Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj się
  • Załóż konto
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • FMCG
  • Mobilność
  • Budownictwo
  • Retail
  • Energia
  • Wege biznes
  • Kosmetyki
  • Finanse
  • Ecommerce
  • Więcej
    • Moda
    • Gastronomia
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • FMCG
  • Mobilność
  • Budownictwo
  • Retail
  • Energia
  • Wege biznes
  • Kosmetyki
  • Finanse
  • Ecommerce
  • Więcej
    • Moda
    • Gastronomia
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • FMCG
  • Mobilność
  • Budownictwo
  • Retail
  • Energia
  • Wege biznes
  • Kosmetyki
  • Finanse
  • Ecommerce
  • Więcej
Strona główna Retail

Kaufland wprowadza oznaczenia ułatwiające segregację odpadów na produktach marek własnych

Jest to część strategii REset Plastic

przez Redakcja
2 czerwca 2022
0
Kaufland wprowadza oznaczenia dotyczące segregację odpadów

Kaufland wprowadza oznaczenia dotyczące segregację odpadów

W ramach strategii REset Plastic Kaufland wprowadza na opakowaniach produktów marek własnych specjalne oznaczenia dotyczące segregacji odpadów. Z pomocą piktogramów klienci mogą zidentyfikować, do jakiego pojemnika powinny trafić poszczególne elementy opakowania. Dzięki prawidłowej segregacji wesprą proces recyklingu i ponownego wykorzystania surowców.

Kaufland wprowadza oznaczenia ułatwiające segregację odpadów

Jak wynika z najnowszych badań rynkowych, blisko 66% Polaków deklaruje, że segreguje odpady. Jednak prawidłowa klasyfikacja zużytych opakowań wciąż przysparza konsumentom wielu problemów[1]. Zaledwie 51% ankietowanych wiedziało, do jakiego pojemnika należy wyrzucić karton po mleku lub soku[2]. Jeszcze większym wyzwaniem okazuje się należyte sortowanie opakowań składających się z wielu elementów. Problemtyczny okazuje się np. szklany słoik z papierową etykietą i aluminiowym wieczkiem.

Podobne artykuły

JYSK wspiera centrum edukacji o Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ

Kärcher po raz drugi został Klimatycznym Liderem Europy według Financial Times

Too Good To Go uratowało 3 miliony posiłków przed wyrzuceniem

Lidl Polska maluje 6 antysmogowych murali

Centra handlowe należące do Newbridge ruszają z ekoedukacją lokalnych społeczności

Przeczytaj także: Kaufland przechodzi na zieloną energię

Poprawa efektywności recyklingu to dziś konieczność. Według danych Eurostatu[3] z roku na rok zwiększa się średnia ilość odpadów opakowaniowych przypadająca na jednego obywatela UE. W 2018 r. było to 178 kg, dziś z pewnością znacznie więcej.

Konsumenci coraz bardziej świadomie podchodzą do segregacji odpadów, co potwierdzają badania rynkowe. W przypadku wielu opakowań prawidłowe sortowanie bywa jednak problematyczne. Dlatego postanowiliśmy ułatwić to naszym klientom. Piktogramy dotyczące segregacji odpadów pojawiły się już m.in. na butelkach napojów K-Classic, parówkach, salami, kiełbaskach oraz kiełbasie K-Stąd Takie Dobre. Z pomocą prostych wskazówek chcemy zachęcić konsumentów do efektywnego sortowania odpadów opakowaniowych – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej w Kaufland Polska.

Kaufland wprowadza oznaczenia ułatwiające segregację odpadów

Oznaczenia ułatwiające segregację

Specjalne oznaczenia wskazujące, do jakiego pojemnika powinny trafić odpady, umiejscowione są na opakowaniu tuż przy składzie produktu. Szczególnie pomocne okażą się z pewnością w przypadku opakowań złożonych z kilku elementów. Powinny one bowiem trafiać do różnych frakcji odpadów. Jak na przykład słoiki (szkło, aluminiowa zakrętka i papierowa etykieta). Dotychczas piktogramy pojawiły się na kilkunastu wybranych artykułach marek K-Classic i K-Stąd Takie Dobre i będą sukcesywnie wprowadzane na opakowaniach kolejnych produktów marek Kaufland.

