„Elle” jako pierwszy na świecie magazyn modowy rezygnuje z pokazywania futer. Pismo nie będzie promowało futer zwierzęcych ani w materiałach redakcyjnych, ani w reklamach. Zakaz ma obejmować wszystkie wydania magazynu na całym świecie, będzie jednak wprowadzany stopniowo.
Założony w 1945 roku „Elle” to jeden z czołowych magazynów modowych, ukazujący się na całym świecie. Jest obecny w 45 krajach i ma ponad 30 mln czytelników. Decyzja wydawcy o zaprzestaniu pokazywania futer zwierzęcych jest więc istotnym krokiem w stronę humanitarnego przemysłu odzieżowego.
Niemodny przeżytek
Każde z 45 globalnych wydań magazynu podpisało kartę zakazującą publikowania treści promujących futra zwierzęce. Chodzi zarówno o egzemplarze drukowane, jak i strony internetowe i media społecznościowe. W opracowaniu tej karty wydawcę „Elle” wsparły takie organizacje jak zajmującą się prawami zwierząt Humane Society oraz reformująca przemysł Creatives4Change. Trzynaście edycji magazynu już wdrożyło kartę, kolejne 20 zrobi to od 1 stycznia 2022. Pozostałe wolne od futer edycje będą dostępne od 1 stycznia 2023 roku.
Przeczytaj także: Czym jest ekologia?
„Elle” to pierwszy duży magazyn modowy, który zobowiązał się do zaprzestania promocji futer zwierzęcych w swoich materiałach redakcyjnych i reklamowych. Zdaniem jego redakcji, decyzja ta ma na celu dbałość o dobrostan zwierząt, ale też odzwierciedla zmieniające się gusta czytelników. Zwłaszcza z najmłodszego pokolenia Z, dla którego naturalne futra to niemodny przeżytek. Generacja ta domaga się mody etycznej i odpowiedzialnej.
Jasny sygnał dla fanów mody
Decyzję „Elle” z entuzjazmem przyjęła m.in. PETA – jedna z największych międzynarodowych organizacji walczących o prawa zwierząt.
Rezygnując z promocji futer „Elle” wysyła jasny sygnał do swoich czytelników i entuzjastów mody na całym świecie, że zabijanie zwierząt dla futra już zawsze pozostanie niemodne – napisała PETA na swojej stronie internetowej.
Do tej pory zakaz promowania futer na swoich łamach wprowadził m.in. brytyjski „Vogue”, amerykański „InStyle”, „Cosmopolitan UK” i „Vogue Scandinavia”. Chodzi jednak wyłącznie o treści redakcyjne, a nie, jak w przypadku „Elle”, także reklamy.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.