- Ne europejski rynek wchodzi właśnie pierwszy model z linii bateryjnych samochodów elektrycznych bZ (Beyond Zero) Toyota bZ4X
- Model oferuje jazdę z napędem na dwa lub cztery koła
- Maksymalny zasięg na jednym ładowaniu z napędem na przód to 516 km z napędem na przód, a z napędem na cztery koła, to 470 km
- Pierwsze auta trafią do klientów latem 2022 roku
Najnowszy SUV Toyoty z bateryjnym, elektrycznym napędem – Toyota bZ4X wchodzi na europejski rynek.
bZ4X to pierwszy model nowej serii elektryków bZ (Beyond Zero)
Model bZ4X powstał na nowej platformie eTNGA. Jest ona przeznaczona dla aut elektrycznych zasilanych bateriami. Jak informują przedstawiciele sieci:
Nowy bZ4X to połączenie nowoczesnej, zdecydowanej stylistyki oraz przestronnego wnętrza i bagażnika z możliwościami jezdnymi rasowego SUV-a.
Debiut napędu na 4 koła XMODE
Debiut modelu bZ4X to zarazem debiut napędu na cztery kola XMODE. Opiera się ona na współpracy niezależnych silników elektrycznych przy przedniej i tylnej osi. To połączenie ma zapewnić wyjątkowe możliwości terenowe oraz świetną przyczepność i bezpieczeństwo.
Przeczytaj także: Rozwój elektromobilności w Polsce w 2022 r.
Duży zasięg bZ4X na jednym ładowaniu
Duży zasięg najnowszego elektryka Toyoty potwierdzają dane homologacyjne. Jeśli wybierzemy napęd na przednie koła, to maksymalna trasa, którą przejedziemy na jednym ładowaniu, może wynieść do 516 km. Bateria zużywa w tym trybie średnio 14,3 kWh/100 km. Model ten charakteryzuje się 204-konnym silnikiem.
Przeczytaj także: Jak jest strategia dla elektryków Toyoty?
Auto z dwoma silnikami o łącznej mocy 217 KM, napędzającymi przednią i tylną oś, uzyskało wyniki do 470 km zasięgu. Zużycie energii wynosi 15,8 kWh/100 km. Jak informuje Toyota, wyniki te mogą nie nieco różnić w zależności od konkretnych wersji wyposażenia na poszczególnych rynkach. Wpływ ma na to głównie różna masa pojazdu.
Co wpływa na wysoką wydajność modelu bZ4X?
Wysoką wydajność najnowszego elektryka ze stajni Toyoty, to efekt m.in. zastosowania nowej baterii trakcyjnej. Jej pojemność wynosi 71,4 kWh. Utrzymywana jest ona w optymalnej temperaturze przez system ogrzewania i chłodzenia. Jej konstrukcja jest wynikiem ponad 25-letnich doświadczeń Toyoty w doskonaleniu technologii zelektryfikowanych samochodów.
Przeczytaj także: Zhakowane ładowarki przeklinają Putina
Toyota na swoje baterie daje gwarancje 8 lat przy limicie przebiegu do 160 000 km. Bateria zastosowana w bZ4X ma mieć trwałość na poziomie 70% po 10 latach i pokonaniu 1 miliona kilometrów.
bZ4X wchodzi na europejski rynek
Pierwsi europejscy klienci otrzymają zamówione egzemplarze Toyoty bZ4X latem 2022 roku. Ceny auta zaczynają się od 206 900 zł.


Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.