Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj się
  • Załóż konto
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • FMCG
  • Mobilność
  • Budownictwo
  • Retail
  • Energia
  • Wege biznes
  • Kosmetyki
  • Finanse
  • Ecommerce
  • Więcej
    • Moda
    • Gastronomia
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • FMCG
  • Mobilność
  • Budownictwo
  • Retail
  • Energia
  • Wege biznes
  • Kosmetyki
  • Finanse
  • Ecommerce
  • Więcej
    • Moda
    • Gastronomia
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • FMCG
  • Mobilność
  • Budownictwo
  • Retail
  • Energia
  • Wege biznes
  • Kosmetyki
  • Finanse
  • Ecommerce
  • Więcej
Strona główna EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Co młodzież myśli o ekologii i jakie proekologiczne działania podejmuje?

Ponad 5000 młodych osób z całej Polski zrealizowało 1000 projektów społecznych w tym roku szkolnym w ramach największej olimpiady społecznej

przez Redakcja
13 czerwca 2022
0
Co młodzież myśli o ekologii?

Co młodzież myśli o ekologii?

Kąpiel w plastiku zamiast morzu. Badacze alarmują, że około 70 proc. śmieci nad Bałtykiem to właśnie plastik. Jeśli nic się nie zmieni, to już niedługo wakacje na polskiej plaży mogą stać pod znakiem zapytania. Na szczęście problem ten dostrzega polska młodzież. Aktywnie przeciwdziała ona temu problemowi, realizując tysiące projektów społecznych w ramach olimpiady Zwolnieni z Teorii. Już prawie co piąty projekt dotyczy wyłącznie ekologii. Na przykład projekt „Graj w zielone” z Warszawy, który w tym roku z sukcesem dotarł do wielu odbiorców.

  • Prawie co piąty projekt społeczny młodzieży realizowany w tym roku szkolnym w ramach olimpiady Zwolnieni z Teorii dotyczy ekologii,
  • Ponad 5000 młodych osób z całej Polski zrealizowało 1000 projektów społecznych w tym roku szkolnym w ramach największej olimpiady społecznej,
  • Według badań 69 proc. uczniów uważa, że tematyka związana ze zmianami klimatu jest ważna.

Jaka część młodzieży angażuje się w aktywność na rzecz klimatu?

Młodzież jest żywo zainteresowana tematem ekologii i chce działać aktywnie. Badanie “Uczniowie wobec zmian klimatu” (2021 r.) pokazuje, że:

Podobne artykuły

Kärcher po raz drugi został Klimatycznym Liderem Europy według Financial Times

LUX MED zbiera kroki dla zdrowia i dla planety

Sklep „Stare na Nowo” dołącza do portfolio King Cross Praga

Bee.pl aktywnie wspiera Ukraińców i zachęca do pomocy swoich klientów

„Duże zagęszczenie pszczół miodnych zagraża nie tylko im samym, ale również dzikim pszczołom” – mówi dr Justyna Kierat

  • ponad 69 proc. uczniów uważa, że tematyka związana ze zmianami klimatu jest ważna,
  • 17 proc. angażuje się w aktywności na rzecz klimatu,
  • 41 proc. ma autorytet, który go inspiruje,
  • 59 proc. nie jest usatysfakcjonowana z edukacji klimatycznej w szkole.

Przeczytaj także: Czy powinniśmy wspierać pszczoły miodne?

W opinii badanych niestety szkoła nie daje wystarczająco dużo przestrzeni na aktywność w tym zakresie. W polskiej szkole zazwyczaj raz w roku odbywa się dzień ziemi. Programowo przewidziana jest edukacja ekologiczna w ramach godziny wychowawczej i lekcje np. o rezerwatach przyrody na geografii. Jak twierdzi młodzież, to stanowczo za mało.

Earth Dat Everyday – na czym polegał zwycięski projekt?

Zdecydowaliśmy się stworzyć projekt społeczny dotyczący ekologii, ponieważ jest to bardzo aktualny temat i powinien być bliski sercu każdego z nas – mówi Mirella Kłosińska z projektu Earth Day Everyday, zwycięskiego projektu społecznego realizowanego w ramach programu “Mniej plastiku”.

