Kaufland należy do podmiotów Grupy Schwarz. Sieć wspiera podjętą przez Grupę strategię klimatyczną, opartą na metodologii Science Based Targets Initiative (SBTi). Sieć promuje również asortyment neutralny dla klimatu.
Przypomnijmy, że Grupa Schwarz (jednym z jej podmiotów jest Kaufland) w sierpniu 2020 roku przystąpiła do inicjatywy Science Based Targets Initiative (SBTi). Zdefiniowała wówczas konkretny cel klimatyczny, który został właśnie oficjalnie zatwierdzony. Firma zamierza do 2030 roku zredukować emisje uwarunkowane działalnością przedsiębiorstwa o 80 proc. (w odniesieniu do 2019 r.).
Kaufland, który wspiera strategię Grupy zobowiązał swoich partnerów biznesowych do wyznaczenia celów klimatycznych do 2026 r. Są oni bowiem odpowiedzialni za 80 proc. emisji powstałych w wyniku wytworzenia produktów.
Realizacja celów obejmuje wszystkie kraje, w których obecna jest sieć
Ponadto sieć już w przyszłym roku planuje wdrożyć zieloną energię we wszystkich swoich placówkach. Najpóźniej w 2025 roku sieć planuje osiągnąć neutralność klimatyczną. To oznacza, że emisje powstałe na skutek działalności przedsiębiorstwa, których nie można uniknąć lub zredukować, zostaną skompensowane poprzez realizację konkretnych projektów związanych z ochroną klimatu.
Kaufland promuje asortyment neutralny dla klimatu
Kaufland zwraca uwagę w komunikacie prasowym, że istotnym obszarem działań sieci jest rozwój zrównoważonego asortymentu. Wskazano tu przede wszystkim oferowanie klientom produktów neutralnych dla klimatu. Należą do nich m.in. torby wielokrotnego użytku, które w 80 proc. składają się z folii pochodzących ze sklepów Kaufland i nadają się do recyklingu.
Do asortymentu neutralnego dla klimatu należy też linia artykułów roślinnych K-take it veggie. Ich produkcja wiąże się z mniejszym śladem węglowym niż w przypadku produktów pochodzenia zwierzęcego.
Modyfikacja opakowań
Kaufland redukuje emisje związane z produkcją artykułów m.in. poprzez modyfikację opakowań. Jako przykład sieć wskazuje opakowanie burgera roślinnego K-take it veggie. Zużycie tworzyw sztucznych zostało w tym przypadku zredukowane aż o 70 proc.
Emisje związane z asortymentem K-take it veggie, których nie można ograniczyć lub uniknąć, są kompensowane poprzez wsparcie projektu „Czyste i efektywne piece” w Peru. Poważnymi problemami tamtejszej ludności są zarówno niedożywienie, jak i duże zanieczyszczenie powietrza. W rejonie And i regionach położonych nad wybrzeżem rodzinom zostaną zamontowane nowe piece, dzięki czemu emisja CO2 zostanie zredukowana.
W ramach strategii zrównoważonego rozwoju – zgodnie z hasłem „Zróbmy to razem” – sieć zachęca klientów do wyboru bardziej zrównoważonych alternatyw, sukcesywnie oznaczając produkty neutralne dla klimatu specjalnym logo.
O Kaufland
Kaufland to międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1350 sklepów i zatrudnia ok. 139 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 229 marketów i zatrudnia ok. 14 000 pracowników.
Zobacz też: Ekologia – czym się zajmuje i co to jest?
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.