„Mówiąc o ciekawych, proekologicznych inicjatywach w branży retail, warto wspomnieć o tych wyróżnionych w ubiegłorocznym konkursie Retail Awards PRCH. Galeria Solna w Inowrocławiu stworzyła Zielony Zakątek, gdzie powstała ekostrefa z sensorycznym ogrodem i pasieką edukacyjną. Zarośnięty teren zamieniono w ogród pełen miododajnych roślin, gdzie postawiono ule dla przeszło 150 tys. pszczół” – mówi w komentarzu dla Eko Biznes Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający Polską Radą Centrów Handlowych.
Komentarz Krzysztofa Poznańskiego publikujemy w ramach naszego autorskiego cyklu „Ekotydzień Branży Retail”.
Centra handlowe od lat realizują zadania związane z ekologią. Nie tylko przyglądają się polskim i światowym trendom, ale aktywnie wdrażają proekologiczne działania. Galerie spełniają rolę organizacji odpowiedzialnych społecznie, odpowiadając wyzwaniom i potrzebom społeczeństwa, angażując się w lokalne sprawy, współpracując z organizacjami pozarządowymi czy samorządami. Można powiedzieć, że wyznaczają trendy w dziedzinie ekologii, a ich dbałość o środowisko idzie w parze z pasją edukacyjną. Galerie przeprowadzają kampanie społeczne poszerzające wiedzę w zakresie odpowiedzialności za środowisko, oszczędzania energii i wody czy też recyclingu. Nie są to jednorazowe akcje, ale strategie działające na wielu poziomach, długofalowo, poprzez systematyczne i całościowe rozwiązania.
Ten artykuł dostępny jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do ARTYKUŁÓW PREMIUM oraz newslettera.