Od dwóch tygodni o dotacje w ramach programu „Mój elektryk” mogą ubiegać się firmy i instytucje. Zapytaliśmy Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) o to, ile dotychczas wpłynęło wniosków w tej sprawie.
22 listopada ruszył trzeci, a zarazem ostatni etap programu „Mój elektryk”. O bezzwrotne dotacje do zakupu samochodów elektrycznych i napędzanych wodorem (kategorii M1, N1 oraz L1e-L7e) mogą ubiegać się: firmy, jednostki sektora finansów publicznych, instytuty badawcze, stowarzyszenia, fundacje, spółdzielnie, rolnicy indywidualni, a także kościoły i inne związki wyznaniowe.
Zobacz też: Rusza „Mój elektryk” dla firm
Redakcja Ekobiznes zwróciła się do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej z pytaniem, o to ile dotąd napłynęło wniosków o dopłaty.
Do końca listopada wpłynęło do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej 25 wniosków, łącznie na dofinansowanie 57 pojazdów – informuje nas Departament Transportu Zeroemisyjnego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Kto złożył najwięcej wniosków?
W szczegółach liczba wniosków wygląda następująco:
- Jednoosobowa spółka jednostki samorządu terytorialnego – 1 wniosek na 3 pojazdy
- Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą – 13 wniosków łącznie na 32 pojazdy
- Spółka akcyjna lub spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, w stosunku do których Skarb Państwa, jednostka samorządu terytorialnego lub przedsiębiorcy wskazani w pakt. 1.1, 1.2, 1.3 są podmiotami, które
posiadają uprawnienia takie jak przedsiębiorcy dominujący w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów. – 3 wnioski łącznie na 5 pojazdów. - Spółka handlowa- 5 wniosków łącznie na 13 pojazdów
- Wspólnicy spółki cywilnej – 3 wnioski łącznie na 4 pojazdy
Niemal połowę z dotychczasowych wniosków złożyły zatem osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą.
Zabraknie środków przed czasem? NFOŚiGW odpowiada
O dotacje można ubiegać się do końca września 2025 roku, o ile wcześniej nie wyczerpie się budżet programu „Mój elektryk”. Zapytaliśmy Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na ile możliwy jest scenariusz wyczerpania środków przed czasem.
Jest bardzo nikła szansa, że zabraknie środków przed czasem – odpowiada Departament Transportu Zeroemisyjnego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Przeczytaj także: Czym jest elektromobilność?
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.