Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj się
  • Załóż konto
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Strona główna EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

IKEA: Zaapelujemy o przyspieszenie działań proklimatycznych

Ważna deklaracja sieci tuż przed Kongresem Nowoczesnej Dystrybucji

przez Radosław Święcki
23 listopada 2021
0
Materiały prasowe

Materiały prasowe

Będziemy apelować o przyspieszenie działań proklimatycznych i podejmowanie wiążących deklaracji w sektorze handlowym w trosce o przyszłości planety – podkreśla IKEA Retail Polska tuż przed 3. edycją Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji. W trakcie wydarzenia planowana jest dyskusja o zielonej przyszłości sektora handlowego, a także zainicjowanej podczas COP26 kampanii Race to Zero.

IKEA Retail Polska podkreśla w komunikacie prasowym, że Kongres Nowoczesnej Dystrybucji to wydarzenie, które wspiera handel w podążaniu za ciągłymi zmianami w branży retail, wprowadza innowacyjne pomysły i rozwiązania na polski rynek, ale przede wszystkim jest katalizatorem jego rozwoju.

Podobne artykuły

Rekordowe przychody Grupy Photon Energy

JYSK wspiera centrum edukacji o Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ

Carrefour będzie oferował klientom zniżki za zakupy do własnych opakowań

Sprawdź, jak wyglądają zabawki z bioplastiku z trzciny cukrowej

„Bez zrozumienia czym jest wdrożenie ESG w firmie, bez wsparcia na szczeblu zarządu, zmiany nie przyniosą oczekiwanych wyników” – mówi Mariusz Rogowski

Sieć zaznacza, że zrównoważony rozwój to wspólna odpowiedzialność biznesu i jako biznes IKEA czuje odpowiedzialność „za przecieranie szlaków do lepszej przyszłości”. Dlatego – jak napisano w komunikacie – podczas Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji „wspólnie z partnerami – Polską Organizacją Handlu i Dystrybucji (POHID) oraz WWF będziemy apelować o przyspieszenie działań proklimatycznych i podejmowanie wiążących deklaracji w sektorze handlowym w trosce o przyszłości planety”.

IKEA zauważa, że zaledwie 5 proc. sieci handlowych na świecie, (względem łącznych przychodów przemysłu globalnego), zobowiązało się do podjęcia istotnych działań w celu zatrzymania procesu globalnego ocieplenia zgodnie z założeniami Porozumienia Paryskiego.

Przeczytaj także: Czym jest ekologia?

Konieczna zmiana nawyków i transformacja gospodarki

Na konieczność podjęcia szybkich i stanowczych kroków zwraca uwagę również Renata Juszkiewicz, prezes POHID.

Globalny kryzys klimatyczny i środowiskowy zagraża przyszłości naszego gatunku. Wymaga to podjęcia natychmiastowych i stanowczych działań naprawczych – zmiany nawyków i postaw społeczeństwa oraz transformacji gospodarki. Dużo w kontekście środowiska mówi się także o rosnącym poziomie konsumpcji, która przewyższa znacznie rzeczywiste potrzeby człowieka i jest uważana za przyczynę nadmiernej eksploatacji zasobów naturalnych – podkreśla cytowana w komunikacie szefowa POHID.

Zrealizowanie celów Porozumienia Paryskiego wymaga od nas wszystkich osiągnięcia neutralności klimatycznej, dlatego bardzo cenne są wszelkie inicjatywy mające na celu dotarcie do tego celu. Działania w tym zakresie powinny brać pod uwagę wiedzę naukową i prowadzić do faktycznego osiągnięcia neutralności, nie zaś działań pozornych – mówi z kolei Marcin Kowalczyk, Kierownik Zespołu Klimatycznego w Fundacji WWF Polska.

Kowalczyk przywołuje inicjatywę Science Based Targets (SBTi), która opracowała metodologię pozwalającą na określenie poziomu emisji przedsiębiorstwa we wszystkich aspektach jego działalności. Na tej podstawie – jak mówi przedstawiciel WWF Polska – możliwe jest przeprowadzenie stosownych działań redukcyjnych, aż do osiągnięcia ostatecznie faktycznej neutralności.

IKEA zachęca do udziału w Race to Zero

IKEA przypomina, że dążąc do realizacji celów zrównoważonego rozwoju, jako Ingka (grupa IKEA) wraz z grupą H&M, Kingfisherem oraz Walmartem zaangażowała się w – zainicjowaną podczas niedawnego szczytu klimatycznego COP26 w Glasgow – kampanię Race to Zero. Kampania ta ma na celu zapobieganie skutkom zmiany klimatu.

