Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj się
  • Załóż konto
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Strona główna EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Za co jesteśmy gotowi dopłacić w imię ratowania planety?

Wyniki badania dla Federacji Polskich Banków Żywności

przez Radosław Święcki
19 października 2021
0
Pixabay

Pixabay

Blisko 3/4 Polaków deklaruje, że jest gotowych zapłacić więcej za sprzęt AGD bądź samochód, jeśli producent podda go recyklingowi. 55 proc. z nas byłaby w stanie dopłacić do produktu w ekologicznym opakowaniu. To wnioski z badania przeprowadzonego na potrzeby raportu „Czy jesteśmy gotowi na uratowanie Ziemi?” Federacji Polskich Banków Żywności.

Nie ma lepszego sposobu, by w gospodarce późnego kapitalizmu sprawdzić, czy nasze przekonania są trwalsze niż weryfikacja finansowa – podkreślają twórcy badania i mówią „sprawdzam”.

Podobne artykuły

Rekordowe przychody Grupy Photon Energy

JYSK wspiera centrum edukacji o Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ

Carrefour będzie oferował klientom zniżki za zakupy do własnych opakowań

Sprawdź, jak wyglądają zabawki z bioplastiku z trzciny cukrowej

„Bez zrozumienia czym jest wdrożenie ESG w firmie, bez wsparcia na szczeblu zarządu, zmiany nie przyniosą oczekiwanych wyników” – mówi Mariusz Rogowski

Uczestników badania zapytano, za co byliby w stanie zapłacić więcej w imię ochrony planety.

Najwięcej, bo aż 74 proc. respondentów deklaruje gotowość dopłaty do sprzętu AGD bądź samochodu, o ile producent podda go recyklingowi. Nieco mniej, bo 55 proc. badanych twierdzi, że zapłaciłoby więcej za produkt w ekologicznym opakowaniu. Z kolei 47 proc. zgodziłoby się na wprowadzenie podatku na ratowanie planety.

Twórcy badania ujawniają, kto w największym stopniu sprzeciwia się kosztom mającym związek z ekologią.

Okazuje, że 1/3 badanych w wieku 25-34 lata deklaruje, że nie zapłaci więcej za AGD/samochód, nawet jeśli producent podda go recyklingowi. Z kolei dopłatom do produktu w ekologicznych opakowaniach najczęściej sprzeciwiają się mieszkańcy dużych miast (47 proc.).

Co najczęściej marnujemy?

Uczestników badania zapytano również m.in. o to, które z produktów spożywczych marnują się w ich gospodarstwach domowych najczęściej. 37,1 proc. respondentów wskazało pieczywo, 30,3 proc. – owoce, 24,1 proc. – warzywa, zaś 19,5 proc. – wędliny. 37,1 proc. badanych twierdzi natomiast, że w ich gospodarstwach domowych nic się nie marnuje.

Produkty, które znalazły się na liście najczęściej marnowanych są do uratowania – wskazuje Magdalena Krajewska, Prezeska Banku Żywności SOS w Warszawie.

Dostęp do miejsc oferujących w swojej sprzedaży pieczywo, warzywa, owoce, wędliny jest dużo, a więc nie ma potrzeby kupowania tych produktów na zapas. Lepiej kupować mniej, a częściej. Dodatkowo każdy z tych produktów może być wykorzystany do dowolnego dania, można je zjadać w postaci świeżej albo przetworzonej, nie wymagają skomplikowanych zabiegów kulinarnych – mówi Krajewska.

A więc nawet jeśli nie jesteśmy najlepsi w kreatywnym gotowaniu, to na pewno jesteśmy w stanie wykorzystać nadmiar pieczywa, owoców, warzyw i wędlin i stworzyć z tego coś dobrego. Nie bez znaczenia jest również właściwe przechowywanie tych produktów. Są to artykuły, których nie jesteśmy w stanie długo przechowywać w świeżej postaci i wymagają odpowiednich warunków, które przedłużą ich świeżość – dodaje.

Większość warzyw i owoców najlepiej przechowywać w lodówce, a pieczywo w papierowej lub bawełnianej torbie. Z kolei niezapakowane hermetycznie wędliny należy przełożyć z foliowych torebek do szklanego lub plastikowego pojemnika.

Z badania dowiadujemy się również, że większość Polaków popiera: picie wody z kranu zamiast wody butelkowej (68 proc.), nakaz zbierania deszczówki w gospodarstwie domowym (66 proc.) oraz zakaz wjazdu samochodów do centrów miast (59 proc.). Zdecydowana większość z nas (95 proc.) zgadza się też z obowiązkiem segregacji odpadów przez gospodarstwa domowe.

Zobacz też: W koszu ląduje już 40 proc. żywności. „Marnowanie jedzenia jest złe” – mówi Anna Kurnatowska, TGTG. 

Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.

Tags: zdrowe odżywianie
ShareTweet

Podobne artykuły

Badanie na temat drugiego obiegu ubrań, sklep w centrum handlowym
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

RAPORT: 51% konsumentów chce kupować nowe i używane ubrania w tym samym sklepie

Wymiana kopciuchów w WarszawieDym wylatujący z komina kopciucha w Warszawie
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

8 kopciuchów w 2 miesiące – pozostało „tylko” 10803. Do wymiany w 9 miesięcy…

9 i 10 kwietnia w Warszawie odbędą się targi Ekocuda
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

9 i 10 kwietnia w Warszawie odbędą się targi Ekocuda

przedstawiciele Columbus Energy, Saule Technologies i Somfy Polska po podpisaniu umowy
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Strategiczna współpraca na rynku fotowoltaiki

Andrzej Gutowski, Colliers
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

KOMENTARZ: ESG się standaryzuje

galeria Wileńska
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Na czym polega kampania „EkoWileńska”?

Następny artykuł
Lidl planuje ograniczyć emisję dwutlenku węgla o 80 proc.

Kosmetyki bez mikroplastiku w ofercie Lidl

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Superfoods – które produkty z Polski i zagranicy zaliczają się do tej grupy?

Olej z czarnuszki – właściwości, zalety, zastosowanie

Jak prawidłowo oddychać i jak ważne jest to dla organizmu?

12 sposobów na ograniczenie starzenia się skóry

Jak wzmocnić odporność? Poznaj 12 sprawdzonych sposobów

Medytacja na stres – zalety regularnej praktyki, korzyści i jak medytować?

Reklama
ekobiznes logo

Eko Biznes to serwis informacyjny poświęcony ekologicznym rozwiązaniom i przedsięwzięciom w różnych gałęziach biznesu, tworzony przez profesjonalnych dziennikarzy. Dostarczamy najświeższe informacje i publikujemy najciekawsze wywiady.

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Ważne

moje ciepło 2022

Kategorie

  • Artykuł patnera
  • Artykuł sponsorowany
  • Ekologia w ecommerce
  • EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata
  • Energia
  • INNE
  • Mobilność
  • Wywiady
  • ZDROWIE

Informacje

  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Energia
  • Mobilność
  • Ekologia w ecommerce
  • Zaloguj się
  • Załóż nowe konto

© 2021 ekoBiznes.pl

Logowanie

Uzupełnij poniższe pola, aby się zalogować

nie pamiętasz hasła? Załóż nowe konto

Załóż konto z dostępem do wielu treści premium

Uzupełnij poniższe pola

Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła?

Uzupełnij poniższe pole, aby odzyskać hasło. Otrzymasz od nas wiadomość email.

Zaloguj się
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
Go to mobile version