charakteryzują ekspresyjnie wymodelowane powierzchnie i długa linia dachu. Z tyłu poziome linie, płaska szyba pokrywy bagażnika, efektowne lampy diodowe i wystające nadkola, tworzą wygląd typowy dla samochodów SAV.
Wnętrze: wszechstronna przestrzeń
Charakterystyczne wrażenia z jazdy we wnętrzu kompaktowego SAV-a to zasługa m.in. podwyższonej pozycji siedzenia. Centralne elementy tej nowej stylistyki to płaska deska rozdzielcza, zakrzywiony wyświetlacz BMW, wydający się unosić w powietrzu podłokietnik z panelem obsługi oraz pośrednio podświetlana półka na smartfon w przedniej części konsoli środkowej.
BMW iX1 xDrive30 – pierwszy elektryk klasy premium
BMW iX1 xDrive30 to pierwszy „elektryk” klasy premium w segmencie samochodów kompaktowych premium z napędem na wszystkie koła. Dwie wysoce zintegrowane jednostki napędowe na przedniej i tylnej osi generują wspólnie moc, która – z uwzględnieniem chwilowej funkcji boost – wynosi 230 kW (313 KM). Systemowy moment obrotowy wynosi 494 Nm. Elektryczny napęd na wszystkie koła zapewnia doskonałą trakcję, pewny kurs i stabilność jazdy w każdej sytuacji. BMW iX1 xDrive30 przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 5,7 s.
BMW eDrive piątej generacji obejmuje również wysokowydajną technologię ładowania z oprogramowaniem ładowania. Zostało ono zoptymalizowane podobnie jak w BMW i7. Umieszczony nisko w podłodze akumulator wysokonapięciowy z wysoką gęstością energii umożliwia zasięg od 413 do 438 km.
Wszystkie dane dotyczące mocy, osiągów, zużycia energii i zasięgu BMW iX1 xDrive30 są prognozami opartymi na aktualnym stanie rozwoju pojazdu.
Modele hybrydowe plug-in o zwiększonym zasięgu elektrycznym, silniki benzynowe i wysokoprężne z 48-woltową technologią mild hybrid
W modelach hybrydowych plug-in nowego BMW X1 zastosowano technologię BMW eDrive piątej generacji. Dzięki temu oferują one znacznie bardziej sportowy charakter oraz większą wydajność i moc ładowania. Znacznie zwiększył się również zasięg elektryczny.
Oprac. su
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.