Jak się okazuje samochód hybrydowy łączący silniki: elektryczny i spalinowy, to auto, które nadaje się nie tylko do oszczędnej jazdy w mieście. Toyota po raz kolejny wystawia bowiem swoją hybrydę – Toyotę Gazoo Racing do wyścigu (Toyota GR010 Hybrid).
Do kolejnych zawodów stanie nowy egzemplarz modelu Toyota GR010 Hybrid
Początek sezonu dla zespołu Toyota Gazoo Racing był bardzo trudny. W inauguracyjnym wyścigu w marcu na torze Sebring załoga auta z numerem 8 (Sébastien Buemi, Brendon Hartley i Ryo Hirakawa) ukończyła rywalizację na drugim miejscu. Tym samym seria zwycięstw modelu GR010 Hybrid dobiegła końca. Co więcej, auto z numerem 7 nie ukończyło wyścigu z powodu wypadku. Obrońcy tytułu w najbliższym wyścigu wystartują zatem w kompletnie nowym egzemplarzu GR010 Hybrid.
Cały zespół ciężko pracował nad tym, by przygotować się jak najlepiej do kolejnych rund sezonu. Belgijski tor powinien lepiej pasować do charakterystyki naszego auta i liczymy na to, że będziemy walczyć o zwycięstwo – powiedział Kobayashi, który jest nie tylko kierowcą auta numer 7, ale i szefem zespołu.
Przeczytaj także: Ile aut ze zelektryfikowanym napędem sprzedała Toyota?
Szczęśliwy dla Toyoty tor Spa-Francorchamps
Tor Spa-Francorchamps jest bardzo szczęśliwy dla Toyota Gazoo Racing. Reprezentanci zespołu triumfowali tu sześciokrotnie, w tym w ostatnich pięciu edycjach tego wyścigu. 6-godzinny wyścig jest też ostatnim sprawdzianem przed kulminacyjnym punktem sezonu, czyli wyścigiem 24h Le Mans.
Przed kierowcami napięty grafik zajęć. Po raz pierwszy na torze pojawią się w czwartek 5 maja podczas popołudniowego, 90-minutowego treningu. Na piątek zaplanowano dwa treningi oraz wieczorne kwalifikacje. Wyścig rozpocznie się w sobotę o godz. 13.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.