Grupa Photon Energy podaje, że w lipcu jej przychody ze sprzedaży energii elektrycznej wyniosły 5,565 mln EUR. To oznacza wzrost o 27,4% w porównaniu do czerwca oraz wzrost o 108% w porównaniu do lipca 2021 r.
W ubiegłym miesiącu elektrownie własne Photon Energy Group o mocy 91,9 MWp wygenerowały 14,52 GWh energii elektrycznej. Stanowiło to o 1,3% mniejszy wolumen niż w czerwcu (14,71 GWh), jednak jest rekordowym w historii Spółki wynikiem lipca i w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku stanowi wzrost o 22,9%.
Narastająco, od początku roku, Spółka wyprodukowała 80,5 GWh energii elektrycznej wobec 59,6 GWh rok temu (+35,1% r/r). Przy sprzedaży energii wygenerowanej przez 83% mocy zainstalowanej we własnych instalacjach PV po cenach rynkowych, w pierwszych siedmiu miesiącach 2022 r. Photon Energy Group osiągnęła przychody w wysokości 21,301 mln EUR w porównaniu z 19,402 mln EUR za cały rok 2021 (+9,8% w porównaniu do wyniku osiągniętego w całym 2021 r.).
Obserwowany wzrost cen energii uzasadnia naszą decyzję o sprzedaży energii w oparciu o ceny rynkowe nie tylko z nowych mocy wytwórczych, ale także o przestawieniu naszych istniejących elektrowni w jak największym stopniu na model rynkowy. Rosnące ceny i pozytywne dla nas perspektywy, pozwalają nam podwyższyć cele finansowe na 2022 r. dotyczące skonsolidowanych przychodów z wcześniej prognozowanych 65 mln EUR do 85 mln EUR (+133,8% r/r) oraz wyniku EBITDA z poprzednich 18 mln EUR do 24 milionów euro (+150,4% r/r) – powiedział Georg Hotar, CEO Grupy Photon Energy.
Dla głównych rynków Spółki (Węgry i Rumunia), ceny energii na giełdzie EEX w kontraktach terminowych z dostawą na 2023 r. są na poziomie około 450 EUR za MWh w podstawie (baseload) i 600 EUR za MWh w szczycie (peakload), co świadczy o dobrych perspektywach dla Photon Energy Group w przyszłym roku.
Oprac. MP
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.