LPP postawiło kolejny krok w stronę zrównoważonej mody. Spółka dołączyła do grona partnerów Cotton made in Africa – uznanego na świecie standardu dla zrównoważonych upraw bawełny w Afryce. Dzięki temu 20 proc. kolekcji marek LPP zaplanowanych na rok 2022 powstanie z bawełny pozyskiwanej w sposób zrównoważony.
Cotton made in Africa (CmiA) jest jedną z wiodących, międzynarodowych inicjatyw na rzecz zrównoważonej produkcji bawełny oraz transparentności łańcucha dostaw w branży tekstylnej. Do życia powołał ją w 2005 roku Fundacja Aid by Trade. Dziś standard ten uznawany jest na całym świecie. Jego celem jest wspieranie drobnych afrykańskich rolników w nawiązywaniu kontaktów handlowych z firmami modowymi.

Zrównoważona moda i pomoc rolnikom
Podejmowane przez CmiA działania przyczyniają się jednocześnie do poprawy standardów socjalnych ok. miliona rolników w Afryce Subsaharyjskiej. Środki uzyskane z tytułu odpłatnego korzystania z licencji CmiA organizacja przekazuje na trzy cele. Pierwszy to finansowanie szkoleń w zakresie podnoszenia jakości plonów i przyjaznych dla środowiska metod uprawy bawełny. Drugim jest poprawa warunków pracy rolników, a trzecim promocja równości płci w Afryce i poszanowanie praw dzieci. Społeczność lokalna czerpie także korzyści z projektów społecznych. Prowadzone są one w zakresie edukacji, zdrowia i bezpieczeństwa dzieci oraz wspierania afrykańskich kobiet na lokalnym rynku pracy.
Zrównoważony rozwój naszej firmy będzie możliwy wtedy, gdy będziemy dążyć do wdrażania rozwiązań ograniczających nasz wpływ na otoczenie w całym, rozproszonym łańcuchu dostaw. Przyłączenie się do Cotton made in Africa to kolejny krok w poszukiwaniu nowych źródeł bawełny uprawianej w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Afrykańska bawełna oznaczona standardem CmiA to doskonała alternatywna dla tego surowca. Jego źródło do tej pory stanowiły dla nas głównie rynki azjatyckie – komentuje Justyna Weryk, menedżer ds. zrównoważonego rozwoju.
Przeczytaj także: Branża odzieżowa musi przejść transformację
Mniejsze emisje CO2 i zużycie wody
W ramach porozumienia LPP zakontraktowało zakup bawełny zgodnej ze standardem CmiA, której ilość pozwoli na wyprodukowanie aż 60 mln sztuk produktów posiadających w składzie od 95 do 100 proc. udziału tego surowca. Oznacza to, że aż 20 proc. kolekcji LPP w 2022 roku powstanie z bawełny pozyskiwanej w sposób zrównoważony. W porównaniu ze średnią światową, jeden kilogram bawełny CmiA generuje do 13 proc. niższą emisję gazów cieplarnianych. Co więcej, do jej uprawy zużywa się zaledwie 2 zamiast 1563 litrów wody, ponieważ bawełna CmiA nie jest sztucznie nawadniana.
Mamy bezpośredni wpływ na wybór źródła pochodzenia surowca wykorzystywanego do produkcji naszych kolekcji, z których pierwsze – oznaczone certyfikatem Cotton made in Africa – nasi klienci będą mogli znaleźć w sklepach już w tym roku. Ważnym elementem przy tej współpracy był również fakt, że inicjatywa Cotton made in Africa, to także realne wsparcie społeczności lokalnej poprzez działania mające na celu transfer wiedzy, poprawę jakości życia, a jednocześnie ochronę naszej planety – mówi Dorota Jankowska-Tomków, dyrektor ds. ESG w LPP.

W 2020 r. Cotton made in Africa współpracowało z około 1 mln afrykańskich farmerów, których uprawy przyniosły około 630 tys. ton bawełny. Wyprodukowano z niej łącznie 276 mln sztuk odzieży oznaczonej certyfikatem potwierdzającym pochodzenie surowca ze zrównoważonych afrykańskich upraw. – W LPP wierzymy, że dzięki sieci kontaktów, obejmującej około 500 partnerów tworzących łańcuch dostaw CmiA w 22 krajach, inicjatywa ta ma szansę przynieść realne i trwałe zmiany w sektorze tekstylnym na świecie – dodaje Dorota Jankowska-Tomków, dyrektor ds. ESG w LPP.
O LPP
LPP jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Przez 30 lat z sukcesem prowadzi działalność w Polsce i za granicą, sprzedając kolekcje na 26 rynkach stacjonarnych. Oferta online dostępna jest na 31 rynkach. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka posiada sieć ponad 2000 salonów sprzedaży o łącznej powierzchni przekraczającej 1,7 mln m2. W oparciu o globalną sieć zaopatrzenia polski producent odzieży dystrybuuje rocznie przeszło 259 mln sztuk odzieży na 3 kontynenty. LPP tworzy miejsca pracy dla 27 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.