Mastercard, Fiserv Polska S.A właściciel marki Polcard oraz sieć sklepów Jysk zwierają szyki. Wszystko po to, by zaangażować konsumentów w proekologiczne działania. Ich efektem mają być nowo posadzone drzewa.
Od 1 października z każdej transakcji kartą Mastercard, dokonanej na terminalu Polcard, w sklepach stacjonarnych Jysk w całej Polsce zostaną przekazane 2 euro na sadzenie drzew. Każda płatność oznacza zatem jedno drzewo więcej dla planety. Inicjatywa jest realizowana w ramach projektu Priceless Planet Coalition. To platforma jednocząca działania na rzecz ochrony klimatu i środowiska naturalnego.
Zobacz też: W Fabryce Norblina posadzono ponad 100 drzew
Cieszę się, że wraz z naszymi partnerami możemy być częścią projektu Priceless Planet Coalition. W obliczu zmian klimatu każde posadzone drzewo to niewielki, ale ważny wkład w ochronę naszego środowiska. Jestem dumny z tego, że jako Fiserv Polska S.A., wykorzystując technologie płatnicze, możemy dołączyć do tak cennej społecznie akcji, która zwraca uwagę na wielką potrzebę proekologicznych zachowań i ochrony przyrody – mówi Krzysztof Polończyk, Prezes Zarządu Fiserv Polska S.A.
Jedna transakcja – jedno drzewo
Teraz każdy, w prosty sposób, może przyczynić się do większej liczby drzew dla planety – wystarczy przy okazji zakupów w sklepach Jysk w całej Polsce zapłacić kartą Mastercard w terminalu Polcard. Niezależnie od wielkości transakcji, za każdą z nich posadzone zostanie jedno drzewo. W ramach akcji może ich przybyć 30 tysięcy, co odpowiada 5-hektarowemu lasowi.
Zrównoważony rozwój i troska o naszą planetę dla przyszłych pokoleń to bardzo ważne aspekty naszej działalności. Dlatego z ogromną przyjemnością powitaliśmy inicjatywę Mastercard oraz Fiserv Polska w naszych sklepach. Będziemy zachęcać klientów do bezpiecznych i ekologicznych płatności kartą, tym samym do zalesiania terenów wokół nas. Zielone tereny dają nam przestrzeń do odpoczynku, aktywności, ale przede wszystkim wpływają na nasze zdrowie i kondycję miejsca, w którym żyjemy – mówi Sylwia Filimon, Dyrektor Komunikacji JYSK Polska.
Polacy coraz bardziej świadomi
Kryzys klimatyczny to problem każdego z nas. Rolą biznesu jest działanie w ochronie naszej planety. Wciąż poszukujemy nowych sposobów, dzięki którym możemy wnieść znaczący wkład w tym obszarze. Tym razem angażujemy do tego też konsumentów, proponując im proste, gotowe rozwiązanie na to, aby nadać zakupom moc zmieniana naszego świata i zrobienia dla niego czegoś dobrego – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor regionalny na Polskę, Czechy i Słowację, Mastercard Europe.
Zobacz także: Jysk zredukuje o połowę emisję gazów cieplarnianych
Wspólna akcja Mastercard, Fiserv Polska S.A. właściciela marki Polcard oraz Jysk umożliwia konsumentom zaangażowanie się w proekologiczne działania. Trend bardziej świadomej konsumpcji rozwijał się w ciągu ostatniej dekady, a w czasie pandemii zmiany w postawach i zachowaniach konsumenckich znacznie przyspieszyły. Zgodnie z badaniem Mastercard , w czasie pandemii wyraźnie wzrosło zainteresowanie konsumentów ochroną środowiska. 64 proc. Polaków deklaruje, że stali się bardziej świadomi tego, jak ich działania mogą wpływać na środowisko.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.