Grupa Carrefour ogłosiła plan uzyskania globalnej neutralności węglowej w przeciągu dwóch najbliższych dekad. Sieć zakłada m.in. znaczące obniżenie poziomu emisji gazów cieplarnianych i rezygnację z fluorowcopochodnych czynników chłodniczych. Deklaruje także dalsze obniżanie konsumpcji energii oraz korzystanie z prądu pochodzącego wyłącznie ze zrównoważonych źródeł już od 2030 roku.
Plan Grupy Carrefour zakładają obniżenie własnej emisji dwutlenku węgla o 50 proc. do 2030 roku (względem poziomu z 2019 roku) oraz o 70 proc. do 2040 roku. Cele te, jak podkreśla sieć, są spójne ze strategią ograniczenia ocieplenia klimatu do 1.5°C do 2100 roku.
Strategię tą opracowała Science Based Targets STBi, która zrzesza instytucje CDP, United Nations Global Compact, World Resources Institute (WRI) oraz World Wide Fund for Nature (WWF). Realizacja planów pozwoli na ograniczenie przez Grupę Carrefour emisji równowartości 1 280 000 ton CO2 do 2040 roku.
3 cele Grupy Carrefour
Osiągnięcie celów – jak podaje Carrefour – będzie możliwie dzięki trzem głównym założeniom. Pierwszym jest pobór prądu pochodzącego wyłącznie z odnawialnych źródeł od 2030 roku. Wiąże się z priorytetyzacją produkcji i dystrybucji własnej energii elektrycznej.
Drugi cel to ograniczenie konsumpcji energii o 27,5 proc. do 2030 roku. Ma to przynieść oszczędność 1 000 000 MWh lub 240 000 ton CO2.
Z kolei trzecie założenie to ograniczenie wykorzystywania czynników chłodniczych o 50 proc. do 2030 roku i o 80 proc. do 2040 roku.
Grupa Carrefour zobowiązała się wykorzystywać wyłącznie naturalne czynniki, zgodne z europejskim rozporządzeniem F-Gas.
Obniżka o 9 proc. w 2020 r.
Carrefour przypomina, że już dwukrotnie (w 2015 i 2020 roku) podwyższał swoje cele redukcji emisji CO2. Kierunek zaproponowanych zmian, zakładający redukcję emisji o 30 proc. do 2030 roku oraz o 55 proc. do 2040 roku (w porównaniu do poziomu emisji w 2019 roku), został zatwierdzony w zeszłym roku przez ekspertów STBi.
W samym 2020 roku sieci udało się obniżyć emisję o 9 proc. względem poprzedniego roku.
Zobacz też: Ekologia – czym się zajmuje i co to jest?
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.