Koniec z angorą w kolekcjach Armaniego. Już od sezonu jesień-zima 2022/2023 włoski potentat modowy nie będzie wykorzystywał tej tkaniny w produktach wszystkich swoich marek. Ten krok w stronę etycznej mody to efekt rozmów z organizacją PETA.
Co to jest angora? Nazwa tej tkaniny pochodzi od królika angorskiego – zwierzęcia o grubej, miękkiej sierści, od którego jest pozyskiwana. Jak od lat informują aktywiści, m.in. z PETA, proces uzyskiwania tej wełny wiąże się z ogromnym cierpieniem królików. Chodzi nie tylko o tak oczywiste kwestie jak ciasne klatki, choroby i ogólne zaniedbanie, nader często kończących się śmiercią zwierzęcia. Ponad połowa królików hodowanych na angorę umiera z powodu ataków serca wywołanych stresem. Męką jest dla nich także samo wyrywanie włosów – proces ten powtarzany jest na żywych królikach co trzy miesiące.
Udany nacisk aktywistów
PETA już od pewnego czasu prowadziła z Armani Group rozmowy na temat zaprzestania przez modowego giganta wykorzystywania angory. Działania te przyniosły efekt na początku grudnia, gdy firma ogłosiła, że od zimy 2022 roku nie będzie już stosować tej wełny. Zakaz dotyczy wszystkich marek grupy, a więc Georgio Armani, Emporio Armani, EA7 i Armani Exchange.
Przeczytaj także: Etyczna moda na lamach prasy. Elle kończy z futrami
Koniec angory w kolekcjach włoskiego giganta to kolejny krok na długiej drodze Armani Group w stronę etycznej mody. Już w 2016 roku firma wprowadziła zakaz stosowania futer i skór zwierzęcych. Decyzja ta nie obejmowała jednak takich produktów jak skóra, wełna, moher i kaszmir.
Obecnie zakaz stosowania angory wprowadziło ponad 300 marek modowych na całym świecie. Są wśród nich tacy giganci jak Gucci, Valentino, Calvin Klein, Diane von Furstenberg, Tommy Hilfiger, Burberry i Stella McCartney. W listopadzie tego roku zaprzestanie sprzedaży produktów z angory od kwietnia 2022 roku zapowiedziała luksusowa platforma e-commerce Farfetch.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.