Oznaczania dotyczące sortowania odpadów są elementem strategii REset Plastic. Zgodnie z jej założeniami do 2025 r. w całej Grupie Schwarz zużycie tworzyw sztucznych zostanie ograniczone o 20%. Ponadto wszystkie opakowania marek własnych mają nadawać się do recyklingu. Decyzja o umieszczaniu na opakowaniach marek własnych piktogramów ułatwiających sortowanie wpisuje się w działania edukacyjne wynikające z tej strategii.

Kaufland wprowadza oznaczenia ułatwiające segregację odpadów
[1] Badania przeprowadzone przez Instytut IQS na potrzeby ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej #rePETujemy, 2022
[2] Fundacja ProKarton, Jak zmienia się widza Polaków na temat segregacji kartonów po płynnej żywności?, 2021
[3] https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Packaging_waste_statistics
Oprac. su

Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.

Tags: Kaufland
ShareTweet

Podobne artykuły

CCC dołącza do inicjatywy UN Global Compact, witryna sklepu CCC z zewnątrz
Moda

CCC dołącza do UN Global Compact. Czym jest ta inicjatywa?

Dlaczego kupujemy ubrania z drugiej ręki, damskie używane ubrania
Ekologia w ecommerce

Polacy szturmują second-handy. Dlaczego kupujemy ubrania z drugiej ręki?

Kaufland przechodzi na zieloną energię, wejscie do skelpu Kaufland
Energia

Kaufland przechodzi na zieloną energię

Carrefour zachęca klientów do zakupów do własnych opakowań, sklep Carrefour z zewnątrz
Retail

Carrefour będzie oferował klientom zniżki za zakupy do własnych opakowań

Ewelina Antonowicz
Moda

„Dzięki mądrej strategii zrównoważonego rozwoju, firmy oszczędzają” – mówi Ewelina Antonowicz, która trafiła na listę 25under25 Forbesa

ALDI sprzedaje zabawki, logo sklepu z bioplastiku
Retail

Sprawdź, jak wyglądają zabawki z bioplastiku z trzciny cukrowej

Następny artykuł
LUX MED zbiera kroki dla zdrowia i dla planety

LUX MED zbiera kroki dla zdrowia i dla planety

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Ustawa wiatrakowa z zasadą 500 m. PSEW nie kryje zadowolenia

TAURON buduje swoją największą farmę fotowoltaiczną

Pierwsza bateryjna wirtualna elektrownia od SolarEdge

Wind Farm Łada z kredytem od PKO BP na farmę wiatrową

Strategiczna współpraca Enea i PKO TFI. Wspólnie mają zainwestować w oze

Global Hydrogen ma wybudować pierwszą biogazownię. Jej koszt wyniesie 15,5 mln zł

Reklama
Ekobiznes

Eko Biznes to serwis informacyjny poświęcony ekologicznym rozwiązaniom i przedsięwzięciom w różnych gałęziach biznesu, tworzony przez profesjonalnych dziennikarzy. Dostarczamy najświeższe informacje i publikujemy najciekawsze wywiady.

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Ważne

moje ciepło 2022

Kategorie

  • Artykuł patnera
  • Artykuł sponsorowany
  • Biznes spożywczy – Food Moving Consumer Goods
  • Budownictwo
  • Ekologia w ecommerce
  • EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata
  • Energia
  • Finanse
  • Gastronomia
  • Kosmetyki
  • Mobilność
  • Moda
  • Retail
  • Wege biznes
  • Wywiady

Informacje

  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Biznes spożywczy – Food Moving Consumer Goods
  • Retail
  • Energia
  • Budownictwo
  • Mobilność
  • Wege biznes
  • Moda
  • Kosmetyki
  • Finanse
  • Ekologia w ecommerce
  • Gastronomia
  • Zaloguj się
  • Załóż nowe konto

© 2021 ekoBiznes.pl

Logowanie

Uzupełnij poniższe pola, aby się zalogować

nie pamiętasz hasła? Załóż nowe konto

Załóż konto z dostępem do wielu treści premium

Uzupełnij poniższe pola

Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła?

Uzupełnij poniższe pole, aby odzyskać hasło. Otrzymasz od nas wiadomość email.

Zaloguj się
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
Go to mobile version