Toyota i firma taksówkowa DRIVR wspierają zieloną transformację Kopenhagi. Na ulice miasta wyjechały wodorowe taksówki Toyota Mirai – w sumie 100 samochodów. Podczas jazdy emitują one jedynie czystą wodę.
Branża taksówkowa jest postrzegana jako kluczowa dla zielonej transformacji miast. Z tego względu duński rząd opracował strategię, zgodnie z którą od 2025 roku firmy taksówkowe będą mogły kupić jedynie bezemisyjne samochody. Do 2030 roku natomiast żadna taksówka na duńskich drogach nie będzie mogła emitować ani grama spalin. Stolica kraju właśnie postawiła kolejny krok na drodze realizacji tej strategii – na ulice Kopenhagi wyjechały wodorowe taksówki od Toyoty. 100 pojazdów zasiliło flotę serwisu taksówkowego Drivr.
Klucz do transformacji miast
Drivr to jeden z liderów zielonej transformacji w branży. Jego klienci już od dawna mają możliwość wyboru między hybrydami oraz autami elektrycznymi na baterie i na wodór. Teraz firma znacząco zwiększa liczbę wodorowych taksówek w swojej flocie. Wszystkie 100 nowych samochodów to Toyoty Mirai z elektrycznym napędem na ogniwa paliwowe (FCEV), które podczas jazdy emitują jedynie czystą wodę.
Taksówki są w ciągłym ruchu i pokonują codziennie ogromne dystanse w zatłoczonych miastach. Przejście z silników spalinowych, w szczególności diesli, na bezemisyjne auta, których tankowanie trwa tylko kilka minut, sprawi, że pozbędziemy się z miast szkodliwych zanieczyszczeń powietrza przy zachowaniu tej samej praktyczności i elastyczności parku samochodów – podkreśla Tejs Laustsen Jensen, CEO stowarzyszenia Hydrogen Denmark.
Zakup 100 Mirai dla Kopenhagi to efekt jednego z największych przetargów publicznych w Danii na usługi taksówkarskie. Władze stolicy wybrały Drivr na obsługę całego systemu społecznych usług taksówkarskich na terenie miasta. System ten służy do przewozu dzieci z niepełnosprawnościami, osób z upośledzeniem umysłowym czy pacjentów potrzebujących transportu do szpitala. Mogą z niego korzystać także urzędnicy miejscy oraz przedstawiciele władz publicznych do przejazdów służbowych. Wszyscy uprawnieni będą teraz poruszać się całkowicie bezemisyjnymi wodorowymi samochodami Toyoty.
Przeczytaj także: Wodorowe taksówki Toyoty maksymalnie bezpieczne
Bezemisyjne wodorowe taksówki
Toyota Mirai drugiej generacji zadebiutowała na europejskich rynkach na początku tego roku. Auto jest też dostępne w Polsce. To duży sedan klasy premium wyposażony w najnowszy elektryczny napęd zasilany technologią ogniw paliwowych. Napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 182 KM i momencie obrotowym 300 Nm. Samochód zużywa średnio 0,84 kg/100 km wodoru i nie emituje podczas jazdy żadnych spalin – jedynym produktem ubocznym pracy ogniw paliwowych jest para wodna.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.