Wspólne dzieło E.ON i Volkswagen ma przynieść korzyść i klientom i operatorom stacji ładowania. Ci pierwsi mogą liczyć na szybsze i łatwiejsze ładowanie, drudzy natomiast na bezproblemową instalację. Zdaniem twórców, upowszechnienie Drive Booster sprawi, że rozbudowa gęstej publicznej sieci stacji szybkiego ładowania stanie się rzeczywistością znacznie szybciej, niż zakładano.
Drive Booster to stacja, która nie musi pobierać energii bezpośrednio z sieci, ale ma własny zintegrowany system magazynowania energii. Daje on możliwość jednoczesnego ładowania dwóch pojazdów elektrycznych o mocy do 150 kW. W rezultacie naładowanie auta z mocą wystarczającą do przejechania około 200 km zajmuje średnio tylko 15 minut.
Rozwój e-mobilności jest ważnym elementem transformacji energetycznej. Aby pojazdy elektryczne były bardziej atrakcyjną opcją dla klientów, potrzebujemy gęstej sieci wydajnych stacji ładowania. Jestem dumny, że dzięki E.ON Drive Booster mamy natychmiastową i atrakcyjną ofertę dla firm i gmin chcących założyć stacje ładowania bez wydawania fortuny – mówi Patrick Lammers, E.ON.
Korzyść mają też odnieść operatorzy stacji. Uruchomienie Drive Booster, według zapewnień twórców, nie wymaga pomocy inżynierów ani dostosowania dostosowania punktu przyłączeniowego.
Przekonać nieprzekonanych
Drive Booster nie bez przyczyny powstał we współpracy VW i E.ON. Niemiecki koncern samochodowy wyszedł z założenia, że posiadanie tak silnego partnera ułatwi proces upowszechniania ich innowacyjnego dzieła. Przedstawiciele firmy podkreślają, że rozwój sieci stacji ładowania to warunek niezbędny do upowszechnienia elektromobilności. Jak pokazują statystyki, blisko jedna trzecia Niemców nie kupuje pojazdów elektrycznych, ponieważ uważa, że nie ma wystarczającej liczby stacji ładowania. Problemy z tego rodzaju infrastrukturą to także duży minus elektromobilności w oczach polskich kierowców.
Przeczytaj także: Elektromobilność – czym jest i jak się rozwija w Polsce?
Volkswagen nie kryje nadziei, że Drive Booster znacznie przyspieszy rozwój publicznej sieci szybkiego ładowania. W planach koncernu jest doprowadzanie do pięciokrotnego wzrostu liczby tego rodzaju stacji w Europie do 2025 roku. Pierwszy DRive Booster już działa – zamontowano go w Essen, gdzie znajduje się siedziba E.ON.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.