Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj się
  • Załóż konto
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Strona główna

Rekordowe zainteresowanie zwrotami butelek w Carrefour

Sieć podsumuje pierwsze miesiące akcji oddawania butelek zwrotnych bez konieczności przedstawienia paragonu

przez Blanka Dżugaj
14 stycznia 2022
0
Fot. materiały prasowe

Fot. materiały prasowe

Akcja zwrotu butelek bez paragonu w Carrefour cieszy się rosnącą popularnością. Od kwietnia 2021 roku liczba zwróconych butelek w hiper i supermarketach sieci wzrosła o 227 proc. do ponad 3 mln sztuk. Inicjatywa, kontynuowana w 2022 roku, ma zachęcać do aktywnego ograniczania ilości generowanych odpadów oraz rozwoju systemu kaucyjnego opakowań zwrotnych w ramach gospodarki obiegu zamkniętego.

Program odbioru butelek zwrotnych bez paragonu ruszył 22 kwietnia, czyli w Światowy Dzień Ziemi. Objął wszystkie hiper- i supermarkety Carrefour Polska, a jego głównymi partnerami zostały: Grupa Żywiec, Kompania Piwowarska oraz Carlsberg Polska. W ramach programu klienci w całej Polsce mogą oddać wszelkie butelki zwrotne w jednym z ponad 250 sklepów Carrefour bez konieczności okazania paragonu. W zamian otrzymują zwrot kaucji w formie e-bonu, który mogą przeznaczyć na zakupy. Od grudnia 2021 roku osoby, które korzystają z aplikacji Mój Carrefour, mogą również zapisać bon o wartości kaucji w aplikacji.

Podobne artykuły

Lalafo – aplikacja, która łączy darczyńców i potrzebujących z Ukrainy

Co młodzież myśli o ekologii i jakie proekologiczne działania podejmuje?

Kärcher po raz drugi został Klimatycznym Liderem Europy według Financial Times

LUX MED zbiera kroki dla zdrowia i dla planety

Kaufland wprowadza oznaczenia ułatwiające segregację odpadów na produktach marek własnych

Rekordowe zainteresowanie 

Pierwsze miesiące akcji przyniosły znaczące rezultaty – w okresie od kwietnia do października w sklepach Carrefour oddano ponad 3,2 miliona butelek. Ograniczyło to produkcję 900 ton śmieci tylko w ciągu 6 miesięcy. Tym samym wzrost zwrotu butelek w porównaniu do tego samego okresu w roku poprzednim wyniósł 227 proc.

Inicjatywa Carrefour stanowi element długoterminowego programu “STOP Marnotrawstwu”, w ramach którego sieć od 2013 roku realizuje w Polsce działania przeciwdziałające wszelkim formom marnowania zasobów naszej planety oraz aktywnie zachęca do włączania się w nie swoich klientów i partnerów biznesowych. Po fazie testów w 8 polskich miastach mieliśmy przeczucie, że akcja może spotkać się z dużym zainteresowaniem klientów w całej Polsce. Jednak skala popularność rozwiązania zaskoczyła nawet nas – przyznaje Barbara Kowalska, Dyrektor Działu Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Carrefour – To dowód, że polscy klienci chcą korzystać z ekologicznych rozwiązań. Tym bardziej cieszymy się, że jesteśmy prekursorami branży we wprowadzaniu nowych, wygodnych rozwiązań.

Fot. materiały prasowe

Carrefour jako pierwsza sieć wprowadziła również wodę w szklanych butelkach w systemie kaucyjnym, która spotkała się z dużym zainteresowaniem. Według szacunków firmy, pozwoliło to ograniczyć zużycie plastiku już w pierwszym roku o ok. 16 ton.

Ponad 1,5 miliona złotych dla klientów

W ramach akcji od kwietnia do października polscy klienci odzyskali około 1 643 000 zł pod postacią e-bonów. Dane Carrefour potwierdzają, że z rozwiązania tego korzystają nie tylko osoby, które wcześniej kupiły butelki w sklepach sieci.

W październiku liczba butelek oddanych w naszych sklepach przekroczyła liczbę butelek zwrotnych sprzedanych w hiper- i supermarketach Carrefour – mówi Sylwester Mroczek, Manager w Dziale Rozwoju Formatów i Konceptów Handlowych Carrefour – Oznacza to, że częściej zaczęli nas odwiedzać klienci, którzy zwykle robią zakupy u konkurencji, ale dla których nasze rozwiązanie łączące troskę o środowisko ze zwrotem pieniędzy okazało się korzystną ofertą. Co ciekawe, akcja cieszy się popularnością nie tylko w dużych miastach. Jest to w dużej mierze również zasługa zespołów sklepów, którym jesteśmy bardzo wdzięczni za perfekcyjną koordynację tego programu.

