Trzy razy 20. Świętując 20-lecie istnienia w Polsce Kaufland organizuje konkurs, w którym 20 zwycięskich szkół otrzyma po 20 tys. zł na wyposażenie wspierające edukację ekologiczną wśród najmłodszych. W konkursie mogą wziąć udział publiczne szkoły podstawowe.
Rok temu edukacja ekologiczna oficjalnie weszła do polskich szkół. Zgodnie z rozporządzeniem ministra edukacji narodowej, od 1 września 2020 roku nauczyciele mają obowiązek omawiania kwestii zmian klimatycznych i ochrony przyrody podczas godzin wychowawczych. Kaufland również wychodzi z założenia, że świadomość ekologiczną należy budować już od najmłodszych lat. Dlatego też zamierza wesprzeć szkoły w stworzeniu uczniom atrakcyjnych warunków do nauki oraz pobudzenia ich kreatywności.
Zadanie dla ekobohaterów
Z okazji 20-lecia istnienia firmy w Polsce Kaufland organizuje konkurs „Nauka z klasą” skierowany do publicznych szkół podstawowych w całym kraju. Tematyka i nagroda w konkursie jest ściśle związana z ekologią. Zadaniem szkoły, która chce wziąć udział w konkursie, jest przesłanie pracy plastycznej pt. „Jestem Ekobohaterem” stworzonej przez uczniów. Ma ona obrazować sposób, w jaki mali autorzy dbają o środowisko.
Poprzez zabawę chcemy zachęcić uczniów do refleksji na temat ochrony środowiska. Tytuł pracy konkursowej brzmi „Jestem Ekobohaterem”, co podkreśla, że dbanie o przyrodę jest postawą godną pochwały. Mamy nadzieję, że szkoły chętnie przystąpią do naszego konkursu, a dzięki nagrodzie uczniowie jeszcze chętniej będą poszerzać wiedzę o ekologii – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.
Prace trzeba przesłać do 31 października. Ze wszystkich zgłoszeń kapituła konkursu wybierze 40 szkół. Następnie wezmą one udział w otwartym głosowaniu online. Zwycięży 20 placówek, których prace otrzymają największą liczbę głosów. Każda z nich otrzyma 20 tys. zł na zakup wyposażenia wspierającego edukację ekologiczną.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.