Bezprzewodowe ładowanie elektryków – tak właśnie może wyglądać przyszłość elektromobilności. Takie rozwiązanie testuje właśnie w Szwecji marka Volvo.
Testy bezprzewodowego ładowania elektryków
Dynamiczny rozwój elektromobilności i rosnąca konkurencja na tym rynku, wymuszają powstawanie coraz nowszych i jeszcze bardziej zaskakujących rozwiązań. Volvo Cars rozpoczęło w Goeteborgu w Szwecji, testy bezprzewodowego ładowania elektryków w środowisku miejskim.
Przez trzy lata elektryczne taksówki ładowane bezprzewodowo – Volvo XC40 – mają jeździć po 12 godzin dziennie pokonując ulicami Göteborga do 100 000 km rocznie.
Zielona Strefa Miasta Göteborg pozwala nam wypróbować ekscytujące nowe technologie w rzeczywistym środowisku i oceniać je w miarę upływu czasu pod kątem potencjalnego szerszego wprowadzenia w przyszłości – powiedział Mats Moberg, szef działu badań i rozwoju w Volvo Cars.
Testowanie nowych technologii ładowania wraz z wybranymi partnerami to dobry sposób na ocenę alternatywnych opcji ładowania dla naszych przyszłych samochodów.
Göteborg Green City – miasto neutralne klimatycznie
Cała inicjatywa wpisuje się w projekt Göteborg Green City. W jej ramach drugie co do wielkości miasto Szwecji ma stać się całkowicie neutralne klimatycznie. Inicjatywa jest też testem praktycznym nowego typu ładowania, ale także elektrycznych aut w ogóle. Partnerem projektu jest firma Cabonline. Jest to największy operator taksówek w Skandynawii.
Bezprzewodowe stacje ładowania elektryków od Momentum Dynamics
Indukcyjne stacje ładowania dostarczyła firma Momentum Dynamics – wiodący dostawca tego typu rozwiązań.
Jak wygląda ładowanie?
Ładowanie rozpoczyna się automatycznie, gdy kompatybilny pojazd zaparkuje nad stanowiskiem ładującym. Jest ono całkowicie zintegrowane z nawierzchnią jezdni. Aby rozpocząć ładowanie, kierowca nie musi wysiadać z samochodu. Wszystko dzieje się automatycznie.
Przeczytaj także: GreenWay podwyższa ceny na stacjach ładowania
Volvo XC40 zostały wyposażony w specjalny moduł, który odbiera przesyłaną indukcyjnie energię elektryczną. Moc ładowania wyniesie ponad 40 kW. Jest to niemal czterokrotnie większa moc od typowych ładowarek 11 kW.
Wykorzystanie prawdziwego miasta jako poligonu doświadczalnego pozwoli Volvo przyspieszyć rozwój technologii i usług w obszarze elektryfikacji, współdzielonej mobilności, autonomicznej jazdy, łączności i bezpieczeństwa – informuje Volvo w komunikacie prasowym.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.