95 nadesłanych prac, 40, które przeszły do kolejnego etapu, 31 dni zmagań, 47 783 oddanych głosów i 20 zwycięzców. Tak jest bilans konkursu „Nauka z klasą” zorganizowanego przez sieć Kaufland z okazji dwudziestolecia obecności w Polsce. Internauci wyłonili już 20 szkół, które otrzymają po 20 000 złotych na wyposażenie wspierające edukację ekologiczną.
Szkoły, która chciały wziąć udział w konkursie, musiały przesłać prace plastyczne pt. „Jestem Ekobohaterem” stworzone przez uczniów. Miały one pokazywać, jak dzieci dbają o środowisko. Spośród 96 nadesłanych prac kapituła konkursu wyselekcjonowała 40 projektów. Uczniowie interpretowali temat na wiele sposób. W pracach nawiązywano m.in. do segregacji śmieci, korzystania z toreb wielokrotnego użytku, a także oszczędzania wody – działań, które warto podejmować już od najmłodszych lat.
Duma ze świadomości ekologicznej
Następnie, w trwającym miesiąc głosowaniu online, wyłoniono 20 zwycięskich szkół, do których powędruje nagroda – 20 000 złotych na zakup wyposażenia wspierającego edukację ekologiczną.
Jesteśmy niezwykle dumni z dużej świadomości ekologicznej, którą wykazują uczniowie polskich szkół. Świadczy o tym między innymi liczba zgłoszonych do naszego konkursu prac, ale także ogromne zaangażowanie w samo głosowanie, do którego uczniowie zachęcali swoich najbliższych – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.
Przeczytaj także: Edukacja ekologiczna ze wsparciem od Kaufland
Internauci oddali w sumie prawie 48 tys. głosów. Najwięcej zgromadziła Szkoła Podstawowa nr 3 w Kraśniku. Dwa kolejne miejsca na podium zajęły Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 2 we Wrześni oraz Szkoła Podstawowa nr 2 w Szczecinie. Lista wszystkich nagrodzonych szkół wraz z wyróżnionymi pracami konkursowymi znajduje się na stronie: Nauka z klasą | Kaufland.
O Kaufland:
Kaufland to międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie posiada ponad 1350 sklepów i zatrudnia ok. 139 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 231 marketów i zatrudnia ok. 14 000 pracowników.
W ramach strategii CSR pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland podejmuje oraz wspiera szereg działań mających na celu m.in. promowanie zdrowego odżywiania, wsparcie polskich producentów jak również szerzenie proekologicznych rozwiązań.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.