Przez 7 pierwszych miesięcy akcji najwięcej butelek oddali klienci hipermarketów we wrocławskiej Galerii Borek (niemal 160 tysięcy), Galerii Lubelskiej (niemal 140 tys.) oraz zamojskiej Galerii Lwowskiej (niemal 80 tys.). Wśród lokalizacji z największym poziomem zwrotów znalazły się jednak również hipermarkety w Chełmie (43 tys.), Bolesławcu (33 tys.) czy supermarket w Świdniku (36 tys.).

Przeczytaj także: Pionierski projekt Carrefour

Powtórka w 2022 roku

Popularność rozwiązania utwierdziła sieć w decyzji o przedłużeniu na 2022 rok. Do hiper- i supermarketów Carrefour można oddawać wszystkie butelki zwrotne po piwach obecnych w asortymencie sieci oraz dwa rodzaje wody mineralnej. Wysokość kaucji jest zgodna z ustaleniami producenta widocznymi na opakowaniu. Carrefour działa nad rozszerzeniem programu o kolejne napoje oraz wprowadzeniem systemu butelek zwrotnych do sklepów franczyzowych, dzięki czemu stanie się największą siecią oferującą nieograniczony zwrot butelek. Według prognoz Carrefoura w 2022 roku polscy klienci mogą odzyskać w programie kaucyjnym nawet 4 miliony złotych.

O Carrefour:

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. W Polsce firma jest również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie.

Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.

Tags: ekologia
ShareTweet

Podobne artykuły

Sklep „Stare na Nowo” dołącza do portfolio King Cross Praga
INNE

Sklep „Stare na Nowo” dołącza do portfolio King Cross Praga

Skanska z tytułem międzynarodowego lidera zrównoważonego rozwoju
INNE

Skanska z tytułem międzynarodowego lidera zrównoważonego rozwoju

Bee.pl aktywnie wspiera Ukraińców i zachęca do pomocy swoich klientów
INNE

Bee.pl aktywnie wspiera Ukraińców i zachęca do pomocy swoich klientów

Too Good To Go uratowało 3 miliony posiłków przed wyrzuceniem
INNE

Too Good To Go uratowało 3 miliony posiłków przed wyrzuceniem

„Duże zagęszczenie pszczół miodnych zagraża nie tylko im samym, ale również dzikim pszczołom” – mówi dr Justyna Kierat
INNE

„Duże zagęszczenie pszczół miodnych zagraża nie tylko im samym, ale również dzikim pszczołom” – mówi dr Justyna Kierat

Lidl maluje 6 antysmogowych murali, mural z okazji 20-lecia Lidl
INNE

Lidl Polska maluje 6 antysmogowych murali

Następny artykuł
Chińskie KFC skłania do marnowania żywności?

Chińskie KFC skłania do marnowania żywności?

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Superfoods – które produkty z Polski i zagranicy zaliczają się do tej grupy?

Olej z czarnuszki – właściwości, zalety, zastosowanie

Jak prawidłowo oddychać i jak ważne jest to dla organizmu?

12 sposobów na ograniczenie starzenia się skóry

Jak wzmocnić odporność? Poznaj 12 sprawdzonych sposobów

Medytacja na stres – zalety regularnej praktyki, korzyści i jak medytować?

Reklama
ekobiznes logo

Eko Biznes to serwis informacyjny poświęcony ekologicznym rozwiązaniom i przedsięwzięciom w różnych gałęziach biznesu, tworzony przez profesjonalnych dziennikarzy. Dostarczamy najświeższe informacje i publikujemy najciekawsze wywiady.

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Ważne

moje ciepło 2022

Kategorie

  • Artykuł patnera
  • Artykuł sponsorowany
  • Ekologia w ecommerce
  • EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata
  • Energia
  • INNE
  • Mobilność
  • Wywiady
  • ZDROWIE

Informacje

  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Energia
  • Mobilność
  • Ekologia w ecommerce
  • Zaloguj się
  • Załóż nowe konto

© 2021 ekoBiznes.pl

Logowanie

Uzupełnij poniższe pola, aby się zalogować

nie pamiętasz hasła? Załóż nowe konto

Załóż konto z dostępem do wielu treści premium

Uzupełnij poniższe pola

Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła?

Uzupełnij poniższe pole, aby odzyskać hasło. Otrzymasz od nas wiadomość email.

Zaloguj się
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
Go to mobile version