Naturalsi – to nowa linia produktów, którą mogą znaleźć klienci sieci Kaufland. Obejmuje ona owoce i warzywa, które pochodzą od polskich rolników. Choć swoim wyglądem odbiegają od ideału, nie oznacza to, że nie są smaczne.
Niedoskonałe pod względem wyglądu, ale nadal tak samo smaczne i bogate w składniki odżywcze jak ich idealne odpowiedniki – tak można scharakteryzować naszą nową linię owoców i warzyw Naturalsi, którą wprowadziliśmy do oferty – podkreśla Wojciech Szczepanowski, dyrektor Departamentu Zakupu Owoce i Warzywa w Kaufland Polska.
Przedstawiciel Kaufland podkreśla, że sieć zdecydowała się na wprowadzenie do oferty nowej linii produktów w celu przeciwdziałania marnowaniu żywności. Chodzi również o wsparcie polskich producentów.
Owoce i warzywa, które odbiegają od ideału, często nie są wybierane przez klientów lub co gorsza lądują w koszu. Chcemy odwrócić ten trend i przekonać ich, że stworzone przez samą naturę, mniej idealne w kształcie owoce i warzywa, są w 100 proc. smaczne – mówi Szczepanowski.
Więcej: W koszu ląduje już 40 proc. żywności. „Marnowanie jedzenia jest złe” – mówi Anna Kurnatowska, TGTG
Linia Naturalsi obejmuje siedem produktów. Chodzi o buraki, marchew, pietruszkę, seler, ziemniaki, a także gruszki i jabłka. Produkty są dostępne w stałej ofercie we wszystkich sklepach Kaufland w Polsce.
Z przywołanych przez Kaufland badań IOŚ-PIB oraz Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego wynika, że w Polsce marnuje się ok. 5 mln ton żywności. Ponad połowa pochodzi z gospodarstw domowych.
Przeczytaj także: Ekologia – czym się zajmuje i co to jest?
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.