Akcja Sprzątania Świata w wykonaniu pracowników Kaufland to 900 kg odpadów. To bilans udziału pracowników Kaufland w dwóch edycjach przedsięwzięcia. W tym roku wolontariusze zebrali blisko pół tony odpadów z brzegów Odry we Wrocławiu.
Wrocław posiada wiele ciekawych miejsc rekreacyjnych, a brzegi Odry bez wątpienia zaliczają się do tych najbardziej lubianych przez mieszkańców. Popularność tych terenów ma jednak ciemne strony. Są nimi śmieci, zwłaszcza butelki i opakowania po artykułach spożywczych. Z tego względu wrocławscy pracownicy Kaufland w tym roku postanowili skoncentrować swoje wysiłki właśnie na brzegach rzeki.
Zobacz także: TAURON wysprzątał jezioro przy Elektrowni Wodnej Rożnów
Czyste brzegi
Akcja Sprzątania Świata w wykonaniu pracowników Kaufland Polska we Wrocławiu odbyła się 2 października. Zaprosili oni rodziny i bliskich i dołączyli do przedsięwzięcia o 28-letniej tradycji. Organizuje je Fundacja Nasza Ziemia w ramach Clean Up the World. W tym roku akcja odbyła się pod hasłem „Myślę, więc nie śmiecę”. W sobotnie przedpołudnie wolontariusze zebrali ponad 470 kilogramów śmieci, z czego połowa (247 kilogramów) to odpady szklane.
Od wielu lat zachęcamy, a także wspieramy naszych pracowników i klientów w inicjatywach mających na celu ochronę środowiska. Jednym z pięciu filarów naszej strategii Reset Plastic jest między innymi zwiększanie świadomości społecznej – tym bardziej się cieszymy, że w akcję zaangażowały się całe rodziny. W myśl zasady „Zróbmy to razem” już drugi raz wzięliśmy udział w akcji zorganizowanej przez Fundację Nasza Ziemia. W obu akcjach, jako wolontariusze Kaufland Polska, uprzątnęliśmy już prawie 900 kilogramów odpadów – mówi Jerzy Piątek z Działu Komunikacji Kaufland Polska.
Więcej: Kaufland wprowadza na swoich produktach oznaczenie „Często Dobre Dłużej”
To niejedyny sposób, w jaki Kaufland dba o środowisko naturalne. Sieć podejmuje kolejne działania na rzecz ograniczenia wykorzystywanych tworzyw sztucznych w ramach międzynarodowej strategii Grupy Schwarz REset Plastic, m.in. poprzez minimalizację wykorzystania plastiku w opakowaniach produktów marek własnych, używanie recyklatu czy usprawnianiu procesu samego recyklingu.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.