Nie taki elektryk straszny, jak go malują – przekonuje Mercedes i daje użytkownikom aut elektrycznych i hybrid plug-in aplikację ułatwiającą ich codzienne użytkowanie. Aplikacja pokazuje, gdzie znajduje się najbliższa stacja ładowania, w jakich godzinach jest dostępna, a nawet jak wygląda jej obłożenie. Pomaga też sterować niektórymi funkcjami samochodu. Mercedes przygotował też aplikację dla kierowców samochodów spalinowych. Pozwala ona sprawdzić, czy przy danym trybie eksploatacji kierowca może przesiąść się do pojazdu na prąd.
Testowanie przez aplikację
Dzięki EQ Ready kierowcy mogą uzyskać odpowiedzi na najczęściej nurtujące ich pytania: czy samochód elektryczny albo hybryda plug-in jest dla mnie? Czy nie będę miał kłopotów z ładowaniem? Czy zasięg „na prądzie” będzie wystarczający?
Aplikacja analizuje zachowania użytkownika jako kierowcy, biorąc pod uwagę styl jazdy oraz przebyte trasy. Następnie podpowiada, czy w tym samym trybie eksploatacji mógłby on korzystać z wybranego zelektryfikowanego Mercedesa (do wyboru jest też smart). Aplikacja oblicza zapotrzebowanie na energię wybranego modelu z uwzględnieniem natężenia ruchu. Co więcej, użytkownik może sprawdzać wszystkie możliwości naładowania pojazdu na trasie i symulować czasy ładowania.
Mapa ładowarek i sterowanie klimatyzacją
Druga aplikacja jest dobrze znana wszystkim użytkownikom samochodów spalinowych ze stajni Mercedes-Benz. To Mercedes me, jednak wzbogacona o dodatkowe funkcje, przeznaczone wyłącznie dla kierowców elektryków. Najważniejsza z nich to inteligentna nawigacja, pozwalająca z wyprzedzeniem planować podróże i uwzględniająca przy tym ruch na trasie oraz potrzebne postoje na ładowanie. Mapa obejmuje wszystkie punkty ładowania wraz ze szczegółami takimi jak godziny otwarcia, typ i moc ładowarki, a nawet jej zajętość.
Inteligentna nawigacja przydaje się zarówno użytkownikom aut na prąd – zwalnia ich z konieczności szukania ładowarek, jak i hybryd plug-in. Ci drudzy mogą dzięki niej częściej korzystać z publicznych punktów ładowania i więcej jeździć tylko „na prądzie”. To istotna kwestia w obliczu rosnącej popularności plug-inów oraz ich coraz większych zasięgów. Nowe Klasy C i S oraz GLE z hybrydowym napędem plug-in w trybie 100% elektrycznym na jednym ładowaniu potrafią bowiem pokonać już ok. 100 km.
Nawigacja to jednak nie wszystko. Aplikacja Mercedes me zapewnia też zdalny dostęp do wybranych funkcji samochodu, które w przypadku modeli elektrycznych i plug-inów obejmują postojową klimatyzację. Można ją uruchomić za pomocą smartfona, tak aby przed rozpoczęciem podróży schłodzić lub ogrzać wnętrze do pożądanej temperatury. Podczas ładowania prąd potrzebny do wentylacji pojazdu pobierany jest z sieci, a nie z jego baterii, więc funkcja ta nie wpływa na zasięg samochodu
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.