Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj się
  • Załóż konto
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Strona główna

Polska rodzina rocznie marnuje jedzenie o wartości 2,5 tys. zł. Lidl chce temu zapobiegać

W raporcie CSR sieć wskazuje kompleksową strategię w walce z marnowaniem żywności i podsumowuje dotychczasowe działania

przez Blanka Dżugaj
23 września 2021
0
Materiały prasowe

Materiały prasowe

2,5 tys. zł – tyle pieniędzy marnuje co roku czteroosobowa polska rodzina. Na co? Na jedzenie wyrzucane do kosza. Zapobieganie marnowaniu żywności Lidl uczynił jednym z filarów swojej strategii CSR. Sieć sprzedaje produkty ze zbliżającą się datą przydatności do spożycia nawet 70 proc., promuje nieperfekcyjne warzywa, uczestniczy w zbiórkach żywności. 

Polska znajduje się w niechlubnej czołówce państw europejskich pod względem marnowania żywności. Rocznie wyrzucamy jej blisko 5 mln ton. Wbrew obiegowej opinii, za większą część tego marnotrawstwa odpowiadają gospodarstwa domowe, a nie przemysł spożywczy. Sieci handlowe coraz częściej biorą jednak na siebie odpowiedzialność i zapobieganie wyrzucaniu żywności wpisują w zakres działań CSR.

Podobne artykuły

RAPORT: 51% konsumentów chce kupować nowe i używane ubrania w tym samym sklepie

8 kopciuchów w 2 miesiące – pozostało „tylko” 10803. Do wymiany w 9 miesięcy…

9 i 10 kwietnia w Warszawie odbędą się targi Ekocuda

Strategiczna współpraca na rynku fotowoltaiki

KOMENTARZ: ESG się standaryzuje

Działanie i edukacja

W ramach działań mających na celu niwelowanie marnowania żywności, Lidl Polska uruchomił program „Kupuję, nie marnuję”. Akcja ta polega na sprzedaży przecenionych nawet do 70 proc, ale wciąż pełnowartościowych produktów, ze zbliżającym się końcem terminu przydatności do spożycia.

Skala marnowania żywności na świecie, ale także w Polsce jest ogromna. Zazwyczaj jej powody są prozaiczne i w dużej mierze wynikają z niewiedzy lub braku świadomości. Chcemy wykorzystać naszą siłę i możliwość dotarcia do dużej grupy konsumentów, aby inspirować ich do takich zachowań, które przyczynią się do minimalizowania zjawiska marnowania żywności. Raz do roku we wszystkich swoich sklepach przeprowadzamy kampanię zachęcającą klientów do racjonalnego gospodarowania żywnością. Wspieramy również naszych partnerów, np. Federację Polskich Banków Żywności w prowadzeniu programów edukacyjnych dla młodzieży na ten temat –  mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR Lidl Polska. 

Fot. Unsplashed

Sieć, we współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności, prowadzi też program edukacyjny dla szkół „EkoMisja. Nie marnuję!”. W jego ramach treści edukacyjne trafiły już do 35 tys. uczniów z 205 szkół, zlokalizowanych w 12 województwach w Polsce. Dwa razy do roku Lidl Polska organizuje z Federacją Polskich Banków Żywności i Caritas Polska zbiórki żywności w swoich sklepach, przekazując każdorazowo kilkadziesiąt ton artykułów na rzecz najbardziej potrzebujących. Jak czytamy w raporcie CSR, od 1 marca 2020 roku do 28 lutego 2021 roku Lidl przekazał Caritasowi prawie 104 kg towarów, z czego ponad 81 kg stanowiła żywność. Do jednych z aktualnie podejmowanych działań należy najnowsza akcja „Sztuka niemarnowania”. W ramach kampanii sieć Lidl Polska opowiada, jakie kroki podjęła wspólnie ze swoimi partnerami oraz co jeszcze da się zrobić, aby nie marnować żywności.

Na ratunek krzywym warzywom

Sieć jest także prekursorem w promowaniu nieperfekcyjnych warzyw i owoców.  Firma pomogła rolnikowi, którego plony okazały się niedoskonałe, wykupując od niego „krzywe buraki”. Akcja została powtórzona – w jej kolejnej odsłonie sieć wspólnie ze swoim dostawcą wprowadziła do sprzedaży ketchup z krzywych buraków. W asortymencie Lidl Polska pojawiły się również niewymiarowe jabłka oraz ziemniaki, które obrodziły w nadmiarze.

W raporcie CSR Lidl zapewnia, że marnowaniu żywności przeciwdziała także na poziomie samych sklepów. We wszystkich lokalach stosuje zasady wykładania żywności według terminu jej przydatności do spożycia oraz systemową kontrolę dat przydatności. Daty te są ustalane indywidualnie dla każdego artykułu – dzięki temu firma jest w stanie odpowiednio wcześnie poddać konkretne artykuły przecenie.

Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.

Tags: zdrowe odżywianie
ShareTweet

Podobne artykuły

galeria Wileńska
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Na czym polega kampania „EkoWileńska”?

Avenida Poznań z zewnątrz
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Sprawdź, jak wyglądają zaskakujące ubrania z recyklingu w Avenidzie Poznań

Alexander Lempka i Nicolas Carmont
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Dzięki temu start upowi klienci będą podejmować bardziej ekologiczne decyzje

Zanieczyszczone pzez smog płuca
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Zobacz, jak mogą wyglądać płuca mieszkańców polskich miast

Chiny mają plan na zielony wodór
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Chiny mają plan na zielony wodór

Piasek budowlany – czy grozi nam kolejny ekokryzys?
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Piasek budowlany – czy grozi nam kolejny ekokryzys?

Następny artykuł
Mercedes zapowiada elektryczną wersję swojej terenowej ikony

Mercedes zapowiada elektryczną wersję swojej terenowej ikony

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Superfoods – które produkty z Polski i zagranicy zaliczają się do tej grupy?

Olej z czarnuszki – właściwości, zalety, zastosowanie

Jak prawidłowo oddychać i jak ważne jest to dla organizmu?

12 sposobów na ograniczenie starzenia się skóry

Jak wzmocnić odporność? Poznaj 12 sprawdzonych sposobów

Medytacja na stres – zalety regularnej praktyki, korzyści i jak medytować?

Reklama
ekobiznes logo

Eko Biznes to serwis informacyjny poświęcony ekologicznym rozwiązaniom i przedsięwzięciom w różnych gałęziach biznesu, tworzony przez profesjonalnych dziennikarzy. Dostarczamy najświeższe informacje i publikujemy najciekawsze wywiady.

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Ważne

moje ciepło 2022

Kategorie

  • Artykuł patnera
  • Artykuł sponsorowany
  • Ekologia w ecommerce
  • EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata
  • Energia
  • INNE
  • Mobilność
  • Wywiady
  • ZDROWIE

Informacje

  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Energia
  • Mobilność
  • Ekologia w ecommerce
  • Zaloguj się
  • Załóż nowe konto

© 2021 ekoBiznes.pl

Logowanie

Uzupełnij poniższe pola, aby się zalogować

nie pamiętasz hasła? Załóż nowe konto

Załóż konto z dostępem do wielu treści premium

Uzupełnij poniższe pola

Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła?

Uzupełnij poniższe pole, aby odzyskać hasło. Otrzymasz od nas wiadomość email.

Zaloguj się
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
Go to mobile version