W ramach strategii REset Plastic Kaufland wprowadza na opakowaniach produktów marek własnych specjalne oznaczenia dotyczące segregacji odpadów. Z pomocą piktogramów klienci mogą zidentyfikować, do jakiego pojemnika powinny trafić poszczególne elementy opakowania. Dzięki prawidłowej segregacji wesprą proces recyklingu i ponownego wykorzystania surowców.
Kaufland wprowadza oznaczenia ułatwiające segregację odpadów
Jak wynika z najnowszych badań rynkowych, blisko 66% Polaków deklaruje, że segreguje odpady. Jednak prawidłowa klasyfikacja zużytych opakowań wciąż przysparza konsumentom wielu problemów[1]. Zaledwie 51% ankietowanych wiedziało, do jakiego pojemnika należy wyrzucić karton po mleku lub soku[2]. Jeszcze większym wyzwaniem okazuje się należyte sortowanie opakowań składających się z wielu elementów. Problemtyczny okazuje się np. szklany słoik z papierową etykietą i aluminiowym wieczkiem.
Przeczytaj także: Kaufland przechodzi na zieloną energię
Poprawa efektywności recyklingu to dziś konieczność. Według danych Eurostatu[3] z roku na rok zwiększa się średnia ilość odpadów opakowaniowych przypadająca na jednego obywatela UE. W 2018 r. było to 178 kg, dziś z pewnością znacznie więcej.
Konsumenci coraz bardziej świadomie podchodzą do segregacji odpadów, co potwierdzają badania rynkowe. W przypadku wielu opakowań prawidłowe sortowanie bywa jednak problematyczne. Dlatego postanowiliśmy ułatwić to naszym klientom. Piktogramy dotyczące segregacji odpadów pojawiły się już m.in. na butelkach napojów K-Classic, parówkach, salami, kiełbaskach oraz kiełbasie K-Stąd Takie Dobre. Z pomocą prostych wskazówek chcemy zachęcić konsumentów do efektywnego sortowania odpadów opakowaniowych – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej w Kaufland Polska.
Oznaczenia ułatwiające segregację
Specjalne oznaczenia wskazujące, do jakiego pojemnika powinny trafić odpady, umiejscowione są na opakowaniu tuż przy składzie produktu. Szczególnie pomocne okażą się z pewnością w przypadku opakowań złożonych z kilku elementów. Powinny one bowiem trafiać do różnych frakcji odpadów. Jak na przykład słoiki (szkło, aluminiowa zakrętka i papierowa etykieta). Dotychczas piktogramy pojawiły się na kilkunastu wybranych artykułach marek K-Classic i K-Stąd Takie Dobre i będą sukcesywnie wprowadzane na opakowaniach kolejnych produktów marek Kaufland.
Oznaczania dotyczące sortowania odpadów są elementem strategii REset Plastic. Zgodnie z jej założeniami do 2025 r. w całej Grupie Schwarz zużycie tworzyw sztucznych zostanie ograniczone o 20%. Ponadto wszystkie opakowania marek własnych mają nadawać się do recyklingu. Decyzja o umieszczaniu na opakowaniach marek własnych piktogramów ułatwiających sortowanie wpisuje się w działania edukacyjne wynikające z tej strategii.
[1] Badania przeprowadzone przez Instytut IQS na potrzeby ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej #rePETujemy, 2022
[2] Fundacja ProKarton, Jak zmienia się widza Polaków na temat segregacji kartonów po płynnej żywności?, 2021
[3] https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Packaging_waste_statistics
Oprac. su
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.