Co stoi na przeszkodzie rozwoju elektromobilności? Nie tylko ceny aut – sporym problemem jest także wciąż niewystarczająco rozwinięta infrastruktura ładowania. BMW chce te przeszkody przełamać i we współpracy z Ventures inwestuje w monachijski start-up HeyCharge. Opracowana przez niego technologia umożliwia ładowanie samochodów elektrycznych niezależnie od połączenia z internetem.
Zazwyczaj inteligentne stacje ładowania wymagają połączenia z internetem oraz aplikacji lub karty RFID do aktywacji. Jednak większość parkingów podziemnych i wielopoziomowych nie ma obecnie dobrego połączenia z siecią. Problem ten dostrzegł Chris Carde, były specjalista ds. oprogramowania w Google oraz założyciel i dyrektor generalny HeyCharge. Stało się to, gdy nie mógł ładować swojego samochodu elektrycznego na parkingu podziemnym w budynku, w którym mieszka.
Klucz do opłacalności stacji ładowania
Dzięki zgłoszonej do opatentowania technologii „SecureCharge” HeyCharge umożliwia ładowanie samochodów elektrycznych na parkingach podziemnych i wielopoziomowych niezależnie od połączenia z internetem. W sumie start-up pozyskał na swoje początkowe finansowanie 4,7 mln dolarów. HeyCharge jest jednym z absolwentów amerykańskiego akceleratora start-upów Y Combinator wyłonionych latem 2021 roku.
BMW i Ventures , spółka zapewniająca kapitał dla innowacyjnych i wydajnych start-upów z branży motoryzacyjnej, inwestuje jako główny inwestor w HeyCharge.
Rynek samochodów elektrycznych będzie się szybko rozwijał w nadchodzących latach i wymaga większej rozbudowy infrastruktury ładowania na całym świecie. HeyCharge jest pierwszą firmą, która umożliwia inteligentne ładowanie samochodów elektrycznych bez połączenia z internetem. Jest to klucz do tego, aby stacje ładowania stały się opłacalne niezależnie od ich lokalizacji. Dlatego postrzegamy HeyCharge jako technologię kluczową dla ogólnokrajowej rozbudowy infrastruktury ładowania – mówi Kasper Sage, partner zarządzający w BMW i Ventures.
Bluetooth zamiast internetu
Według Eurostatu, w 2019 r. w Niemczech około 56 proc. ludności mieszkało w budynkach wielorodzinnych, w całej Europie natomiast 46 proc. Oznacza to, że właśnie w tych miejscach potrzebna jest rozbudowa stacji ładowania. Zależność od połączenia internetowego utrudnia jednak instalację stacji ładowania, zwłaszcza na parkingach podziemnych i wielopoziomowych. Celem Hey-Charge jest wypełnienie tej luki, a jednocześnie zaoferowanie konsumentom i firmom efektywnego kosztowo, funkcjonalnego na co dzień i skalowalnego rozwiązania, które działa niezawodnie również bez internetu. HeyCharge jest również szczególnie przydatnym rozwiązaniem dla właścicieli budynków, którzy poszukują najlepszego stosunku ceny do jakości w rozliczaniu użytkowników.
Przeczytaj także: BMW prowadzi elektryczną ofensywę
Zgłoszona do opatentowania technologia „SecureCharge” umożliwia komunikację pomiędzy stacjami ładowania a aplikacją HeyCharge lub Software Development Kit (SDK) przez Bluetooth. Eliminuje tym samym potrzebę połączenia internetowego na miejscu. Technologia ta minimalizuje czasy latencji pomiędzy telefonem a stacją ładowania, maksymalizując jednocześnie dostępność systemu. W połączeniu ze stacją ładowania HeyCharge („Access Point”) można zredukować całkowite koszty sprzętu, instalacji, komunikacji i serwisu nawet o 80 procent.
Opłacalne opcje ładowania
Rozwiązanie HeyCharge sprawia, że ładowanie samochodów elektrycznych jest nie tylko skalowalne, ale także bardziej opłacalne. Ułatwia to ładowanie pojazdów elektrycznych niezależnie od miejsca zamieszkania lub pracy. Bardzo cieszymy się ze współpracy z BMW i Ventures oraz z tego, że możemy wykorzystać tę inwestycję do pozycjonowania i skalowania naszego produktu na rynku globalnym i zapewnienia konsumentom opłacalnych opcji ładowania – mówi Chris Carde, założyciel i dyrektor generalny HeyCharge.
Obok wydajnej stacji HeyCharge Wallbox (do 22 kW) Acces Point HeyCharge oferuje inteligentne rozwiązanie kontroli dostępu i rozliczeń zużycia energii oparte na tzw. architekturze ładowania „Mode 2”. Główną zaletą tego rozwiązania jest możliwość prostej i szybkiej modernizacji istniejących punktów ładowania. W ciągu zaledwie kilku minut można zapewnić działanie infrastruktury i umożliwić nowe modele biznesowe dla partnerów i klientów.
O BMW i Ventures:
BMW i Ventures to fundusz venture capital z siedzibą w Dolinie Krzemowej. Od momentu powstania w 2011 roku BMW i Ventures wspiera najbardziej innowacyjne i wydajne start-upy związane z branżą motoryzacyjną poprzez mocną sieć doświadczonych partnerów i know-how BMW Group.
W centrum uwagi znajdują się rozwiązania sprzętowe i programowe nowych firm z branży transportowej, produkcyjnej, łańcucha dostaw i zrównoważonego rozwoju. BMW i Ventures z powodzeniem wsparło już sukces ponad 50 firm, w tym Chargepoint, Xometry, Turntide, Motorway i Chargemaster. Tym samym firma jest jednym z najbardziej znaczących inwestorów venture capital w sektorze motoryzacyjnym. Inwestycje dwóch poprzednich funduszy BMW i Ventures wyniosły około 900 milionów dolarów. Siedziba firmy znajduje się w Mountain View w Dolinie Krzemowej, a biura w San Francisco i Monachium.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.