Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj się
  • Załóż konto
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Strona główna Mobilność

Zmieniają się zwyczaje turystów. Cenimy biznesy prowadzone etycznie

Według badań, cena i jakość przestały być głównymi wyznacznikami dla podróżujących. Zależy nam na wywieraniu pozytywnego wpływu na odwiedzane miejsca

przez Julia Szypulska
11 sierpnia 2021
0
Pixabay

Pixabay

Jak wynika z nowego raportu Booking.com 76 proc., podróżujących twierdzi, że podczas wyjazdu podejmie działania, które będą miały pozytywny wpływ na gospodarkę w danym miejscu – czy to poprzez zakupy w działających na rzecz innych sklepach, czy wybór miejsc zapewniających autentyczne doświadczenia, reprezentatywne dla danej kultury. Nowocześni podróżnicy od dłuższego czasu sukcesywnie modyfikują zasady sektora turystyki. Właściciele biznesów i zarządzający szeroko rozumianymi „atrakcjami” muszą szybko przygotować się do tej zmiany.

Wyjazd ma mieć teraz długoterminowy, regeneracyjny efekt, i nie chodzi tu wyłącznie o własne samopoczucie, ale również o dobrobyt lokalnych społeczności czy gospodarki. Świadomość pozytywnego wpływu na odwiedzane miejsca sprawia, że coraz więcej podróżujących chce dogłębniej zrozumieć kulturę charakterystyczną dla danej destynacji i wspomagać po pandemiczną odbudowę lokalnych społeczności, zapewniając im szansę na ponowny rozkwit.

Podobne artykuły

Tauron wybuduje 200 stacji ładowania w 10 gminach

Program „Mój elektryk”: ponad 100 wniosków klientów VW FS rozpatrzonych pozytywnie

Toyota sprzedała w Polsce ponad 2 000 hybrydowych Highlanderów

„Rozwiązaniem, które może przyspieszyć rozbudowę infrastruktury ładowania są stacje ładowania zintegrowane z oświetleniem ulicznym” – mówi dr inż. Maciej Gis, PSPA

Ruszył pierwszy w Polsce automatyczny podziemny parking rowerowy

Lubimy odpowiedzialnych dostawców

68 proc. badanych w 2021 Sustainable Travel Report przyznaje, że chce, by wydane podczas podróży pieniądze wróciły do lokalnej społeczności. Z tego powodu, 42 proc. preferuje zakupy w małych, niezależnych sklepach, nad większymi sieciami sprzedaży i popularnymi dyskontami. Te liczby pokrywają się także z danymi charakterystycznymi dla Polaków. Z Adyen Retail Report jasno wynika, że znacząco wzrasta lojalność konsumentów wobec lokalnych firm, wspierających etyczny biznes: 60 proc. respondentów w Polsce woli robić zakupy u odpowiedzialnych sprzedawców, którzy w ciągu ostatniego roku wykazali się wrażliwością społeczną lub angażowali się w inicjatywy charytatywne. Większość z nich należy do grupy wiekowej 18-34 lata. Czy pokolenie Y oczekuje od właścicieli biznesów już nie tylko niskich cen i dobrej jakości materiałów, ale także wrażliwości, empatii i zaangażowania w problemy społeczne?

Jeszcze większa liczba ankietowanych stwierdza, że etyka sprzedawcy detalicznego (np. sprawiedliwe wynagradzanie pracowników, przyczynianie się do rozwoju lokalnych społeczności, czy troska o środowisko naturalne) ma dla nich obecnie większe znacznie niż przed pandemią. Dla przykładu, w raporcie Booking 69 proc. ankietowanych przyznaje, że aktywnie angażuje się w redukcję emisji dwutlenku węgla podczas podróży lub płaci za kompensację emisji, kiedy tylko jest to możliwe. Obowiązkiem sprzedawców i usługodawców jest zatem odpowiedzieć na te potrzeby.

Warto jednak dostrzec, że jedynie 3 z 4 partnerów Booking przyznaje, że wdrożyło już w swoich obiektach praktyki zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Dodatkowo mniej niż jedna trzecia aktywnie informuje o nich potencjalnych gości, a najczęściej dzieje się to w momencie zameldowania (59 proc.). Branża nadal musi więc mierzyć się z poważnymi wyzwaniami dotyczącymi zrównoważonego rozwoju. Jednym z nich jest ułatwienie dostępu do informacji na wczesnym etapie budowania relacji z klientem, tak aby mógł on podejmować bardziej świadome decyzje.

Płatności bezdotykowe coraz popularniejsze

Umiejętna odpowiedź na takie potrzeby leży m.in. w rękach technologii. Możliwość wspierania lokalnych celów charytatywnych czy niwelowania własnego śladu węglowego na etapie płatności to przykład wsłuchiwania się w oczekiwania dzisiejszych klientów. Ci z chęcią zwracają się w stronę firm, które używają innowacyjnych rozwiązań, by nadać zakupom wyższą wartość.

