Volkswagen Financial Services podsumował pierwsze pół roku uczestnictwa w programie „Mój elektryk”. Firma była 1 z 3 pierwszych podmiotów, z którymi Bank Ochrony Środowiska podpisał umowy współpracy. VW FS poinformował o pozytywnym rozpatrzeniu przez BOŚ 113 wniosków swoich klientów. Otrzymali oni dotacje na kwotę ponad 3 mln zł.
Najwięcej wniosków w programie „Mój Elektryk” składają firmy
Zdecydowana większość wniosków w programie „Mój elektryk” pochodzących od klientów VW FS, bo aż 94 proc., została złożona przez firmy. Co drugi wniosek dotyczył samochodów w przedziale cenowym 220-280 tys. zł. Najpopularniejszymi modelami były: ŠKODA Enyaq (35 złożonych wniosków), Volkswagen ID.3 (34) oraz ID.4 (28).
Przeczytaj także: Wojna w Ukrainie a rozwój elektromobilności w Polsce
27 tys. zł – tyle wyniosła najczęściej przyznawana dopłata
Wnioskujący najczęściej otrzymywali dopłatę do elektryka w wysokości 27 tys. zł (90 proc.). Najwięcej dotacji przyznano w woj. mazowieckim (18). Na podium znalazły się też województwa: wielkopolskie (14) i pomorskie (13).
Volkswagen Financial Services dołączył do ścieżki programu „Mój elektryk” 16 listopada ub.r. Firma podpisała wówczas z Bankiem Ochrony Środowiska umowę o współpracy. VW FS jest jedną z wiodących firm, która przyjmuje wnioski o dopłaty.
Pierwsze pół roku obecności na rynku programu „Mój elektryk” pokazuje, że Polacy powoli, ale konsekwentnie przekonują się do aut zeroemisyjnych. Volkswagen Financial Services jako jedna z pierwszych firm podpisała umowę z Bankiem Ochrony Środowiska w ramach ścieżki leasingowej. Volkswagen wspiera swoich klientów na drodze do elektromobilności. Tego efektem jest już ponad 100 pozytywnie rozpatrzonych wniosków o dotacje – mówi Magdalena Kaca, dyrektor Departamentu Zarządzania Klientem i Produktem w Volkswagen Financial Services.
Nasi klienci doceniają minimum formalności, jakie jest po ich stronie, ponieważ zgodnie z zasadą „jednego okienka” to VW FS przyjmuje, weryfikuje i składa wniosek o dofinansowanie. Co ważne, przyznaną w programie „Mój elektryk” dotację w całości można zaliczyć jako wpłatę własną. To obniża koszt miesięcznej raty leasingowej. W zależności od modelu auta i paramentów leasingu może być ona niższa nawet o kilkaset złotych.
Co skłoniłoby klientów do zakupu elektryka?
Ciekawe informacje na temat aut elektrycznych przyniosła ostatnia odsłona badania konsumenckiego „Portfele Polaków pod lupą” na zlecenie Volkswagen Financial Services. Jedno z pytań dotyczyło tego, co skłoniłoby do zakupu e-pojazdu. Prawie 10 proc. wskazało na możliwość skorzystania z dofinansowania, ulg lub dopłat w tym zakresie. Tu odpowiedź może stanowić program „Mój elektryk”. Co piąty (19 proc.) odpowiedział, że skłoni go większa dostępność sieci ładowania. Zdecydowanie najwięcej badanych (60 proc.) uznało, że najbardziej przekonają ich mniejsze koszty eksploatacji oraz niższa cena.
Przeczytaj także: Stacje ładowania na słupach oświetleniowych
Osoby, które zastanawiają się nad samochodem o napędzie elektrycznym, może zainteresować oferta finansowania z niskimi ratami z możliwością zwrotu auta na koniec umowy. Obniżenie kosztów miesięcznej raty jest możliwe, ponieważ klient nie spłaca całej wartości pojazdu, a jedynie część jego ceny odpowiadającą spodziewanej utracie wartości samochodu w okresie umowy – dodaje Magdalena Kaca z Volkswagen Financial Services.
Elektryczność to przyszłość
Grupa Volkswagen, do której należy Volkswagen Financial Services, planuje duże inwestycje w rozwój elektromobilności. Na ten cel w najbliższych 5 latach zamierza globalnie przeznaczyć 52 mld euro. Część z tych środków może trafić do Polski.
Przeczytaj także: Volvo ładuje elektryki bezprzewodowo
W przypadku danych sprzedażowych dotyczących naszego kraju – koncern szacuje, że za 3 lata samochody na prąd będą stanowić 10-15 proc. sprzedaży wszystkich aut Grupy VW. Z kolei w 2030 roku udział elektryków może wzrosnąć do 25-30 proc. Koncern stale rozbudowuje portfolio elektryków. Obecnie w Polsce dostępne są m.in. bezemisyjne VW ID3, ID4 oraz ID5, Audi e-tron, Audi Q4 e-tron, ŠKODA Enyaq iV czy CUPRA Born. W niedalekiej przyszłości oferta w naszym kraju ma zostać powiększona. Do oferty dołączą m.in. Audi Q6 e-tron, Audi A6 e-tron i ŠKODA Enyaq Coupe.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.