Volkswagen przenosi siedem dekad know-how w erę oprogramowania i cyfryzacji. Marka właśnie zaprezentowała nowe elektryczne auto ze swojej stajni: ID.Buzz. To następca słynnego modelu T1, znanego także jako Volkswagen Bulli, a w Polsce pod swojską nazwą Ogórek.
- Volskwagen zaprezentował swój pierwszy samochód zaprojektowany od podstaw jako auto elektryczne
- ID.Buzz został wyposażony w baterię o pojemności 77 kWh i silnik elektryczny o mocy ponad 200 KM
- Przy ładowaniu z maksymalną mocą 170 kW uzupełnienie energii do 80 proc. pojemności akumulatora wynosi około 30 minut
Prace nad elektrycznym następcą modelu Volkswagen Bulli zaczęły się już w 2017 roku i wyznaczyły nowy kierunek rozwoju Volskwagena. Po raz pierwszy bowiem koncern zaprojektował samochód od podstaw jako auto elektryczne – od pierwszego szkicu po ostatni etap projektu.
Volkswagen zapowiedział wprowadzenie dwóch wersji modelu ID.Buzz: osobowego oraz cargo. Pod względem designu nawiązują one do kultowego modelu Bulli: podobny jest kształt nadwozia, dwukolorowa karoseria oraz mocne barwy wewnątrz samochodu. Kolejną cechą, która zawsze była typowa dla linii Bulli, jest kultowy przód z przednim panelem w kształcie litery V pomiędzy charakterystycznymi reflektorami LED.

Volkswagen Bulli i nowoczesna technologia
Reszta to już jednak nowoczesna, a w dodatku ekologiczna technologia. Oba modele ID.Buzz są wyposażone w baterię o pojemności 77 kWh i silnik elektryczny o mocy ponad 200 KM. Umiejscowienie akumulatora, wbudowanego głęboko w podłogę warstwową, oraz lekki elektryczny układ napędowy mają zapewnić dobre rozłożenie masy i nisko położony środek ciężkości pojazdu. Jak zapewnia producent, oba czynniki optymalizują prowadzenie i zwinność. Maksymalna prędkość, jaką można osiągnąć przy takim napędzie to 145 km/h.
Ekologiczne podejście widać też we wnętrzu nowego Ogórka. Tapicerki siedzeń wykonane zostały z wegańskiej tkaniny, a podsufitka częściowo z włókien pozyskanych w drodze recyklingu.
Superszybkie ładowanie
Akumulator litowo-jonowy można ładować ze skrzynek ściennych lub publicznych stacji ładowania prądem zmiennym (AC) o mocy 11 kW. Poprzez złącze wtykowe CCS na stacji szybkiego ładowania DC (prąd stały) moc ładowania wzrasta aż do 170 kW. Poziom naładowania akumulatora wzrasta w tym przypadku z 5 do 80 proc. w około 30 minut.

Przeczytaj także: Volkswagen wspiera rozwój elektromobilności
Funkcja Plug & Charge ułatwia ładowanie: autoryzacja, proces ładowania i rozliczenie następuje automatycznie po podłączeniu przewodu. Maksymalna moc regularnego ładowania (AC) wynosi 11 kW. W trasie można skorzystać z serwisu ładowania We Charge, aby znaleźć najbliższe stacje ładowania. Do ładowania w domu można zamówić inteligentą ładowarkę Wallbox ID. Charger – sterowaną aplikacją, łączącą się z internetem i wyposażoną w licznik energii MID umożliwiający rozliczenie kosztów ładowania samochodów służbowych.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.