Jysk zamierza zredukować o połowę emisję gazów cieplarnianych pochodzących z zasilania i ogrzewania sklepów, centrów dystrybucji, biur oraz firmowych pojazdów do 2030 roku (w odniesieniu do liczb z roku 2019), zachowując przy tym tempo ekspansji 200 nowych sklepów na świecie każdego roku. By zrealizować ten cel, zaplanowano wiele nowych inicjatyw, jak na przykład wykorzystanie paneli słonecznych, czy zastosowanie neutralnego dla środowiska ogrzewania.
Jak wyjaśniają przedstawiciele Jysk, na razie plan dotyczy centrali firmy. Z czasem jednak alternatywne źródła energii mają się pojawiać w sklepach, zarówno w tych już funkcjonujących, jak też nowych.
Z kolei w przypadku pojazdów firmowych, rozważane są auta hybrydowe, czy elektryczne. Konkretów firma na razie nie podaje, bowiem projekt jest pilotażowy. Jej przedstawiciele zastrzegają, że wymiana aut to długi proces – dużo zależy od wewnętrznych regulacji krajów, w których Jysk działa. Wiadomo już, że w części z nich auta są testowane (również pod kątem infrastruktury do ładowania).
Wymienione wyżej założenia wpisują się w działania prowadzone przez sieć we wcześniejszych latach. Chodzi na przykład o zwiększenie wydajności energetycznej obiektów. Sieć przeszła na oświetlenie LED w prawie wszystkich sklepach, centrach dystrybucyjnych i biurach. Ponadto firma edukuje również pracowników, pokazując, że każde ich działanie może przyczynić się do redukcji śladu węglowego, jak chociażby poprawne ustawianie termostatów, gaszenie świateł po wyjściu z pomieszczenia, itd.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.