Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj się
  • Załóż konto
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Strona główna

Polacy bardziej refleksyjni na skutek pandemii

Większość z nas uważa, że ma wpływ na rozwiązywanie problemów środowiskowych

przez Radosław Święcki
25 listopada 2021
0
Badanie ING pokazuje, że większość z nas twierdzi, że ma wpływ na środowisko/Fot. Pixabay

Badanie ING pokazuje, że większość z nas twierdzi, że ma wpływ na środowisko/Fot. Pixabay

Pandemia skłoniła co drugiego z nas do refleksji na temat wpływu indywidualnych działań na środowisko – wynika z badania „Wybory Polaków a zrównoważony rozwój” przeprowadzonego przez IPSOS na zlecenie Grupy ING. 56 proc. Polaków twierdzi, że byłoby mniej skłonnych kupować produkty firm, które nie podchodzą poważnie do tematu ochrony środowiska oraz odpowiedzialności społecznej.

Z danych opublikowanych przez Grupę ING wynika, że zdecydowana większość, bo aż 9 na 10 Polaków uważa, że ma wpływ na rozwiązywanie globalnych problemów społecznych i środowiskowych. Pozostałe 10 proc. badanych nie wierzy w to, że ich działania, jako jednostki, mogą mieć jakikolwiek wpływ w tym zakresie.

Podobne artykuły

Rekordowe przychody Grupy Photon Energy

JYSK wspiera centrum edukacji o Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ

Carrefour będzie oferował klientom zniżki za zakupy do własnych opakowań

Sprawdź, jak wyglądają zabawki z bioplastiku z trzciny cukrowej

„Bez zrozumienia czym jest wdrożenie ESG w firmie, bez wsparcia na szczeblu zarządu, zmiany nie przyniosą oczekiwanych wyników” – mówi Mariusz Rogowski

Badanie pokazuje, że pandemia skłoniła co drugiego Polaka do refleksji na temat wpływu indywidualnych działań na środowisko.

56 proc. ankietowanych twierdzi, że byłoby mniej skłonnych kupować produkty firm, które nie podchodzą poważnie do tematu ochrony środowiska oraz odpowiedzialności społecznej.

Przeczytaj także: Co to jest ekologia?

70 proc. liczy na proekologiczne przepisy

Nieco mniej, bo niespełna 50 proc. respondentów deklaruje, że podczas zakupów dóbr konsumenckich bardziej, niż kiedykolwiek bierze pod uwagę kwestie środowiskowe i ekologiczne i skłonnych jest zapłacić więcej za produkty, jeśli nadają się one do recyklingu lub zostały wytworzone w sposób przyjazny dla środowiska.

Z badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy ING dowiadujemy się również, że 70 proc. Polaków oczekuje wprowadzenie przepisów wspierających ekologiczne inicjatywy oraz przyśpieszenie przejścia na gospodarkę niskoemisyjną tj.: farmy wiatrowe, elektromobilność i branże niskoemisyjne.

W ING wierzymy, że jeśli każdy z nas zmieni coś w swoim codziennym postępowaniu, świat poczuje różnicę. Dlatego w trosce o naszą planetę zmiany zaczęliśmy od siebie. Wierzymy, że każde ekodziałanie ma sens i jest potrzebne. Tym bardziej cieszymy się, że z takim myśleniem zgadzają się też Polacy. Jak potwierdzają nasze badania, Polacy nie tylko czują, że mają realny wpływ na środowisko, ale podejmują też wiele aktywności w trosce o nie – komentuje wyniki badania Joanna Erdman wiceprezes Zarządu ING Banku Śląskiego.

Jako bank chcemy towarzyszyć w tej podróży naszym klientom i dawać narzędzia, aby w codziennym życiu każdy z nas mógł z większą uwagą podchodzić do tematów ekologicznych – dodaje.

Seniorzy sumiennie segregują

Z badania wynika również, że 56 proc. ankietowanych twierdzi, że jest bardziej niż kiedykolwiek zaangażowanych w segregowanie opakowań.

Opakowania po żywności i napojach segreguje 80 proc. badanych. Warto zauważyć, że największe zaangażowanie w tym zakresie wykazują osoby w wieku 65 plus (90,6 proc.). Z kolei osoby w najmłodszej grupie wiekowej, czyli 18-24 lata nie segregują śmieci w ogóle lub robią to tylko częściowo (odpowiednio 11 proc. i 19 proc.)

Zobacz też: Ilu z nas wybiera centrum handlowe posiadające politykę zrównoważonego rozwoju

O badaniu:

Badanie realizowane przez grupę ING oraz Think Forward Initiative w 8 krajach (Austria, Belgia, Niemcy, Holandia, Hiszpania, Rumunia, Polska, Turcja) na reprezentatywnej próbie. Próba reprezentatywna dla Polski wyniosła 1002 osoby, badanie wykonał we wrześniu 2021 r. IPSOS metodą wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAWI).

 

Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.

Tags: ekologia
ShareTweet

Podobne artykuły

Badanie na temat drugiego obiegu ubrań, sklep w centrum handlowym
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

RAPORT: 51% konsumentów chce kupować nowe i używane ubrania w tym samym sklepie

Wymiana kopciuchów w WarszawieDym wylatujący z komina kopciucha w Warszawie
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

8 kopciuchów w 2 miesiące – pozostało „tylko” 10803. Do wymiany w 9 miesięcy…

9 i 10 kwietnia w Warszawie odbędą się targi Ekocuda
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

9 i 10 kwietnia w Warszawie odbędą się targi Ekocuda

przedstawiciele Columbus Energy, Saule Technologies i Somfy Polska po podpisaniu umowy
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Strategiczna współpraca na rynku fotowoltaiki

Andrzej Gutowski, Colliers
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

KOMENTARZ: ESG się standaryzuje

galeria Wileńska
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Na czym polega kampania „EkoWileńska”?

Następny artykuł
Senat nie zostawia suchej nitki na ustawie o OZE

Senat nie zostawia suchej nitki na ustawie o OZE

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Superfoods – które produkty z Polski i zagranicy zaliczają się do tej grupy?

Olej z czarnuszki – właściwości, zalety, zastosowanie

Jak prawidłowo oddychać i jak ważne jest to dla organizmu?

12 sposobów na ograniczenie starzenia się skóry

Jak wzmocnić odporność? Poznaj 12 sprawdzonych sposobów

Medytacja na stres – zalety regularnej praktyki, korzyści i jak medytować?

Reklama
ekobiznes logo

Eko Biznes to serwis informacyjny poświęcony ekologicznym rozwiązaniom i przedsięwzięciom w różnych gałęziach biznesu, tworzony przez profesjonalnych dziennikarzy. Dostarczamy najświeższe informacje i publikujemy najciekawsze wywiady.

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Ważne

moje ciepło 2022

Kategorie

  • Artykuł patnera
  • Artykuł sponsorowany
  • Ekologia w ecommerce
  • EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata
  • Energia
  • INNE
  • Mobilność
  • Wywiady
  • ZDROWIE

Informacje

  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Energia
  • Mobilność
  • Ekologia w ecommerce
  • Zaloguj się
  • Załóż nowe konto

© 2021 ekoBiznes.pl

Logowanie

Uzupełnij poniższe pola, aby się zalogować

nie pamiętasz hasła? Załóż nowe konto

Załóż konto z dostępem do wielu treści premium

Uzupełnij poniższe pola

Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła?

Uzupełnij poniższe pole, aby odzyskać hasło. Otrzymasz od nas wiadomość email.

Zaloguj się
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
Go to mobile version