BMW Group podsumowała wstępnie wyniki sprzedaży w 2021 r. Sprzedaż pojazdów w pełni elektrycznych marki wzrosła ponad dwukrotnie r/r osiągając wynik 103 855 egzemplarzy. MINI Electric był najlepiej sprzedającym się modelem w rodzinie MINI. Ponadto co czwarty samochód BMW Group sprzedany w Niemczech jest zelektryfikowany.
BMW Group sprzedała w ubiegłym roku na całym świecie 2 521 525 samochodów marek BMW, MINI i Rolls-Royce. Tym samym BMW Group zwiększyła sprzedaż w stosunku do ubiegłego rok o 8,4%. Ponadto w 2021 r. firma ponad dwukrotnie zwiększyła sprzedaż samochodów całkowicie elektrycznych do 103 855 sztuk (+133,2%).
Przeczytaj także: Kompozytor Hans Zimmer skomponował dźwięk elektrycznego modelu BMW
W 2022 r. BMW stawia na zwiększenie sprzedaży elektryków
Pomimo ograniczeń w dostawach i trwającej pandemii koronawirusa osiągnęliśmy w 2021 r. dobre wyniki sprzedaży. To dzięki efektywnym działaniom operacyjnym w całej Grupie i atrakcyjnej ofercie produktowej. Nasze marki ustanowiły na całym świecie wiele rekordów. Przede wszystkim marka BMW, która zajmuje pierwsze miejsce na świecie w segmencie premium — powiedział Pieter Nota, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za klientów, marki i sprzedaż. — W zeszłym roku skupiliśmy się na rozwoju elektromobilności, sprzedając ponad 100 tysięcy samochodów elektrycznych. (…) W 2022 roku będziemy nadal konsekwentnie rozszerzać naszą ofertę pojazdów w pełni elektrycznych. Dlatego też wyznaczyliśmy sobie szczególnie ambitne cele w zakresie wzrostu: chcemy w tym roku ponaddwukrotnie zwiększyć sprzedaż samochodów z napędem w pełni elektrycznym w porównaniu z rokiem ubiegłym
Rok 2021 upłynął pod znakiem ofensywy w zakresie elektromobilności
Dzięki łącznej liczbie 328 316 sprzedanych egzemplarzy (+70,4%) udział pojazdów zelektryfikowanych marek BMW i MINI w roku 2021 na świecie wyniósł już 13%, a w Europie nawet ponad 23% z liczbą 225 415 sztuk.
Przy 37 939 sprzedanych egzemplarzach BMW iX3* około jedno na dziesięć sprzedanych na świecie BMW X3 miało napęd w pełni elektryczny. Co trzeci nabywca 3-drzwiowego MINI na całym świecie zdecydował się na wersję w pełni elektryczną* (34 851 egzemplarzy). BMW i3, jedyny na świecie w pełni elektryczny samochód premium w segmencie kompaktowym, cieszył się popularnością również w dziewiątym roku swojego istnienia: sprzedano 28 216 egzemplarzy, czyli o 5,4% więcej niż w roku ubiegłym.
BMW rozszerza portfolio elektryków
BMW iX oraz BMW i4 to dwie kluczowe innowacje wprowadzone na rynek przez BMW Group pod koniec ubiegłego roku. W 2022 r. firma rozszerzy swoje elektryczne portfolio o w całkowicie elektryczne wersje BMW serii 7 i BMW X1, a w 2023 r. o BMW serii 5. Oprócz tego pojawi się m.in. następca MINI Countryman oraz całkowicie elektryczny Rolls-Royce Spectre.
Już w roku 2023 firma w około 90 procentach obecnych segmentów rynkowych będzie mieć w ofercie co najmniej jeden w pełni elektryczny model. W sumie w ciągu najbliższych około dziesięciu lat koncern wprowadzi na drogi około 10 milionów samochodów z napędem elektrycznym.
Od połowy dekady Nowa Klasa bezkompromisowo ukierunkowana na napęd całkowicie elektryczny będzie miała znaczący udział w sprzedaży BMW Group.
MINI od 2030 wyłącznie z napędem elektrycznym
Marka MINI już od początku lat 2030 będzie oferować wyłącznie pojazdy elektryczne. Rolls-Royce od lat 2030 stanie się również marką w pełni elektryczną. Ponadto wszystkie nowe modele BMW Motorrad do miasta będę w przyszłości elektryczne.
Co dziesiąty nabywca MINI na świecie jeździ już modelem elektrycznym
W ubiegłym roku marka MINI sprzedała 302 144 pojazdy, czyli o 3,3% więcej niż w roku poprzednim. Około 17% sprzedanych pojazdów miało zelektryfikowany napęd. Ponad jeden na dziesięć nabywców MINI zdecydował się na elektryczne MINI Cooper SE* (34 851 sztuk). Tym samym MINI Electric jest najlepiej sprzedającym się modelem MINI i w roku 2021. Model zanotował wzrost sprzedaży o 98,2%. Dzięki planowanemu dostosowaniu gamy modelowej, rozbudowie mocy produkcyjnych oraz trafianiu do nowych grup docelowych i rynków strategia MINI zakłada pomyślny i rentowny wzrost również w przyszłości.
Rolls-Royce Motor Cars przygotowuje premierę elektrycznego modelu Spectre
Firma Rolls-Royce Motor Cars odnotowała najwyższą sprzedaż w 117‑letniej historii marki: 5586 egzemplarzy na całym świecie (+48,7%). Marka kontynuuje ewolucję w kierunku prawdziwego luksusu i obecnie przygotowuje się do historycznej premiery swojego pierwszego elektrycznego samochodu, Spectre, w czwartym kwartale 2023 roku.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.