Cichy, wygodny i przyjazny środowisku – tak Warsolino zachwala prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski. Pierwszy tramwaj Hyundai wyjechał na ulice stolicy we wtorek. Jeszcze w tym roku ma się pojawić kolejny.
Jak podaje warszawski ratusz, średnie zużycie energii elektrycznej w tramwaju Hyundai na jednego pasażera na kilometr jest o niemal 30 proc. mniejsze niż w jednym z nowszych niskopodłogowych wagonów kupionych kilka lat temu. Tramwaj Hyundai do przewiezienia jednego pasażera na odcinku 1 km zużyje 15 watogodzin. Tymczasem osobowe samochody elektryczne potrzebują do tego dwa razy więcej energii.
Nowy tramwaj należy również do najcichszych wśród wszystkich eksploatowanych w Warszawie. Poziom dźwięku w dotychczas eksploatowanych wagonach wynosił 77 decybeli, tymczasem natężenie dźwięku zmierzone w tramwaju Hyundai wyniosło nieco ponad 74 decybeli. O ciszę pomaga dbać m.in. unikalna konstrukcja wagonów, oparta na skrętnych wózkach, które zostały zaprojektowane w taki sposób, by cicho pokonywać nawet te ulice, gdzie są ciasne zakręty.
Przeczytaj także: Czym jest elektromobilność?
Będą kolejne tramwaje
Pierwszy tramwaj Hyundai będzie jeździł na linii 17. Jeszcze w tym roku na trasę ma ruszyć kolejny tramwaj. W sumie w Warszawie jest już siedem z zamówionych 123 pojazdów.
We wtorek odbył się pierwszy inauguracyjny kurs nowego tramwaju. Wziął w nim udział prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski.
Pierwszy z nowych warszawskich tramwajów już oficjalnie na trasie! ? Premierowy przejazd energooszczędnym tramwajem Hyundai na linii 17 za nami. Jest cichy, wygodny i przyjazny środowisku. I właśnie w taki tabor komunikacji miejskiej inwestujemy w @warszawa! pic.twitter.com/zUZvgAlSIn
— Rafał Trzaskowski (@trzaskowski_) December 14, 2021
Pierwszy z nowych warszawskich tramwajów już oficjalnie na trasie! Premierowy przejazd energooszczędnym tramwajem Hyundai na linii 17 za nami. Jest cichy, wygodny i przyjazny środowisku. I właśnie w taki tabor komunikacji miejskiej inwestujemy w Warszawie – napisał na Twitterze prezydent stolicy.
Nowy tramwaj nosi nazwę Warsolino. O takiej, a nie innej nazwie zdecydowali mieszkańcy stolicy. Wśród innych propozycji pojawiły się m.in. Syreniak, Avant, czy Fryderyk.
Producentem pojazdu jest południowokoreańska firma Hyundai Rotem.
Zobacz też: Ekoskóra zagościła w warszawskiej komunikacji
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.