- Cargounit poszerza flotę elektrycznych lokomotyw
- Firma odbiera kolejną lokomotywę Vectrona MS
- Ponadto Cargounit uruchomił opcję na zakup dodatkowych 5 sztuk Vectronów
Cargounit poszerza flotę elektrycznych lokomotyw. Największa polska firma zajmująca się wynajmem lokomotyw w Europie Środkowo-Wschodniej odebrała kolejną lokomotywę Vectron MS. Wszystko, w ramach umowy dostawy 10 lokomotyw podpisanej we wrześniu 2021 r. Firma zdecydowała się także uruchomić opcję na zakup 5 dodatkowych pojazdów od Siemens Mobility.
Cargounit poszerza flotę elektrycznych lokomotyw – odebrała Vectrona MS
Vectrony to najnowocześniejsze na rynku europejskim, uniwersalne lokomotywy. Posiadają modułową konstrukcję, umożliwiającą łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania i specyfiki jazdy w różnych krajach. Dzięki temu kompleksowo odpowiada zapotrzebowaniu większości dzisiejszych przewoźników kolejowych. Podstawowym założeniem przy ich konstrukcji była wydajność i opłacalność wykonywania zadań trakcyjnych w ruchu krajowym i transgranicznym, zarówno pasażerskim, jak i towarowym w Europie.
Odebrana lokomotywa Vectron MS dysponuje mocą 6,4 MW przy zasilaniu napięciem przemiennym i 6,0 MW przy zasilaniu napięciem stałym. Jest wyposażona w system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami (Baseline 3). Lokomotywy Vectron z kontraktu z 2021 r. przeznaczone są do eksploatacji na terenie Polski, Niemiec, Austrii, Czech, Słowacji, Węgier, Słowenii, Chorwacji, Serbii i Holandii. Opcjonalnie na terenie Rumunii oraz Bułgarii. Co ważne, pojazdy z platformy Vectron – jako jedyne nowoczesne lokomotywy w Europie – posiadają dopuszczenia do eksploatacji w 20 europejskich krajach.
Nowoczesne lokomotywy wielosystemowe Vectron to klucz do realizacji różnorodnych zadań przewozowych w całej Europie. Także do intensywnego rozwoju zwłaszcza w segmencie intermodalnym. Cieszymy się, że Cargounit – nasz czołowy polski klient, rozwija swoją obecność na polskim i europejskim rynku. Buduje swoją przewagę konkurencyjną właśnie poprzez nasze lokomotywy. W tym roku planujemy dostarczyć kolejne pojazdy z platformy Vectron i Smartron w rekordowym czasie dla Cargounit – powiedział Hubert Meronk, prezes zarządu Siemens Mobility Sp. z o.o.
Firma Cargounit zakupiła już łącznie 18 lokomotyw od Siemens Mobility z platform Vectron i Smartron. Teraz decyduje się także na uruchomienie opcji na kolejne 5 Vectronów MS. Istnieje możliwość zamówienia kolejnych 15 pojazdów do 2023 r. Łącznie CARGOUNIT może mieć w swojej flocie blisko 40 lokomotyw Siemensa.
Lokomotywa Vectron odpowiada potrzebom Europy
Obserwujemy zmieniające się trendy na rynku. Wraz ze wzrostem przewozów międzynarodowych, przewozów w obszarze intermodalnym, motoryzacyjnym oraz chemicznym dostosowujemy naszą flotę lokomotyw. Obecnie, wobec braku alternatywnych platform lokomotyw wielosystemowych homologowanych na rynki, gdzie prowadzą działalność nasi klienci, skorzystanie z opcji zakupu 5 dodatkowych lokomotyw jest dla nas naturalnym wyborem w zakresie rozbudowy naszej oferty najmu lokomotyw wielosystemowych. Odbierana od Siemens Mobility lokomotywa Vectron MS to kolejne zamówienie w ramach umowy dostawy z września 2021 r. Lokomotywa ta zasili następnie flotę naszego największego klienta Lotos Kolej i będzie służyć do realizacji przewozów międzynarodowych. Kontynuujemy tradycję nazywania lokomotyw imionami i przydomkami naszych pracowników. Przekazywana lokomotywa nosi imię Orzech i została tak nazwana, aby uhonorować naszego kolegę Piotra Orzechowskiego, Dyrektora Operacyjnego. Jest jedną z najbardziej zasłużonych osób zaangażowanych w rozwój CARGOUNIT. – powiedział Łukasz Boroń, Prezes Zarządu Cargounit Sp. z o.o.
Firma Siemens Mobility sprzedała już 1327 lokomotyw Vectron łącznie 61 klientom. Lokomotywy te przejechały blisko 550 milionów kilometrów. Są dopuszczone do eksploatacji w Austrii, Belgii, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Danii, Finlandii, Niemczech, Węgrzech, Włoszech, Holandii, Norwegii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii, Szwecji, Szwajcarii.
Przeczytaj także: Orlen buduje Mazowiecką Dolinę Wodorową.
Polscy operatorzy i przewoźnicy kolejowi zakupili już blisko 100 nowoczesnych elektrycznych lokomotyw Siemensa (Husarze, Vectrony, Smartrony). Na co dzień korzystają z nich Cargounit, PKP Intercity, PKP Cargo, DB Cargo Polska, Lotos Kolej oraz Laude Smart Intermodal.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.