Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj się
  • Załóż konto
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Strona główna Mobilność

BMW ponownie zaostrza cele związane z redukcją emisji CO2

Koncern planuje zmniejszenie o połowę globalnej emisji CO2 na pojazd do 2030 roku

przez Blanka Dżugaj
23 września 2021
0
Fot. materiały prasowe

Fot. materiały prasowe

BMW przyspiesza redukcję emisji dwutlenku węgla i stawia sobie konkretne cele. Najważniejszym z nich jest zmniejszenie o połowę globalnej emisji tego gazu na pojazd. Ponadto BMW zamierza mocniej wykorzystywać materiały wtórne oraz zwiększyć produkcję w pełni elektrycznych aut. 

Niemiecki gigant motoryzacyjny zapowiedział, że jego działania w zakresie redukcji emisji CO2 będą się koncentrować na fazie użytkowania pojazdów. Nie bez powodu – to właśnie ona stanowi ponad 70 procentowy udział w globalnym bilansie CO2 BMW Group.

Podobne artykuły

Tauron wybuduje 200 stacji ładowania w 10 gminach

Program „Mój elektryk”: ponad 100 wniosków klientów VW FS rozpatrzonych pozytywnie

Toyota sprzedała w Polsce ponad 2 000 hybrydowych Highlanderów

„Rozwiązaniem, które może przyspieszyć rozbudowę infrastruktury ładowania są stacje ładowania zintegrowane z oświetleniem ulicznym” – mówi dr inż. Maciej Gis, PSPA

Ruszył pierwszy w Polsce automatyczny podziemny parking rowerowy

Więcej elektryków na drogach

Co to oznacza w praktyce? Do 2030 r. emisja tego szkodliwego gazu na pojazd i przejechany kilometr ma zostać zmniejszona co najmniej o połowę, w porównaniu z rokiem 2019. BMW nie zamierza jednak rezygnować z działań w ramach całego cyklu życia samochodów, w tym produkcji i łańcucha dostaw. Zaktualizowany plan zakłada w tym zakresie redukcję emisji CO2 na pojazd o co najmniej 40 proc.

Stawiamy sobie przejrzyste i ambitne cele w zakresie znacznej redukcji emisji CO2; są one potwierdzone przez inicjatywę Science Based Targets Initiative i stanowią skuteczny i wymierny wkład. Wraz z Nową Klasą ponownie w znaczący sposób zaostrzamy nasze cele i zobowiązujemy się do obrania wyraźnego kursu na osiągnięcie celu 1,5°C – mówi Oliver Zipse, prezes zarządu BMW AG.

BMW twierdzi, że neutralność klimatyczna wymaga zwiększenia produkcji samochodów o zielonym napędzie. Na tym polu także zamierza przyspieszyć, wprowadzając na drogi około 10 mln pojazdów z napędem całkowicie elektrycznym na przestrzeni kilkunastu najbliższych lat. Do 2030 roku co najmniej połowa globalnej sprzedaży koncernu ma obejmować pojazdy w pełni elektryczne. Marka MINI będzie oferować wyłącznie pojazdy w pełni elektryczne już od początku lat 30. obecnego wieku.

Drugie życie materiałów

BMW planuje ponadto działania na innym, równie istotnym polu. Motoryzacja to jedna z najbardziej surowcochłonnych gałęzi przemysłu, niemiecki koncern zamierza więc ograniczyć zużycie materiałów pierwotnych, co wiąże się także ze zmniejszeniem emisji CO2 podczas ich przetwarzania.

W 2017 roku ludzkość po raz pierwszy wydobyła w ciągu jednego roku ponad 100 mld ton surowców – musimy przeciwdziałać tej tendencji również w branży motoryzacyjnej. Chodzi tu nie tylko o zrównoważony rozwój ekologiczny, ale także o zrównoważony rozwój biznesu – a więc o wymiar strategiczny, ponieważ obecny rozwój cen surowców pokazuje, z jakimi skutkami musi się liczyć przemysł uzależniony od ograniczonych zasobów – mówi Oliver Zipse.

