Z okazji Dnia Ziemi Carrefour ogłasza wprowadzenie ogólnopolskich zmian na swoich stoiskach tradycyjnych. Obejmują one działy: warzyw i owoców oraz piekarni. Począwszy od 22 kwietnia, sieć Carrefour będzie zachęcała swoich klientów do zakupów produktów na wagę do własnych opakowań. Carrefour zaoferuje im w zamian znaczne zniżki na asortyment świeży oraz pudełka i worki wielokrotnego użytku. W najbliższy weekend rabaty sięgną do 25% od ceny wyjściowej. Akcja wpisuje się w projekt “Droga do Zero Waste” sieci Kaufland.
Carrefour będzie sprzedawał opakowania wielokrotnego użytku
W weekend 22-24 kwietnia Carrefour będzie zachęcał do bardziej zrównoważonych zakupów. W ramach akcji “Weekend dla Ziemi”, osoby chcące kupować bardziej odpowiedzialnie, będą mogły zakupić opakowania wielokrotnego użytku marki Carrefour. Jak informuje sieć, nadają się one do zakupu na wagę owoców, warzyw, serów, wędlin, mięsa, ryb, produktów garmażeryjnych oraz pieczywa.
Przeczytaj także: Carrefour wprowadza wegańską ladę
“Weekend dla Ziemi” wpisuje się w program “Droga do Zero Waste” Carrefour. Koncentruje się on na ograniczeniu zjawiska marnowania jedzenia, generowaniu mniejszych ilości odpadów oraz wykorzystywaniu opakowań wielokrotnego użytku.
Ograniczanie marnowania żywności i promowanie zrównoważonych nawyków zakupowych to wspólny cel dla naszych klientów i naszej sieci – mówi Sylwester Mroczek, manager działu rozwoju formatów i konceptów handlowych w Carrefour Polska. – Zwalczanie wszelkiego marnotrawstwa to filar naszej polityki biznesu odpowiedzialnego społecznie. Tym bardziej cieszy nas, że przy okazji świętowania Dnia Ziemi możemy ogłosić kolejne rozwiązania, które ułatwią naszym klientom dokonywanie rozsądnych zakupów. Dzięki opakowaniom i workom wielorazowego użytku będą oni mogli kupić dokładnie taką ilość produktu, jaką potrzebują. Nasze działania mają więc podwójny wymiar – z jednej strony prośrodowiskowy, a z drugiej finansowy, pozwalający klientom lepiej planować oraz oszczędzać pieniądze na każdych zakupach – dodaje Mroczek.
Carrefour rozwija strefę Stop Marnowaniu Żywności
W 2021 roku sieć rozwinęła strefy Stop Marnowaniu Żywności. Sprzedawane w nich produkty o bliskim terminie przydatności do spożycia, są przeceniane nawet o 90%. Przez 12 miesięcy uchroniono w ten sposób ponad 18,5 miliona produktów przed trafieniem do kosza. To równa się ponad 6 000 ton uratowanego jedzenia. W tym samym roku Carrefour jako pierwsza sieć w Polsce umożliwiła zwrot butelek bez paragonu. Spowodowało to skokowy wzrost popularności rozwiązania. Od kwietnia 2021 roku liczba zwróconych butelek w hiper- i supermarketach sieci wzrosła o 227%, do ponad 4 milionów sztuk. Inicjatywa jest kontynuowana również w tym roku.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.