Docieraliśmy do naszych odbiorców, organizując różne akcje. Prowadziliśmy między innymi prelekcje o ekologii dla ponad 500 uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Przeprowadziliśmy 6 wywiadów z ekologami i aktywistami, które opublikowaliśmy na naszych mediach społecznościowych. Zrealizowaliśmy badania ankietowe dotyczące praktyk ekologicznych w gospodarstwach domowych, w których wzięło udział 136 osób. Ich wyniki również zostały opublikowane na naszych mediach społecznościowych. Punktem kulminacyjnym naszego projektu była akcja sprzątania lokalnego lasu pt. “Bażantarnia w Twoich rękach”. Wzięło w niej udział 311 uczestników i jednego dnia udało nam się wynieść 196 zapełnionych worków śmieci. Oprócz tego, aktywnie nawiązywaliśmy kontakt z naszymi odbiorcami prowadząc media społecznościowe takie jak: Instagram, Facebook i TikTok.

Co jeszcze robią młodzi?

Alarmują o powstaniu pierwszej komercyjnej hodowli ośmiornic, tłumaczą oznaczenia niebezpiecznego dla zdrowia plastiku, pokazują zagraniczne rozwiązania sprzyjające rezygnacji z podróżowania autem i wiele innych.

Tylko w tym roku szkolnym młodzież w ramach ogólnopolskiej olimpiady Zwolnieni z Teorii zrealizowała ponad 170 projektów społecznych w obszarze ekologii i dotarła do ponad 1,3 mln odbiorców w całej Polsce. To stanowi ponad 17 proc. wszystkich zrealizowanych projektów w całej Polsce.

Co więcej, jeden z projektów ekologicznych Earth Day Everyday wygrał społecznego Oscara, czyli nagrodę Złotego Wilka za najlepszy projekt społeczny w Polsce w kategorii „Ekologia i natura”. Jak zauważa jeden z organizatorów olimpiady, projekty o tematyce ekologicznej cieszą się niezmiennym zainteresowaniem młodzieży.

Widzimy duże zainteresowanie tematem ekologii od kilku lat, co pozostaje niezmienne. Naturalnym miejscem do działania dla nich są media społecznościowe. To może wydawać się dziwne i niezrozumiałe, zwłaszcza dla osób starszych. Jednak tworzone przez nich treści są ciekawe merytorycznie i przemyślane estetycznie – tłumaczy fenomen Emir Chahed, jeden z organizatorów olimpiady Zwolnieni z Teorii.

„Graj w zielone II” – interaktywna ekogra

Przykładem są trzy licealistki z warszawskiego Liceum Ogólnokształcącego im. T. Czackiego, które w ramach projektu “Graj w zielone II” poprzez internetową grę namawiały do wprowadzenia proekologicznych nawyków do życia codziennego. Po zapisaniu do gry uczestnicy mieli wykonywać specjalne zadania przypisane im codziennie. Oprócz wyzwań organizatorki dawały również wsparcie teoretyczne w zakresie konkretnego tematu.

Aktywne działanie na rzecz ekologii daje wymierne skutki nie tylko dla samej młodzieży i ich rówieśników, ale też procentuje na przyszłość. Realizowanie przez młodzież projektów społecznych takich jak Graj w zielone czy Earth Day Everyday, pokazuje pracodawcom, że mają do czynienia z młodym “światozmieniaczem”. Jest to jedna z coraz bardziej pożądanych cech idealnego kandydata do pracy.

Widząc zainteresowanie tematami ekologicznymi fundacja Zwolnieni z Teorii uruchomiła specjalny program “Mniej plastiku”, w ramach którego zostało ukończonych 14 projektów, przez 62 uczniów z całej Polski.