W ramach współpracy z agendą ONZ ds. klimatu UNFCCC ze wsparciem Światowej Rady Biznesu do spraw Zrównoważonego Rozwoju (WBCSD) w imieniu sektora detalicznego, wspólnie zobowiązaliśmy się do podjęcia wszelkich działań dążących do zatrzymania kryzysu klimatycznego, a także zachęcamy inne firmy do przyjmowania strategii redukcji emisji dwutlenku węgla zgodnie z celem ONZ utrzymania globalnego ocieplenia w granicach limitu 1.5°C – czytamy w komunikacie.

IKEA przypomina, że sieci sklepów mogą dołączyć do inicjatywy Race to Zero, tworząc strategię zrównoważonego rozwoju opartą o wiedzę naukową, dążącą do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych o połowę do 2030 roku, oraz do osiągniecia zerowej emisji dwutlenku węgla najpóźniej do 2050 roku.

COP26 zmobilizował biznes?

IKEA podkreśla, że choć efekty COP26 u wielu wywołały poczucie niedosytu, konferencja „miała zasadnicze znaczenie dla mobilizacji biznesu do działań proklimatycznych, a tym samym obniżenia globalnego ocieplenia”. Sieć wyraża nadzieję, że dzięki wspólnej pracy uda się utrzymać globalne ocieplenie w granicach 1,5°C w stosunku do poziomu sprzed epoki przemysłowej i zapewnić sprawiedliwe przejście do społeczeństwa zeroemisyjnego.

Jako IKEA nie tylko dążymy do stania się biznesem pozytywnym dla klimatu, lecz również inspirujemy Polaków do prowadzenia bardziej zrównoważonych i ekologicznych domów, wdrażając rozwiązania, które pozytywnie wpływają na naszą planetę. W ramach kampanii Race to Zero zachęcamy innych przedstawicieli branży retailowej do włączenia się w działania proklimatyczne. Wspólnie możemy tworzyć lepszą przyszłość dla ludzi i planety – podsumowuje Anita Ryng, Dyrektorka ds. Komunikacji IKEA Retail w Polsce.

Zobacz też: Podsumowanie szczytu COP26

 

Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.

Tags: zrównoważony rozwój
ShareTweet

Podobne artykuły

Badanie na temat drugiego obiegu ubrań, sklep w centrum handlowym
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

RAPORT: 51% konsumentów chce kupować nowe i używane ubrania w tym samym sklepie

Wymiana kopciuchów w WarszawieDym wylatujący z komina kopciucha w Warszawie
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

8 kopciuchów w 2 miesiące – pozostało „tylko” 10803. Do wymiany w 9 miesięcy…

9 i 10 kwietnia w Warszawie odbędą się targi Ekocuda
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

9 i 10 kwietnia w Warszawie odbędą się targi Ekocuda

przedstawiciele Columbus Energy, Saule Technologies i Somfy Polska po podpisaniu umowy
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Strategiczna współpraca na rynku fotowoltaiki

Andrzej Gutowski, Colliers
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

KOMENTARZ: ESG się standaryzuje

galeria Wileńska
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Na czym polega kampania „EkoWileńska”?

Następny artykuł
Opakowania z liści bananowca? Azja walczy z plastikiem

Opakowania z liści bananowca? Azja walczy z plastikiem

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Superfoods – które produkty z Polski i zagranicy zaliczają się do tej grupy?

Olej z czarnuszki – właściwości, zalety, zastosowanie

Jak prawidłowo oddychać i jak ważne jest to dla organizmu?

12 sposobów na ograniczenie starzenia się skóry

Jak wzmocnić odporność? Poznaj 12 sprawdzonych sposobów

Medytacja na stres – zalety regularnej praktyki, korzyści i jak medytować?

Reklama
ekobiznes logo

Eko Biznes to serwis informacyjny poświęcony ekologicznym rozwiązaniom i przedsięwzięciom w różnych gałęziach biznesu, tworzony przez profesjonalnych dziennikarzy. Dostarczamy najświeższe informacje i publikujemy najciekawsze wywiady.

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Ważne

moje ciepło 2022

Kategorie

  • Artykuł patnera
  • Artykuł sponsorowany
  • Ekologia w ecommerce
  • EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata
  • Energia
  • INNE
  • Mobilność
  • Wywiady
  • ZDROWIE

Informacje

  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Energia
  • Mobilność
  • Ekologia w ecommerce
  • Zaloguj się
  • Załóż nowe konto

© 2021 ekoBiznes.pl

Logowanie

Uzupełnij poniższe pola, aby się zalogować

nie pamiętasz hasła? Załóż nowe konto

Załóż konto z dostępem do wielu treści premium

Uzupełnij poniższe pola

Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła?

Uzupełnij poniższe pole, aby odzyskać hasło. Otrzymasz od nas wiadomość email.

Zaloguj się
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
Go to mobile version