- Sprzedaż zelektryfikowanych aut Toyoty ciągle rośnie
- Ponad 20 milionów elektryków – tyle egzemplarzy sprzedała do tej pory Toyota na świecie
- Od premiery pierwszego elektryka Toyoty – modelu Prius – minęło 25 lat
- Toyota oferuje na świecie 63 modele z nisko- i bezemisyjnymi napędami
Toyota ma się czym pochwalić – sprzedaż jej zelektryfikowanych aut ciągle rośnie. Marka sprzedała do tej pory klientom na całym świecie już ponad 20 milionów samochodów ze zelektryfikowanym napędem. Co warto podkreślić, wynik ten przełożył się na mniejsze zanieczyszczenie środowiska. W ciągu 25 lat obecności na rynku nisko- i bezemisyjnych samochodów, ich sprzedaż pozwoliła uniknąć emisji 160 milionów ton CO2 oraz zaoszczędzić 65 milionów kilolitrów benzyny.
Toyota sprzedała ponad 20 mln elektryków
20 032 588 – tyle samochodów ze zelektryfikowanym napędem sprzedała Toyota do lutego 2022 roku. Na ten wynik firma pracowała 25 lat. W 1997 roku zadebiutowała bowiem hybrydowa Toyota Prius. Klienci Toyoty od początku pokochali ten model i często pozostali mu wierni na wiele lat. Potwierdzi to każda osoba znająca właściciela Priusa.
Sprzedaż zelektryfikowanych aut Toyoty przyspiesza
Sprzedaż elektryków i zelektryfikowanych aut przyspiesza w całym przemyśle motoryzacyjnym. Nie inaczej jest z Toyotą. W ciągu ostatnich, niecałych dwóch lat Toyota sprzedała 5 milionów tego typu samochodów. Wśród nich królują te z pełnym napędem hybrydowym. Ich łączna sprzedaż osiągnęła poziom 19,56 mln samochodów. Gama nisko- i bezemisyjnych pojazdów marki obejmuje także hybrydy plug-in, samochody elektryczne na wodór oraz auta elektryczne na baterie.
Przeczytaj także: Zhakowane ładowarki przeklinają Putina
63 zelektryfikowane modele Toyoty
48 modeli z pełnym napędem hybrydowym oraz 63 zelektryfikowane samochody. Tak dzisiaj wygląda portfolio Toyoty na całym świecie. Jest to efekt konsekwentnej strategii elektryfikacji, realizowanej przez Toyotę od dnia premiery Priusa.
Rosnąca popularność zelektryfikowanych aut Toyoty w Europie
W Europie Toyota sprzedała do tej pory 4 miliony zelektryfikowanych samochodów. W 2021 roku sprzedaż samych tylko hybryd Toyoty na europejskich rynkach wyniosła ponad 620 000 aut, o 19% więcej niż rok wcześniej. Hybrydy odpowiadały za 58% całkowitej sprzedaży firmy, w tym w Europie Zachodniej i Środkowej za 70% sprzedaży. W Polsce marka ustanowiła w ubiegłym roku nowy rekord, z wynikiem ponad 46 000 aut hybrydowym, o 52% lepszym niż w roku 2020.
Przeczytaj także: Toyota będzie sprzedawała bezemisyjne auta w Europie
Technologia hybrydowa to podstawa rozwoju zelektryfikowanych napędów marki
Toyota skumulowała dzięki hybrydom bogatą wiedzę dotyczącą kluczowych technologii elektryfikacji napędów, co stawia ją na silnej pozycji rozwoju nisko- i bezemisyjnych samochodów.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.