Dla Lidl Polska jako pracodawcy liczy się nie tylko aktywny pracownik z doświadczeniem i umiejętnościami, ale również zaangażowany społecznie. W dzisiejszym świecie pełnym globalnych wyzwań takich jak troska o przyszłość planety, ważne jest, aby wszyscy działali na rzecz poprawy jej stanu. Dlatego od kilku lat konsekwentnie realizujemy strategię REset plastic, a w ramach olimpiady społecznej Zwolnionych z Teorii wraz z młodzieżą dyskutujemy o możliwościach redukcji plastiku i dążeniu do zamkniętych obiegów oraz zachęcamy ich do działania na większą skalę – tłumaczy Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska. Firma w tym roku uruchomiła program „Mniej plastiku” z fundacją Zwolnieni z Teorii.

Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.

Tags: ochrona środowiska
ShareTweet

Podobne artykuły

Zakaz palenia węglem w Warszawie, zadymiony komin
Budownictwo

Ilu mieszkańców Mazowsza chce zakazu palenia węglem w Warszawie?

Mariusz Rogowski
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

„Bez zrozumienia czym jest wdrożenie ESG w firmie, bez wsparcia na szczeblu zarządu, zmiany nie przyniosą oczekiwanych wyników” – mówi Mariusz Rogowski

Badanie na temat drugiego obiegu ubrań, sklep w centrum handlowym
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

RAPORT: 51% konsumentów chce kupować nowe i używane ubrania w tym samym sklepie

Wymiana kopciuchów w WarszawieDym wylatujący z komina kopciucha w Warszawie
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

8 kopciuchów w 2 miesiące – pozostało „tylko” 10803. Do wymiany w 9 miesięcy…

9 i 10 kwietnia w Warszawie odbędą się targi Ekocuda
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

9 i 10 kwietnia w Warszawie odbędą się targi Ekocuda

Alexander Lempka i Nicolas Carmont
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Dzięki temu start upowi klienci będą podejmować bardziej ekologiczne decyzje

Następny artykuł
Polski wiatr to bezpieczeństwo, niezależność i tania energia – konferencja PSEW 2022

Polski wiatr to bezpieczeństwo, niezależność i tania energia - konferencja PSEW 2022

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Ustawa wiatrakowa z zasadą 500 m. PSEW nie kryje zadowolenia

TAURON buduje swoją największą farmę fotowoltaiczną

Pierwsza bateryjna wirtualna elektrownia od SolarEdge

Wind Farm Łada z kredytem od PKO BP na farmę wiatrową

Strategiczna współpraca Enea i PKO TFI. Wspólnie mają zainwestować w oze

Global Hydrogen ma wybudować pierwszą biogazownię. Jej koszt wyniesie 15,5 mln zł

Reklama
Ekobiznes

Eko Biznes to serwis informacyjny poświęcony ekologicznym rozwiązaniom i przedsięwzięciom w różnych gałęziach biznesu, tworzony przez profesjonalnych dziennikarzy. Dostarczamy najświeższe informacje i publikujemy najciekawsze wywiady.

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Ważne

moje ciepło 2022

Kategorie

  • Artykuł patnera
  • Artykuł sponsorowany
  • Biznes spożywczy – Food Moving Consumer Goods
  • Budownictwo
  • Ekologia w ecommerce
  • EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata
  • Energia
  • Finanse
  • Gastronomia
  • Kosmetyki
  • Mobilność
  • Moda
  • Retail
  • Wege biznes
  • Wywiady

Informacje

  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Biznes spożywczy – Food Moving Consumer Goods
  • Retail
  • Energia
  • Budownictwo
  • Mobilność
  • Wege biznes
  • Moda
  • Kosmetyki
  • Finanse
  • Ekologia w ecommerce
  • Gastronomia
  • Zaloguj się
  • Załóż nowe konto

© 2021 ekoBiznes.pl

Logowanie

Uzupełnij poniższe pola, aby się zalogować

nie pamiętasz hasła? Załóż nowe konto

Załóż konto z dostępem do wielu treści premium

Uzupełnij poniższe pola

Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła?

Uzupełnij poniższe pole, aby odzyskać hasło. Otrzymasz od nas wiadomość email.

Zaloguj się
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
Go to mobile version