Chodzi głównie o takie surowce jak kobalt, nikiel i aluminium potrzebne do produkcji akumulatorów wysokonapięciowych. BMW zapewnia, że jest w stanie osiągnąć poziom 90 proc. ich recyklingu. W akumulatorze wysokonapięciowym nowego BMW iX udział niklu wtórnego wynosi już nawet do 50 proc., a udział aluminium wtórnego w obudowie do 30 proc. W przypadku aluminium wtórnego emisja CO2 jest, w porównaniu z materiałem pierwotnym, o 4 do 6 razy niższa, a w przypadku stali i tworzyw termoplastycznych od 2 do 5 razy niższa.

BMW Group zamierza w przyszłości znacznie zwiększyć udział materiałów wtórnych w swoich samochodach. Obecnie samochody produkowane są średnio w niespełna 30 procentach z materiałów pochodzących z recyklingu lub odzysku. Przy podejściu „Secondary First” wartość ta ma być sukcesywnie zwiększana do 50 proc.

 

 

 

Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.

Tags: ESG
ShareTweet

Podobne artykuły

BMW i7, elektryczna limuzyna marki BMW
Mobilność

BMW przedstawia luksusową elektryczną limuzynę – model BMW i7

Volvo punkty ładowania samochodów elektrycznych, ładowanie elektryka na stacji Volvo
Mobilność

U dealerów Volvo powstaną punkty szybkiego ładowania samochodów elektrycznych

Toyota GR010 Hybrid, auto wyścigowe
Mobilność

Toyota GR010 Hybrid przygotowuje się do wyścigu 6 Hours of Spa-Francorchamps

TIER wynagradza za parkowanie hulajnóg, hulajnogi elektryczne zaparkowane obok siebie na moście
Mobilność

TIER wynagradza za parkowanie e‑hulajnóg w wyznaczonych strefach

Audi szyby z recyklingu, mechanik demontujący szybę samochodową
Mobilność

Audi opracowuje metodę przerabiania wadliwych szyb samochodowych w nowe

dopłat do leasingu pojazdów elektrycznych, ładowanie pojazdów elektrycznych
Mobilność

W ramach programu „Mój elektryk” przyznano już ponad tysiąc dotacji do leasingu pojazdów zeroemisyjnych

Następny artykuł
Lidl planuje ograniczyć emisję dwutlenku węgla o 80 proc.

Polska rodzina rocznie marnuje jedzenie o wartości 2,5 tys. zł. Lidl chce temu zapobiegać

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Superfoods – które produkty z Polski i zagranicy zaliczają się do tej grupy?

Olej z czarnuszki – właściwości, zalety, zastosowanie

Jak prawidłowo oddychać i jak ważne jest to dla organizmu?

12 sposobów na ograniczenie starzenia się skóry

Jak wzmocnić odporność? Poznaj 12 sprawdzonych sposobów

Medytacja na stres – zalety regularnej praktyki, korzyści i jak medytować?

Reklama
ekobiznes logo

Eko Biznes to serwis informacyjny poświęcony ekologicznym rozwiązaniom i przedsięwzięciom w różnych gałęziach biznesu, tworzony przez profesjonalnych dziennikarzy. Dostarczamy najświeższe informacje i publikujemy najciekawsze wywiady.

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Ważne

moje ciepło 2022

Kategorie

  • Artykuł patnera
  • Artykuł sponsorowany
  • Ekologia w ecommerce
  • EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata
  • Energia
  • INNE
  • Mobilność
  • Wywiady
  • ZDROWIE

Informacje

  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Energia
  • Mobilność
  • Ekologia w ecommerce
  • Zaloguj się
  • Załóż nowe konto

© 2021 ekoBiznes.pl

Logowanie

Uzupełnij poniższe pola, aby się zalogować

nie pamiętasz hasła? Załóż nowe konto

Załóż konto z dostępem do wielu treści premium

Uzupełnij poniższe pola

Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła?

Uzupełnij poniższe pole, aby odzyskać hasło. Otrzymasz od nas wiadomość email.

Zaloguj się
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
Go to mobile version