Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj się
  • Załóż konto
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Strona główna EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Wielka ściema? Największe koncerny nie osiągają celów klimatycznych

Najnowszy raport New Climate Institute wskazuje, że giganci mogą zawyżają swoje sukcesy w zakresie walki ze zmianami klimatu

przez Blanka Dżugaj
7 lutego 2022
0
Fot. materiały prasowe

Fot. materiały prasowe

Chcieli pokazać dobre praktyki korporacji, ale…nie wyszło. Zamiast tego badacze z New Climate Institute odkryli, że znaczna część firm wyolbrzymia swoje postępy w zakresie walki ze zmianami klimatu lub błędnie o nich informuje. 

Świadomość ekologiczna konsumentów rośnie i coraz mocniej wpływa na ich decyzje zakupowe. Nic więc dziwnego, że coraz więcej korporacji stara się redukować swój negatywny wpływ na środowisko i mocno akcentuje te działania w kampaniach wizerunkowych. Badacze z New Climate Institute chcieli te pozytywne praktyki pokazać, niestety – ich research ujawnił raczej ekościemę.

Podobne artykuły

Rekordowe przychody Grupy Photon Energy

JYSK wspiera centrum edukacji o Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ

Carrefour będzie oferował klientom zniżki za zakupy do własnych opakowań

Sprawdź, jak wyglądają zabawki z bioplastiku z trzciny cukrowej

„Bez zrozumienia czym jest wdrożenie ESG w firmie, bez wsparcia na szczeblu zarządu, zmiany nie przyniosą oczekiwanych wyników” – mówi Mariusz Rogowski

Nie takie „zero netto” jak je malują

New Climate Institute opublikował właśnie raport Corporate Climate Responsibility Monitor, przygotowany we współpracy Carbon Market Watch. Ocenia on 25 dużych firm, działających w różnych sektorach i lokalizacjach geograficznych. Jego celem jest określenie przejrzystości i uczciwości głównych zobowiązań klimatycznych tych koncernów.

Co się okazało? Raport pokazał, że ​​główne zobowiązania klimatyczne firm wymagają szczegółowej oceny i w większości przypadków nie można ich przyjąć za dobrą monetę. Większość przedsiębiorstw w rzeczywistości zobowiązuje się bowiem do zmniejszenia emisji średnio tylko o 40 proc., a nie o 100 proc, jak sugerują ich deklaracje „zero netto” i „neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla”. Główne zobowiązania zaledwie trzech z 25 firm – Maersk, Vodafone i Deutsche Telekom – wyraźnie mówią o głębokiej dekarbonizacji ponad 90 proc. emisji w całym łańcuchu wartości.

Przeczytaj także: Jak nie dać się nabrać na greenwashing?

Rozsądna uczciwość tylko w jednym przypadku

Tylko jedno zobowiązanie „zero netto”, wygłoszone przez Maersk, badacze ocenili jako „rozsądna uczciwość”. Trzy firmy, czyli Apple, Sony i Vodafone, otrzymały ocenę „umiarkowanej uczciwości”, dziesięć „niską”, dwanaście natomiast „bardzo niską”. Do wspomnianej dziesiątki należą: Amazon, Deutsche Telekom, Enel, GlaxoSmithKline, Google, Hitachi, IKEA, Vale, Volkswagen i Walmart. Najgorszą pozycję zajęły natomiast: Accenture, BMW Group, Carrefour, CVS Health, Deutsche Post DHL, E .ON SE, JBS, Nestlé, Novartis, Saint-Gobain i Unilever.

Wraz z rosnącą presją na firmy, aby działały w zakresie zmian klimatycznych, ich ambitnie brzmiące hasła zbyt często pozbawione są prawdziwej treści. Może to wprowadzać w błąd zarówno konsumentów, jak i organy regulacyjne, które odgrywają kluczową rolę w wyznaczaniu ich strategicznego kierunku. Nawet firmy, które radzą sobie stosunkowo dobrze, wyolbrzymiają swoje działania – mówi Thomas Day z NewClimate Institute. 

Część firm poddanych badaniu nie zgadza się z niektórymi metodami zastosowanymi w raporcie.

Są i pozytywy

W raporcie znalazły się także pochwały. Badacze docenili fakt, że Google opracowuje innowacyjne narzędzia do pozyskiwania wysokiej jakości energii odnawialnej w czasie rzeczywistym. Podkreślili także, że Maersk i Deutsche Post inwestują w technologie dekarbonizacji dla transportu i logistyki. Oznacza to, że mimo dużej emisyjności, koncerny wciąż mają też ogromny potencjał przewodzenia w walce ze zmianami klimatu.

Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.

Tags: ekologia
ShareTweet

Podobne artykuły

Badanie na temat drugiego obiegu ubrań, sklep w centrum handlowym
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

RAPORT: 51% konsumentów chce kupować nowe i używane ubrania w tym samym sklepie

Wymiana kopciuchów w WarszawieDym wylatujący z komina kopciucha w Warszawie
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

8 kopciuchów w 2 miesiące – pozostało „tylko” 10803. Do wymiany w 9 miesięcy…

9 i 10 kwietnia w Warszawie odbędą się targi Ekocuda
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

9 i 10 kwietnia w Warszawie odbędą się targi Ekocuda

przedstawiciele Columbus Energy, Saule Technologies i Somfy Polska po podpisaniu umowy
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Strategiczna współpraca na rynku fotowoltaiki

Andrzej Gutowski, Colliers
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

KOMENTARZ: ESG się standaryzuje

galeria Wileńska
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Na czym polega kampania „EkoWileńska”?

Następny artykuł
Robyg dołączył do UN Global Compact

Robyg dołączył do UN Global Compact

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Superfoods – które produkty z Polski i zagranicy zaliczają się do tej grupy?

Olej z czarnuszki – właściwości, zalety, zastosowanie

Jak prawidłowo oddychać i jak ważne jest to dla organizmu?

12 sposobów na ograniczenie starzenia się skóry

Jak wzmocnić odporność? Poznaj 12 sprawdzonych sposobów

Medytacja na stres – zalety regularnej praktyki, korzyści i jak medytować?

Reklama
Ekobiznes

Eko Biznes to serwis informacyjny poświęcony ekologicznym rozwiązaniom i przedsięwzięciom w różnych gałęziach biznesu, tworzony przez profesjonalnych dziennikarzy. Dostarczamy najświeższe informacje i publikujemy najciekawsze wywiady.

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Ważne

moje ciepło 2022

Kategorie

  • Artykuł patnera
  • Artykuł sponsorowany
  • Ekologia w ecommerce
  • EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata
  • Energia
  • INNE
  • Mobilność
  • Wywiady
  • ZDROWIE

Informacje

  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Energia
  • Mobilność
  • Ekologia w ecommerce
  • Zaloguj się
  • Załóż nowe konto

© 2021 ekoBiznes.pl

Logowanie

Uzupełnij poniższe pola, aby się zalogować

nie pamiętasz hasła? Załóż nowe konto

Załóż konto z dostępem do wielu treści premium

Uzupełnij poniższe pola

Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła?

Uzupełnij poniższe pole, aby odzyskać hasło. Otrzymasz od nas wiadomość email.

Zaloguj się
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
Go to mobile version