Słynne logo LV na siodełku, a nie na torebce? Luksusowe marki coraz chętniej tworzą produkty w zgodzie z trendem na ekologiczne życie. Rower miejski za ponad 20 tys. euro proponuje Louis Vuitton, w ofercie Porsche znalazł się natomiast cyfrowy jednoślad elektryczny.
Debiut nowego roweru Porsche miał miejsce 1 września. Elektryczny jednoślad ma być początkiem zupełnie nowej marki o nazwie Cyklær. Powstał we współpracy z takimi firmami jak Storck, Greyp i Fazua, ma wyznaczać nowe trendy w dziedzinie elektromobilności miejskiej i wykorzystywać możliwości, jakie daje cyfryzacja. Charakteryzuje go stylowa rama karbonowa, wysokiej jakości komponenty oraz zintegrowane czujniki, takie jak przednia i tylna kamera.
Jest sportowy i lekki, a dzięki napędowi elektrycznemu zapewnia również komfortową jazdę do pracy. Ponadto kierowcy mogą korzystać z wielu funkcji wyznaczających standardy, które będą przez nas dalej rozwijane w przyszłości – mówi Florian Rothfuss, szef działu innowacji dla klientów w Porsche Digital.
Większością funkcji cyfrowych użytkownik roweru może sterować za pośrednictwem własnego smartfona i zainstalowanej na nim aplikacji Cyklær. Jednym z przykładów jest funkcja tylnej kamery, która umożliwia rowerzystom dostęp do cyfrowego lusterka wstecznego, zwiększając ich bezpieczeństwo na drodze. Użytkownicy mają też do dyspozycji takie funkcje, jak nawigacja, nagrywanie wideo i usługi lokalizacyjne. Indukcyjna podkładka ładująca na kierownicy umożliwia ładowanie smartfona podczas jazdy, co jest szczególnie przydatne podczas dłuższych podróży. Funkcje te są stale aktualizowane i rozszerzane poprzez tzw. aktualizacje bezprzewodowe.

Luksusowa jazda
Rower Cyklær to pierwszy krok Porsche Digital na obiecujący i szybko rozwijający się rynek elektrycznych jednośladów. Ma on sprawić, że poruszanie się rowerem będzie bezpieczniejsze i wygodniejsze. Marka Louis Vuitton chce natomiast, by jazda była także luksusowa. Ten znany i lubiany, także na polskim rynku, producent dóbr luksusowych właśnie wypuścił pierwszą kolekcję rowerów, stworzoną we współpracy z paryskim producentem eleganckich jednośladów, Maison Tamboite.
Są to rowery miejskie, producent zapewnia jednak, że równie dobrze nadają się do podmiejskich wycieczek. W kolekcji znalazły się jednoślady w pięciu wersjach kolorystycznych i w trzech rozmiarach. Wyposażone są w ramę pokrytą tkaniną płócienną lub żakardową, osprzęt w kolorze srebrnym, skórzane siodełka, kierownicę i linki, dwie przerzutki, mechaniczne hamulce tarczowe, tylne i przednie światło, nóżkę, dzwonek i łańcuch w kwiaty. Błotniki są wykonane z przyciemnianego drewna. Niektóre modele mają zamontowany z przodu koszyk. Rzecz jasna, rowery pokryte są monogramami Louis Vuitton, szczególnie mocno widocznymi na siodełku. Jak nietrudno się domyślić, taki rower to spory wydatek. Jednoślad z logo LV kosztuje 22 tys. euro.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.