8 mld litrów zaoszczędzonej wody i więcej bawełny pozyskiwanej ze zrównoważonych źródeł – Kontoor Brands Inc. ma powody do zadowolenia. Nie spoczywa jednak na laurach i stawia równie ambitne wyzwania. M.in. wykorzystanie wyłącznie przyjaznej środowisku bawełny do 2025 roku.
Właściciel kultowych marek Wrangler i Lee opublikował swój drugi raport jako organizacji notowanej na giełdzie. Przedstawia on postępy korporacji Kontoor w realizacji programu zrównoważonego rozwoju, koncentrując się na Ludziach, Produkcie i Planecie. Korporacja działa zgodnie z najwyższymi standardami etyki i przejrzystości oraz pozyskuje produkty i materiały, które powstają w zrównoważony sposób, od partnerów, podzielających wartości korporacji.
Zrównoważony rozwój jest kluczowym elementem DNA w Kontoor i fundamentalną częścią tego, w jaki sposób prowadzimy działalność na całym świecie” – mówi Scott Baxter, przewodniczący zarządu, prezes i dyrektor generalny Kontoor Brands – Chociaż jesteśmy zadowoleni z naszych początkowych postępów przedstawionych w raporcie, zdajemy sobie sprawę, że to nie koniec i że możemy zrobić jeszcze więcej. Chcemy wykorzystać skalę i podejście opierające się na wyznaczaniu celów, by osiągnąć znaczący postęp w kwestiach środowiskowych i społecznych, który usatysfakcjonuje naszych udziałowców.
Konsekwencja mimo problemów
Kontoor Brands ściśle zarządza swoim łańcuchem dostaw i dystrybucją, a także jest właścicielem 1/3 swoich zakładów produkcyjnych. Firma wykorzystuje również swoje silne relacje z producentami zewnętrznymi i stara się uwzględniać zasady zrównoważonego rozwoju na wszystkich etapach produkcji, aby zmniejszyć negatywny wpływ produkcji na środowisko.
Chociaż w ciągu ostatnich dwóch lat nasza branża stanęła w obliczu niepewności, wykorzystaliśmy ten czas, aby wzmocnić naszą determinację w realizacji wyznaczonych wcześniej celów i określaniu nowych planów – dla współpracujących z nami ludzi, dla naszych produktów i dla planety – mówi Jeff Frye, wiceprezes ds. zaopatrzenia, rozwoju produktów, innowacji i zrównoważonego rozwoju w Kontoor Brands – Jesteśmy niesamowicie dumni z postępów, jakie poczyniliśmy w tym okresie. Wzmocniliśmy się jako zespół i nie ustajemy w budowaniu lepszej przyszłości”.
Co się udało?
Firma wdrożyła innowacyjne technologie oszczędzania wody i recyklingu, takie jak Indigood. Dzięki temu zmniejszyła zużycie wody o ponad 8 mld litrów od 2008 roku. Pozwala to oczekiwać, że uda się jej oszczędzić 10 mld litrów wody do 2025 roku.
W roku 2020 50 proc. bawełny użytej do wyprodukowania ponad 120 milionów sztuk odzieży i akcesoriów właściciel marki Wrangler pozyskał ze zrównoważonych źródeł. Realne wydaje się więc osiągnięcie celu 100 proc. wykorzystania bawełny przyjaznej środowisku we wszystkich produktach Kontoor do 2025 roku.
Ponadto, zgodnie z wyznaczonym wcześniej celem, jakim jest współpraca wyłącznie z takimi fabrykami, które wspierają dobrostan pracowników, zespół Kontoor uruchomił programy wpierające rozwój społeczności w wybranych zakładach na terenie Bangladeszu. Ich celem jest zapewnienie czystej wody, urządzeń sanitarnych i higienicznych oraz edukacji, z której skorzysta 1200 lokalnych pracowników.
Przeczytaj także: Buty z fusów po kawie
Firma Kontoor jest też na dobrej drodze, aby do 2025 roku stosować w 100 proc. preferowane środki chemiczne. Ma również zamiar ogłosić poparty naukowo cel dotyczący emisji gazów cieplarnianych w roku 2022.
Wyznaczanie celów dla siebie i innych
Realizacji tych celów towarzyszy wiele inicjatyw w całym łańcuchu produkcyjnym Kontoor Brands, począwszy od promowania obiegu zamkniętego i ponownego wykorzystania produktów przeznaczonych do wyrzucenia, po współpracę z Business for Social Responsibility’s HERproject w celu poprawy dostępu do wiedzy i usług medycznych dla pracowników przemysłu odzieżowego w Bangladeszu. Kontoor stara się nie tylko wyznaczać i realizować własne ambitne cele, ale także w przejrzysty sposób wykorzystywać zdobyte doświadczenia i najlepsze praktyki, aby inni mogli wprowadzać te innowacje w życie we własnych zakładach produkcyjnych.
O korporacji Kontoor Brands
Korporacja Kontoor Brands (skrót na Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych: KTB) to światowy producent odzieży i właściciel dwóch legendarnych marek denimowych: Wrangler® i Lee®. Kontoor projektuje, produkuje i dystrybuuje wysokiej jakości, stylowe i dopasowane produkty, które dają ludziom na całym świecie wolność i pewność siebie w wyrażaniu własnego stylu. Kontoor Brands jest organizacją o określonym celu, wykorzystującą swoją platformę, strategiczny model zaopatrzenia oraz najwyższej klasy łańcuch dostaw w celu rozwoju firmy i zapewnienia długoterminowego wzrostu wartości swoim udziałowcom.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.