„Vincent” dodaje szyku słowu ekologia. Sieć piekarni właśnie włączyła się w walkę z marnowaniem żywności, podejmując współpracę z Too Good To Go. Od razu też zaliczyła sukces – miłośnicy francuskich bagietek uratowali bowiem 7 tys. paczek niespodzianek.
Stworzona przez Francuza Vincenta Gauthiera sieć Vincent Boulangerie Patisserie oferuje kultowe pozycje ze swojego menu w 21 lokalach w Warszawie. Dostępne w aplikacji paczki niespodzianki z niesprzedaną danego dnia żywnością znikają w mgnieniu oka. W pierwszych tygodniach współpracy użytkownicy uratowali aż 7 tys. posiłków, nie marnując tym samym 17,5 tys. kg CO2. To tyle, ile potrzeba do zaparzenia 153 150 filiżanek kawy w kawiarni pod wieżą Eiffla.
Pogromcy marnowania jedzenia
Too Good To Go zrzesza użytkowników we wspólnej walce z marnowaniem żywności, łącząc klientów z miejscami, w których zostało nadwyżkowe jedzenie. Aplikacja wystartowała w Danii w 2016 roku i od tamtej pory zyskała ponad 44 mln użytkowników w 16 krajach. Wśród partnerów Too Good To Go są m.in.: Auchan, Carrefour, Costa, czy sieć hoteli Accor i Scandic, Lindt, Starbucks, Pizza Hut, oraz A. Blikle.
Cieszymy się, że sieć Vincent Boulangerie Patisserie dołączyła do Pogromców Marnowania. Jest to ważny sygnał dla całego segmentu, biorąc pod uwagę fakt, że pieczywo jest najczęściej marnowanym przez Polaków produktem. Warto wspomnieć, że nasi użytkownicy uratowali już ponad 1 814 147 posiłków. Włączenie wszystkich lokali w Warszawie to początek współpracy, którą będziemy sukcesywnie rozwijać – mówi Anna Kurnatowska, Country Managerka Too Good To Go w Polsce.
Więcej: W koszu ląduje już 40 proc. żywności. „Marnowanie jedzenia jest złe” – mówi Anna Kurnatowska, TGTG
Jak to działa?
Aplikacja pomaga w najprostszy możliwy sposób, łącząc użytkowników z miejscami, które na koniec dnia mają nadwyżkową, niesprzedaną żywność. Wystarczy zainstalować aplikację, sprawdzić co możemy upolować niedaleko nas, kupić paczkę i odebrać ją o wyznaczonym czasie. Aplikacja nie tylko pozwala zarządzać nadwyżkami, ale też ma aspekt ekologiczny. Każda paczka niespodzianka to ekwiwalent 2,5 kg emisji CO2, które nie pójdą na marne.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.