Widzimy, jak coraz więcej sprzedawców zaczyna podchodzić do swoich działań na rynku z większą świadomością. Popularnością cieszą się funkcje umożliwiające pomoc charytatywną, jak np. program Adyen Giving, dzięki któremu m.in. użytkownicy Vinted finalizując zakupy, mogą z łatwością przekazać drobną kwotę na wsparcie WHO. Innym rozwiązaniem jest funkcja Planet, która pozwala zaoferować kupującym możliwość zniwelowania śladu węglowego swoich zakupów na końcu procesu płatności. To opcjonalne rozwiązanie może być wdrożone bez dodatkowych kosztów dla sprzedawcy – bezpośrednio wspiera projekty związane z ochroną klimatu (np. zalesianie lub energia odnawialna). Skorzystać z niego można już np. na Zalando” – komentuje Jakub Czerwiński, VP w Adyen.

Dodając do tego fakt, że wg. danych Adyen Retail Report 39 proc. badanych chce mieć dostęp do szeregu opcji płatności, a 54 proc. konsumentów obawia się np. dotknięcia terminala płatniczego i preferuje metody bezdotykowe (w Polsce jest to nawet 62 proc.) odpowiednia technologia może przyczynić się do zwiększonej satysfakcji z całościowego doświadczenia zakupowego klienta.

Roczna przerwa i ograniczenie mobilności do minimum poskutkowały dodatkowym czasem na przemyślenie sposobu, w jaki podróżujemy, kupujemy i tego co możemy zrobić, by nasze działania stały się bardziej świadome. Pandemia to punkt zwrotny dla podróżników, którzy zdecydowali się na własną, zrównoważoną podróż i sami wyznaczyli zasady pobytu. To zatem kolejna, istotna wskazówka działania dla przedsiębiorstw – zarówno z sektora handlu detalicznego, jak i turystyki czy gastronomii.

Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.

Tags: zrównoważony rozwój
ShareTweet

Podobne artykuły

BMW i7, elektryczna limuzyna marki BMW
Mobilność

BMW przedstawia luksusową elektryczną limuzynę – model BMW i7

Volvo punkty ładowania samochodów elektrycznych, ładowanie elektryka na stacji Volvo
Mobilność

U dealerów Volvo powstaną punkty szybkiego ładowania samochodów elektrycznych

Toyota GR010 Hybrid, auto wyścigowe
Mobilność

Toyota GR010 Hybrid przygotowuje się do wyścigu 6 Hours of Spa-Francorchamps

TIER wynagradza za parkowanie hulajnóg, hulajnogi elektryczne zaparkowane obok siebie na moście
Mobilność

TIER wynagradza za parkowanie e‑hulajnóg w wyznaczonych strefach

Audi szyby z recyklingu, mechanik demontujący szybę samochodową
Mobilność

Audi opracowuje metodę przerabiania wadliwych szyb samochodowych w nowe

dopłat do leasingu pojazdów elektrycznych, ładowanie pojazdów elektrycznych
Mobilność

W ramach programu „Mój elektryk” przyznano już ponad tysiąc dotacji do leasingu pojazdów zeroemisyjnych

Następny artykuł
Polska w czołówce krajów marnujących żywność. Gospodarstwa domowe wyrzucają prawie 3 mln ton jedzenia rocznie

Polska w czołówce krajów marnujących żywność. Gospodarstwa domowe wyrzucają prawie 3 mln ton jedzenia rocznie

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Superfoods – które produkty z Polski i zagranicy zaliczają się do tej grupy?

Olej z czarnuszki – właściwości, zalety, zastosowanie

Jak prawidłowo oddychać i jak ważne jest to dla organizmu?

12 sposobów na ograniczenie starzenia się skóry

Jak wzmocnić odporność? Poznaj 12 sprawdzonych sposobów

Medytacja na stres – zalety regularnej praktyki, korzyści i jak medytować?

Reklama
ekobiznes logo

Eko Biznes to serwis informacyjny poświęcony ekologicznym rozwiązaniom i przedsięwzięciom w różnych gałęziach biznesu, tworzony przez profesjonalnych dziennikarzy. Dostarczamy najświeższe informacje i publikujemy najciekawsze wywiady.

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Ważne

moje ciepło 2022

Kategorie

  • Artykuł patnera
  • Artykuł sponsorowany
  • Ekologia w ecommerce
  • EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata
  • Energia
  • INNE
  • Mobilność
  • Wywiady
  • ZDROWIE

Informacje

  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Energia
  • Mobilność
  • Ekologia w ecommerce
  • Zaloguj się
  • Załóż nowe konto

© 2021 ekoBiznes.pl

Logowanie

Uzupełnij poniższe pola, aby się zalogować

nie pamiętasz hasła? Załóż nowe konto

Załóż konto z dostępem do wielu treści premium

Uzupełnij poniższe pola

Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła?

Uzupełnij poniższe pole, aby odzyskać hasło. Otrzymasz od nas wiadomość email.

Zaloguj się
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
Go to mobile version